Vespa-Ciao.NL
:: verlichting

Home Forums Techniek Problemen oplossen verlichting

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

frf
    Topic starter

mijn verlichting voor en achter is er gister zomaar mee opgehouden waar kan ik het beste het eersdte naar kijken voordat ik alles er in 1 keer afsloop :p

hansieb
      Moderator

Lampjes eruit draaien en kijken of het gloeiijzertje niet kapot is gesprongen.

En kijk even of de kabel van het blok ( voor je verlichting er nog goed op zit ) als je een multimeter heb test alle draadjes even of er stroom doorheen komt ( + op de stroom kabel – op het frame )

Als de lampjes kapot zijn gegaan ff nieuwe lampjes kopen gewoon iets zwaarder in wattage zodat ze zeker weten niet kapot gaan door teveel stroom.

Voorlicht 12V 15watt lamppie en achter 12 V 4 of 6 watt lampie

Oi

Rebel

of je lichtspoel is na de klote ma denk eerder kabelbreuk of iets dergelijks.

frf
          Topic starter

ok ik hreb lampje eruit maar volgens mij is die nog wel heel maar waar zit de lichtspoel en dergelijke en hoe kan ik zien of dat nog goed is

sieger
            Bijdrager

dat zit in je ontsteking

Rebel

Dat is het minpunt dat zie je niet of die kapot is.

Daarvoor moet je even de stroom doormeten.

hansieb
                Moderator

Pak je multimeter je spoel gaat niet zomaar kapot ofzo….. daar moet je heel wat voor doen.

Ik denk kabelbreuk

MAARJA MULTIMETER en test ET!

AA-T
                  Sleutelbeheerder

zal als ik jou was ook even goed kijken of je aarde nog goed is aangesloten..

frf
                    Topic starter

ik ben er agter gekomen dat lampje was doorgebrand dus ik nieuw lampje erin draaien is de dag erna weer kapot

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.