:: Verlichtingspoel kapot? Citta eco
-
GonardTopic starter
Hallo,
Hoeveel volt moet er uit m’n verlichting spoel komen? Hij geeft nu als hij stationair loopt 1.6v en bij wat gas gaat hij naar 2.4v toe.
Ik krijg er nu geen licht uit, ik heb alles doorgemeten en de bedrading en verlichting en schakelaars zijn goed.
Motor laten reviseren en nu geen licht meer helaas.
Iemand enig idee? Misschien iets wat ik kan proberen?
Heb je de bedrading van de licht-spoel aansluiting achter het vliegwiel ook gecontroleerd ?
Lijkt op lek in de bedrading maar kan ook heel goed de spoel zelf zijn.
Denk dat je even met de reviseur een hartig doch vriendelijk woordje moet spreken. 😉
GonardTopic starter
Weet je toevallig welke waardes ik moet krijgen als ik de lichtspoel doormeet?
WimBijdrager
Hallo, Hoeveel volt moet er uit m’n verlichting spoel komen?
Hij geeft nu als hij stationair loopt 1.6v en bij wat gas gaat hij naar 2.4v toe.
Ik krijg er nu geen licht uit.
Ik heb alles doorgemeten en de bedrading en verlichting en schakelaars zijn goed.
:end quote.
.
.
.
.
De bedrading en schakelaars zijn dus goed.
Dat scheelt al bijna alles.
Meet je wel direct aan de draad van de lichtspoel, zo dichtbij de spoel als mogelijk,
om verdere storingen uit te sluiten.
En de andere pen uiteraard goed direct op het (schoon)aluminium van het blok.
En nog wat (fout wordt wel vaker gemaakt): staat de multimeter wel op wisselspanning?
En dat meten van hoeveel ohm weerstand hij nog heeft dat gaat ook vaak niet op bij spoelen die het nog half doen.
En nog maar te zwijgen over hoeveel verschillende waardes in spoelen met deze inbouwmaten er misschien wel niet zijn.
En zie ook maar eens uit te zoeken welke jij er dan in hebt.
Dus meet je direct uit de spoel zo weinig volt is hij gewoon stuk. Daar zit weinig meer tussen.
Je vliegwiel is niet op de grond gevallen?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
GonardTopic starter
Het is gelukt, ik had de rubberen dop die op het vliegwiel zit eraf gehaald en geprobeerd er met een zaklamp in te kijken. Ik kwam er achter dat er een draad dat van de spoel naar een schroef ging afgebroken was.
Dus die heb ik opnieuw aan elkaar gezet met een klem en toen was het gelukkig opgelost!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.