Vespa-Ciao.NL
:: Verliest kracht en draait niet stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen Verliest kracht en draait niet stationair

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leanderciaopx25
    Topic starter

hallo, ik heb niet echt heel veel ervaring met brommers :/ maar ik heb het volgende probleem; mijn vespa ciao px 25 start en rijdt perfect maar wanneer ik stop met gas geven valt de brommer stil. soms ook als ik langere afstanden afleg verliest de brommer zijn kracht. ik heb hier al in andere topic’s gelezen dat dit kan liggen aan het trekken van valse lucht en dat ik een deo test met doen. maar ik heb ook al gelezen dat dit kan liggen aan de zuigerveer ? wat is dit precies en kan iemand me dit uitleggen ?
      alvast bedankt! :lol

freddy k
      Bijdrager

ritze
        Bijdrager

duidelijk freddy :con

nou wat zijn zuiger veren:

dit zijn open metalen ringen die om jouw zuiger zitten om een goede afsluiting te creëren tussen de wand van de cilinder en de zuiger die daar weer in zit.

dit soort motoren moeten het lucht/gas mengsel samen persen om een ontploffing te maken die de zuiger weer omlaag duwt
          als er nu veel lekkage is langs de zuiger veren af omdat deze versleten zijn, kan het zijn dat deze motor niet goed optrekt en slecht stationair draait.

dit kun je voelen door aan de binnen kant van de koppeling te draaien, je zou bij de opwaartse slag veel weerstand moeten voelen van de compressie die door de zuiger gemaakt word.

dus als jij zonder moeite de koppeling (die aan je krukas en zuiger vast zit) kan laten draaien dan kan het zijn dat er iets met de zuiger/cilinder/zuiger veren is

maar het kan ook zo zijn dat je motor slecht is af gesteld zodat deze te warm word ook dan kan het zijn dat je minder vermogen hebt.

ga dus met de basis beginnen

goede vonk op het juiste moment
          compressie
          goede lucht/benzine verhouding (sproeier en dergelijke)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

leanderciaopx25
          Topic starter

bedankt voor de reacties, maar hij vonkt goed, de bougie en bougiedop zijn onlangs nog vernieuwd en de bougie is mooi bruin als ik hem uitdraai. dus ik denk dat het hier niet aan ligt, ik zal toch eens proberen de zuigerveren te vervangen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.