Vespa-Ciao.NL
:: Verkeerde timing?

Home Forums Algemeen Oude topics Verkeerde timing?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Ik heb gister cilinder en ontsteking op mn speedengine gezet en heb het ook aan de praat gekregen.

Het reed wel ok, maar na een tijdje kwam hij niet meer op gang(ik dacht aan de cp’en). Toen kwam er een knal uit het blok en kapte er mee. Ik zag rook uit het ontstekingsgaatje(zit niet zo’n dichtrubbertje in) komen dus ik dacht dat er iets ernstigs mis was, maar dat bleek later waarschijnlijk alleen een draadje waar het vliegwiel langsschuurde.

Later het blok eraf gehaald en naar de ontsteking gekeken(met cilinder is niks mis). Het condensator draadje was een beetje afgeschuurd maar lag niet open, voor de rest was er ook niet veel te zien. Behalve dat de contactpunten te nauw stonden, EN, dat ze nogal vroeg opengingen en sloten. Ik dacht aan het nokje die ze een duwtje geeft want ik heb het wel eerder gehad met ditzelfde nokje, en dat zou aardig wat ‘niet startende’ brommer kunnen hebben veroorzaakt in het verleden.

Maar zo’n ding kan toch niet misvormt zijn?? En fout monteren kan ook niet. Ik ga vandaag een ander nokkie proberen maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Als ik met de brom ren start hij af en toe voor een paar klappen maar hij slaat niet aan, ik denk echt dat het door de timing komt, wat jullie?

Edjuh
      Topic starter

Kan ik de nok omgekeerd hebben gemonteerd? Dat het daardoor komt?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

volgens mij niet, maar er staat als het goed is een F op een van kanten, die heb ik altijd boven (ik dacht en denk dat F voor Front staat)

weet niet cker, kan dikke bullshit zijn maar ik heb dus de F richting vliegwiel.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Vespaflappie
          Bijdrager

Edjuh :
            Kan ik de nok omgekeerd hebben gemonteerd? Dat het daardoor komt?

aangezien het omdraaien eigenlijk niks van het vormpje afdoet zou het geen verschil mogen maken? Check dat ding een op onregelmatigheden en adners zijn het miss toch je cptjes…Liepie wel beetje lekker eerst?

Edjuh
            Topic starter

Ja het liep wel, maar ook niet zoals het zou moeten denk ik. Ik ging natuurlijk niet meteen volgas omdat hij net in elkaar zat maar ik mistte wel wat power. Het is een beetje wisselvallig weer anders had ik nu al een ander nokkie geprobeerd maar je hoort het straks wel.

Vespaflappie
              Bijdrager

Zekers:) naja als het lootp is dat tenminste 1 goed teken…

Edjuh
                Topic starter

Ja maar een knal en dan niet meer lopen is minder goed…..

Net weer gekeken, is gvd het spietje vermalen! Dat is gister gebeurd toen ik hem probeerde aan te rennen!:((

Dat heeft trouwens niks met het probleem te maken want dat was gisteren nog niet zo.

Baggerzooi, ik ga straks als het droog blijft nog ff ander spietje proberen, vliegwielspeling is gelukkig nog minimaal….

Vespaflappie
                  Bijdrager

Het kan wel zo zijn dat je spiedje al een beetje gaar was…
                    had ik ook wel eens….Draai gewoon als je em hebt vervangen de koppelig erop
                    dan wordie al goed vast gedrukt en kan eigenlijk niks fout gaan…

succes

Ciaofrank
                    Bijdrager

draai je koppeling erop als het blok ligt!

als je m pas voor de eerste keer erop draait als ie al in je frame zit draai je waarschijnlijk je vliegwiel scheef erop en dan gaat ie ook spietjes eten….

Vespaflappie
                      Bijdrager

Dat bedoelde ik ook eigenlijk:)

Ciaofrank
                        Bijdrager

Jah dat snapte ik wel, maar ik denk ik zet t er voor de zekerheid nog even bij 🙂

Vespaflappie
                          Bijdrager

aha; ok:)

Edjuh
                            Topic starter

Ok bedankt.
                              Ja het was geen nieuw spietje.
                              Ben trouwens benieuwd of die knal de condensator of iets daar niet kapot heeft gemaakt, maar ik ga zo weer proberen met ander spietje, dus we zullen zien.

Edjuh
                              Topic starter

Hij rijdt weer! gelukkig maar. Heb even andere condensator, spoel, spie en nok erin gezet en het loopt weer.

Het eerste wat me opvalt is dat hij lekker trekt! Dat is wel wat ik gemist heb de laatste tijd:) dus daar ben ik erg blij mee.

Ten tweede: hij gaat nog niet zo hard. Ik moet denk ik cp nog beter afstellen en misschien ook nog met sproeiers, maar ik heb al gelezen dat hij vooral veel kracht onderin heeft. Maar hij moet zeker harder gaan; ik ging harder met de setup die nog hiernaast staat!

Iig bedankt voor de hulp.

Vespaflappie
                                Bijdrager

haha jahzeker moet dat ding behoorlijk vegen:)… Beetje afstellen en 80 poulie moet je toch wel tegen de 80 aangaan:)
                                  Rijd je ermee met vario ofniet?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.