Vespa-Ciao.NL
:: Vergeten brandstofkraan uit te zetten…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vergeten brandstofkraan uit te zetten…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao49384
    Topic starter

Ik ben vergeten mijn brandstofkraan uit te zetten na het rijden, en toen ik me dit 45 minuten later realiseerde was het al te laat, want hij start niet meer en doet ook niks meer als ik hem probeer te starten. Ik ben eigenlijk compleet onervaren met sleutelen aan brommers maar ik denk dat ik mijn brommer verzopen heb. Ik heb al geprobeerd om de bougiedop er 45 minuten af te halen om alles te laten verdampen maar het heeft niet geholpen. Daarna ben ik, met de kraan dich, de bougiedop eraf en met vol gas gaan rennen maar hij wil daarna nog steeds niet starten. Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

Martino
      Moderator

Het zogenaamde drooglopen van je motor doe je niet alleen met de bougiedop eraf, maar ook je bougie eruit draaien. Je zal dan ook merken dat je veel minder compressie hebt tijdens het aanlopen. Doe dit met de kraan nog steeds uit de straat op en neer. Vervolgens bougie er weer indraaien welke je eerst nog even goed schoon maakt. Dan de dop er weer op en starten. Werkt hij nog steeds niet mag je de benzinekraan een slag geven en starten.

Heb je vaker last van dit probleem lijkt het mij slim om eens de carburateur te demonteren en goed schoon te maken. Goed kijken naar een juiste werking van de vlotter.

ciao49384
        Topic starter

Pfff super bedankt! Hij rijdt weer helemaal goed. Heb hem pas net dus was helemaal in de stress. held!

Martino
          Moderator

En dan zegt men dat een brommer slecht is voor je conditie. 😕 Succes en plezier met je aanwinst. :thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.