Vespa-Ciao.NL
:: Verkeerde uitlaat montage lijdt tot lekke uitlaat?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Verkeerde uitlaat montage lijdt tot lekke uitlaat?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JB
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een citta met een citypower uitlaat, alleen ik ben er niet helemaal zeker van welke wijze van monteren de juiste is. In het plaatje is te zien hoe ik het nu heb zitten, zo zat het namelijk al toen ik de citta kocht. Ook heb ik sinds ik m kocht last van uitlaat gassen die lekken bij de uitmonding van de cilinder/ingang van de uitlaat. Weet iemand wat de juiste manier is van monteren? En of dit kan lijden tot de lekkage?

JB
      Topic starter

55DAD851-6B97-4239-80A4-416CBF8BA9652D9F3B3F-8EC8-462C-986D-D81B2A90331A

sorry plaatjes vergeten 🙂

cittadriver
        Donateur

Het is niet de juiste manier van monteren. Ook ben er ik er bijna zeker van dat het de verkeerde uitlaat is voor jou brommer. Zoals ik het zie is het een 23.5 mm uitlaat en heb jij een 22 mm flens. Dit zal je lekkage veroorzaken.

zevenenergie
          Donateur

De bevestiging aan de achterkant hoort aan de binnenkant van de achterbrug.
            Ik kan niet beoordelen of de maat niet goed is van af de foto, maar uitlaatpasta is een handig hulpmiddel, als hij daar lekt.

Joostmas
            Bijdrager

JB
              Topic starter

De uitlaat is een 22mm, gloednieuw van jmpb. Ik dacht zelf ook al dat de bevestiging aan de brug aan de binnenkant zou moeten, alleen dan schuur mijn band langs mijn demper. Ik zal er maar weer even mee klooien. Bedankt voor de reacties

cittadriver
                Donateur

Ok dus je hebt de bromfiets niet zo gekocht maar hebt een probleem dat als je uitlaat op de juiste manier monteert dat hij tegen de band aanloopt. Op foto lijkt het alsof de klem de buis indrukt, maar nu ik beter kijk zou het ook reflectie kunnen zijn. Uitlaat montage pasta zou je kunnen helpen om hem dicht te krijgen. Soms werkt het ook de klem te verdraaien zodat die in lijn staat met het sleufje in de buis. Het probleem van het aanlopen tegen de band kan je verhelpen door het ophangpunt achter naar buiten te buigen. Vervolgens buig je het ophangpunt vanaf het midden ongeveer weer wat terug. Het is een beetje passen en meten, gaat meestal niet in 1 keer goed. Maar zo is het mij nog altijd gelukt. Mocht je de volgende keer een probleem hebben wees zo specifiek mogelijk in wat je zelf al geprobeerd hebt en schaam je niet ook al is het zelf veroorzaakt of ff niet hebt opgelet. We zijn hier om elkaar te helpen.

Succes

Freud
                  Bijdrager

@ cittadriver Precies!

En sterker nog, ik vind het tijd worden voor wat regels.

Ik vind dat wanneer je het zelf veroorzaakt hebt of niet goed hebt opgelet dat je hier geen vragen mag stellen en dat je aan zelf reflectie moet gaan doen. 😯

Ook is het niet de bedoeling dat je je mede forumleden voor schut zet. Door niet zo specifiek als mogelijk te zijn in wat je al zelf geprobeerd hebt. 😉

Als je geholpen wilt worden kan dat alleen op voorwaarden van absolute overgave. Je kwam er immers zelf niet uit en we willen geen voortzetting van je ombekwaamheid 😉

Ook minimaal 1 foto van je brommer bij je; ” ik kom er niet uit topic” 💡
                    (Ter op leuking van het forum)

Vragen worden vanaf nu serieus beantwoordt als je een hippe AVATAR  hebt. 😛

Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM

JB
                    Topic starter

Bedankt voor alle reacties, maar ik heb de citta gekocht met de uitlaat op deze manier gemonteerd. Als ik dit zelf veroorzaakt had ik het zeker wel erbij gezegt:). Even weer on topic. Ik heb de uitlaat gemonteerd op de manier die citta driver uitlegde gemonteerd. De uitlaat lijkt dicht, ook al zit hij niet helemaal lekker over de flens heen. Case closed wat mij betreft.

zevenenergie
                      Donateur

Zo zie je maar even goed luisteren en hoppa topic kan dicht.
                        laat dit een inspiratie zijn voor iedereen die een help ik kom er niet uit topic heeft van 4 of meer vagina,s.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.