Vespa-Ciao.NL
:: Velgen spuiten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Velgen spuiten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tommetje
    Topic starter

Hallo.

Aangezien ik weer een nieuwe citta heb, en de velgen moet gaan spuiten heb ik de volgende vraag.
      Is er een mogelijkheid je velgen zelf te spuiten , dus ook zelf te schuren en spuiten enz.
      Maar mijn vraag aan julie hoe zijn julie er in vredesnaam bijgekomen? en dat je dan natuurlijk ook een mooi resultaat hebt gekregen..
      Tips??

Mvg

CittaKlaas
      Bijdrager

Als je de mogelijkheid hebt tot stralen zou ik daar voor kiezen, mocht dit niet het geval zijn moet je toch echt met kleine stukjes schuurpapier de kleine (en soms bijna onbereikbare) plekjes met de hand doen… Dit wil niet zeggen dat het resultaat veel minder hoeft te zijn, het is alleen een flinke klus.
        Dus, mocht je in de buurt je velgen (en/of meerdere onderdelen) kunnen laten stralen, zou dat je beste optie zijn. Ookal is het wat duurder.

arvid13690
        Bijdrager

ik heb mijn velgen niet gestraald om dat ze gecoat waren.(er komen dan gaatjes in de lak ofzo.)
          dus ik ben met een hogerdrukspuit met roterende kop erover gegaan dan zijn ze goed schoon, dan met schuurpapier korrel150 ofzo dof schuren en dan afnemen met thinner dan zijn ze zo goed als spuitklaar en het resultaat is top.

gr

Tis altied moar eem!

Thijmen
          Donateur

De gaatjes waar over gepraat wordt hangt af van waarmee er gestraald wordt. Als er met glasparel gestraald wordt zijn deze putjes miniem. Ben er zelf alleen achter gekomen dat met glasparel niet altijd de poedercoating er makkelijk af gaat die op de velgen zit.
            Heb zelf velgen laten stralen en heb de ‘putjes’ zonder problemen weggekregen met een beetje spuitplamuur en vervolgens schuren met korrel 600.
            Ik sluit me aan bij CittaKlaas dat schuren met de hand echt flink wat werk is, afhankelijk van de staat van de velgen.

Je kunt ze dan vervolgens weer laten poedercoaten of je moet ze zelf gaan spuiten.

Remmen is angst

bart#24

of laten spuiten bij autospuiterij is ook optie net als poedercoaten

bij autospuiterij heb je vaak ook de mogelijkheid tot effectlakken en parelmoer etc, dit is bij poedercoating vaak niet

joosten
              Bijdrager

Het spuiten met spuitbussen raad ik af, Het blijf meestal erg slecht zitten.
                Als je thuis een compressor met spuitpistool en toebehoren hebt raad ik je aan het daarmee te proberen. Je moet dan natuurlijk wel investeren een goede lak (en even oefenen natuurlijk)

Succes ermee!

Anoniem

Het begint met een S en eindigt op cotchbrite:D

Dit spul trekt niet zo snel vol met vuil + je komt makelijker op moeilijke plekken;)
                  Ik gebruik dit ook altijd voor me velgen en het werkt super!

Tommetje
                  Topic starter

Oke bedankt joris daar kan ik wat mee!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.