Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Verlichting vespa ciao werkt in eens niet meer.
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 9 maanden geleden door Rkltnk83.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juni 2022 om 05:23 #816085
Hey mensen.Ik heb recent een cespa ciao gekocht en toen werkte de verlichting gewoon maar nu heeft hij laatst in een klein buitje gestaan en de verlichting werkt in eens niet meer ( beide standen niet ) 3 dagen gewacht om zeker te weten dat alles weer droog was en de verlichting werkt nog steeds niet. Iemand een idee waar ik dit probleem moet gaan zoeken en of dit mss een bekend probleem is en eventueel een how to ?
zie foto voor het model
29 juni 2022 om 05:39 #816087.
29 juni 2022 om 10:29 #816093Om 5:39 is het toch al licht 😉 😎
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 juni 2022 om 10:47 #816096Maar, kijk eerst eens of de lampjes nog heel zijn, ook kunnen ze los zitten in de behuizing,
buig dan de koperen lipjes wat uit en monteer de lampen weer lekker stevig tegen de contacten.Werkt het remlicht wel?
Monteer de juiste lampen indien verkeerde en/of foute waardes zijn gemonteerd.
Koplamp 15Watt-6Volt
Achterlicht 4/5W-6V
Remlicht 10W-6V.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 juni 2022 om 14:07 #816100En als je een KM teller hebt, zit daar ook nog een klein lampje in…!!
29 juni 2022 om 17:27 #816103En als je een KM teller hebt, zit daar ook nog een klein lampje in…!!
Ik zie niet eens een teller…!! 😆
Enne. De meeste Ciao’s hebben geen teller lampje.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 juni 2022 om 22:01 #816113Als er een teller gemonteerd is, moet die verlicht zijn.
In mijn 2004 Ciao teller zit een heel klein 1,2W lampje, dat achter een groen glaasje een beetje licht afgeeft, zodat ’s avonds de teller af te lezen is.
Ik ontdekte dat lampje pas, nadat ik het elektrische schema eens goed bestudeerd had, het bestaande lampje was compleet zwart, en deed het overduidelijk al lang niet meer…30 juni 2022 om 00:14 #816114Als er een teller gemonteerd is, moet die verlicht zijn. In mijn 2004 Ciao teller zit een heel klein 1,2W lampje, dat achter een groen glaasje een beetje licht afgeeft, zodat ’s avonds de teller af te lezen is. Ik ontdekte dat lampje pas, nadat ik het elektrische schema eens goed bestudeerd had, het bestaande lampje was compleet zwart, en deed het overduidelijk al lang niet meer…
De Ciao heeft geen teller.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 juli 2022 om 10:39 #816125
De Ciao heeft geen teller. Gr. Wim.
Deze misschien niet, maar vele andere wel..!!
1 juli 2022 om 15:54 #816130Hey.
mijn achterlamp doet het inmiddels wel weer. Remlicht niks en koplamp vervangen voor een nieuwe ( de oude was doorgebrand idd ) maar koplamp doet nog niks helaas.
1 juli 2022 om 16:03 #816131Edit. Koplamp werkt ook weer. Knik in de kabel.
1 juli 2022 om 22:15 #816139Kijk aan, een stap voorwaarts!
Remlicht, zelfde verhaal, is de lamp heel?
Haal de bol er even uit en tik zachtjes even met de glazen bol tegen iets van hout.
Is het gloeidraadje nu nog heel? Soms lijkt ie voor t oog nog heel, maar is ie al door.
Controleer ook of ie 6volt 10watt is.Zit de bol goed klem in zn contacten/behuizing, buig die anders bij.
In één of allebei de remhendels zit een remlichtschakelaar,
als je de hendel inknijpt komt het pennetje dan naar buiten?
Oftewel, is de schakelaar nog lekker gangbaar?
Spuit ze anders even in met wd40.
Dan horen we t wel weer.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 juli 2022 om 22:17 #816141Remlicht werkt nu ook weer. Contacten zaten er niet lekker meer vast. Alleen nu achterlicht. Niet heel fel. Kan dit komen omdat er een 12v lampje in zit ipv 6 ? Hij brand wel maar echt heel minimaal, overdag niet te zien zo zachtjes.
1 juli 2022 om 22:26 #816143Remlicht werkt nu ook weer. Contacten zaten er niet lekker meer vast. Alleen nu achterlicht. Niet heel fel. Kan dit komen omdat er een 12v lampje in zit ipv 6 ? Hij brand wel maar echt heel minimaal, overdag niet te zien zo zachtjes.
Overdag hoeft dat ook niet, gewoon uitlaten dan overdag.
Ja natuurlijk er moet 6volt 4 of 5 watt in.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 juli 2022 om 22:28 #816144Snap
il dat je het overdag niet hoeft te zien 😅. Maar wil dan wel s’avonds goed gezien worden en niet met minimaal achterlicht. Zal morgen ff nieuw lampje halen en dan opnieuw proberen. Bedankt voor alle info hier 💪🏼 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.