Vespa-Ciao.NL
:: Verkleuring door blanke lak

Home Forums Techniek Framedelen Verkleuring door blanke lak

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Vandaag heb ik een belly pan voor mijn motor gekocht, geschuurd en gespoten. Helaas komt de kleur niet overeen met de kleur van de dop van de spuitbus dus zit in nu met een dilemma. Ik heb RAL1003 (geel met een licht tintje oranje) nodig maar het resultaat tot nu toe is een geel die veel te geel is.

Ik ga de belly pan nog in de blanke lak zetten en vraag me af of de kleur van de lak hierdoor nog anders gaat uitvallen. Heeft iemand ervaring met de motip blanke lak, verkleurt dit, zoja, wordt de kleur lichter of donkerder?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Anoniem

Heel toevallig heb ik net een aantal rode onderdelen net in de motip blanke lak gezet, en heb ook nog een aantal niet in de blanke lak, ik zal wat foto’s maken en dan moet je maar even kijken of je significant verschil ziet.

Met blanke lak:

Zonder blanke lak:

Let niet op die onderste, daar komt nog een rode laklaag overheen 😉

Ik zie persoonlijk niet veel verschil

Florian
        Moderator

Blanke lak van motip is sowieso bagger spul.
          Onlangs heb ik mijn Citta gespoten met motip lak. Gewone normale primer 4 lagen, vervolgens 4 lagen acryl autolak en tot slot 4 lagen blanke lak. Alle framedelen waren gestraald, ontvet en ontdaan van stof d.m.v. een stofdoekje.

Maar de blanke die word gewoon niet hard genoeg helaas. Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een ander merk blanke lak.
          Door blanke lak komt de kleur gewoon beter naar boven, het word niet echt lichter of donkerder. Het gaat alleen een stuk meer glanzen.

arvid13690
          Bijdrager

Florian! :
            Onlangs heb ik mijn Citta gespoten met motip lak. Gewone normale primer 4 lagen, vervolgens 4 lagen acryl autolak en tot slot 4 lagen blanke lak. Alle framedelen waren gestraald, ontvet en ontdaan van stof d.m.v. een stofdoekje.

Maar de blanke die word gewoon niet hard genoeg helaas.

ben ik het totaal niet mee eens.$
            ik heb mijn ciao proffesoneel in de blanke lak laten spuiten, en vervolgens zelf hoogglans wit gespoten+blanke lak(allebij motip.)
            en het resultaat vind ik heel goed.
            ik zie nergens verkleuring, of ergens plekken dat het geel word.

Tis altied moar eem!

yttrium
            Bijdrager

Ik gebruik ook geen blanke lak van motip meer. Ik zou een 2k blanke lak in spuitbus halen. Vele malen harder en een veel hogere glans.

Florian
              Moderator

arvid13690 :

Florian! :

Maar de blanke die word gewoon niet hard genoeg helaas.

ben ik het totaal niet mee eens.$
                ik heb mijn ciao proffesoneel in de blanke lak laten spuiten, en vervolgens zelf hoogglans wit gespoten+blanke lak(allebij motip.)
                en het resultaat vind ik heel goed.
                ik zie nergens verkleuring, of ergens plekken dat het geel word.

Even lezen, het word ook niet geel. Bij Arvidw is het geel omdat zijn lak geel is.
                Maar jij hebt eerst je frame in de blanke lak gezet en daarna een laklaag met weer blanke lak? vreemde volgorde.

Je zou het zo met je nagel eraf kunnen krassen denk ik.

arvid13690
                Bijdrager

@florian

dat over dat gele was eigenlijk persoonlijk, omdat mn brommer hoogglas wit is.
                  en wit kleurt vaak raar op door blanke lak.

o haha nee proffesioneel in de grond lak.

Tis altied moar eem!

ArvidW
                  Topic starter

Bedankt voor de tips, ik heb zojuist een spuitbus in een iets meer oranje tint besteld 🙂 Nu hopen dat deze wel overeenkomt met de RAL kleurenkaart

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno
                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.