Vespa-Ciao.NL
:: veriosnaar

Home Forums Techniek Vario veriosnaar

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ollie
    Topic starter

:thumbik heb eindelijk me blokje afgesteld en bestelling bij jmpb gedaan ondertussen ook al binnen gekregen
      dus ik weet het 100% zeker ik heb een ciao vaio snaar besteld staat ook op de achterkant van de verpakking..

maar hij is veelste groot!
      echt te groot en me blokje staat op zijn verst!
      iemand hier bekend mee of moet ik toch een andere snaar?:S

b.v.d

adff
      Bijdrager

even je maat opmeten en je weet het snel genoeg

victwaar
        Bijdrager

Ja heb er ervaring mee. Had namelijk precies hetzelfde. Die snaar die jij hebt besteld is voor een vario met 100mm schijven, dus deze gaat nooit passen. Je moet bij een auto-onderdelen zaak een andere snaar zoeken. De Li (dacht dat het buitenmaat is) moet 950 zijn dacht ik en de breedte van de snaar 7mm (ff nameten op die snaar van jmpb).

Bij mij heeft jmpb nadat ik ze er over had gemaild alle kosten vergoed, dus ook de terug zendkosten. Kunt hem terug dan in een envelop doen en ik had er toen 4 postzegels op gedaan.

ollie
          Topic starter

maar passen er wel dan 100 mm schijven op een ciao?
            als ik het zo bekijk heb ik idd 90mm schijven maar die komen al bijna tegen de achterbrug aan..
            iemand evaring met 100mm schijven op een ciao?

Batty
            Donateur

als je 100mm schijven heb dat moeten die snaren van jmpb makkelijk passen.
              en voor de 90mm schijven 13 x 950 snaar bij een autohandel halen.:thumb

ollie
              Topic starter

oke dankjewel!(Y) heb net een snaar gehaald 13×950 maar zit wel erg strak ik moet m bijna de hele schijven intrekken voordat ik hem over de voorvario kan trekken..

en nu gaat aanrennen ook niet, teveel compressie de schoentjes zijn ingeklapt en de start veren zijn eruit? is dit goed of moest tog iets anders?

b.v.d

victwaar
                Bijdrager

Dat je hem bijna helemaal in de schijven moet trekken is niet de bedoeling. Denk dat je je blok iets naar achteren moet schuiven. In de how-to van vario op je ciao zetten staat beschreven hoe de snaar erop moet zitten. Mocht het nog steeds niet lukken, dan moet je een langere snaar zoeken.

Verder kun je niet te veel compressie hebben volgens mij. Als je blok goed in elkaar zit heb je maximale compressie en dit is dus juist goed. Met aanrennen (voordat ik een kickstart had) drukte ik de achterband meestal met m’n heup tegen de grond, want bij mij wilde hij ook wel eens lastig door de compressie heen. Verder zou ik ook eens checken of je decompressiehendel goed werkt, want toen hij bij mij dus zo zwaar ging zat mijn decompressiehendel niet goed.

ollie
                  Topic starter

oke, nou hij doet het 🙂 moet wel iets grotere snaar hebben denk 960 maar goed de zorgen zijn voor morgen ik zal graag het volende weten:

trekveertjes wat doen die qua optrekken?
                    drukveer wat doet qua optrekken
                    en rollen wat doen qua optrekken

ze doen natuurlijk heel veel, maar in welk teoeren gebied is mijn vraag ik wil het liefst zo hard mogelijk optrekken!
                    niet dat echt met mijn setup kan maar goed ik moet me de eerste tijd er wel mee redden:

mallosi 9:1 vertanding
                    polini voorvario (nu 9,5 gram)
                    orginele achterkoppelling met groene trekveertjes
                    standaard drukveer
                    simo zij inlaat (19mm)
                    80 polini
                    fabrzi/ promar cc

hij maakt nu best veel toeren bij het weg rijden en komt weinig vooruit
                    totdat de boost van de promar komt en dan gaat t wel lekker

dus mischien kan iemand me wat meer vertellen

Batty
                    Donateur

probeer eens een gele drukveer en wat lichtere rollen.
                      die 13 x 950 snaar moet goed zijn bij me zelf moet ik hem er ook een stuk in trekken voor dat hij er op past.
                      en die auto snaar voelt de eerste tijd wel een beetje rauw aan dus moet ingereden worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.