Home › Forums › Techniek › Framedelen › velgen spuiten
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 4 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 juli 2009 om 18:02 #161602
hallo
ik heb een ciao met nog standaard grijze velgen.
kan ik deze gewoon opschuren in de grondverf zetten en dan overspuiten??
of moet ik dit anders doen??mvg quaden
8 augustus 2009 om 14:03 #164725Ik schuur ze met een stuk van een “schuursponsje” en met water.
Allereerst moet je zo een “schuursponsje” hebben,je pakt een emmer water,niet te veel want veel is er niet nodig.
Je pakt een handoek en luchtpistool.
Dan begin je :Als je een goed resultaat wil haal je best je band er ook af.
1.Maak je sponsje nat.
2.begin te schuren,de velg moet nat zijn,het kan zijn dat je nog geen verschil ziet.
3.als je denkt alles te hebben geschuurd,droog je hem af met de handdoek.
4.Spui het overige water eraf met het luchtpistool.
5.Kijk of er nog plekjes zijn die blinken want alles moet mat zijn !!6.Als niet alles gelijk is pak je schuurpapier en begin je alles gelijk te schuren.
7.Als je denkt alles te hebben gehad pak je een doek en doet er ontvetter op bv.Thinner of Wasbenzine en begin je je velg af te poetsen.
DENK ERAAN ALLES MOET MAT ZIJN EN GELIJK GESCHUURD !!:!
Nu kan je beginnen spuiten.Succes
23 september 2009 om 16:55 #164762banden hoeven er niet af persee, als je deze maar zoiezo leeg laat en goed afplakt.
1. helemaal kaal schuren zodat ze grof zijn.
2. grond laag (komt niet zo nou of er uitlopers of dergelijke zitten, grondlaag is alleen voor hegting tussen het materiaal en de eindlak)
3. opnieuw schuren, hoeft niet helemaal kaal, als hij maar GLAD aanvoelt, niet grof ofzo GLAD
4. Laatste laag niet te dik, niet te dun dit komt echter wel precies!Nat schuren is niet nodig, zie het nut er zoiezo niet van in.
Voor de mensen die denken dat ik het mis heb, mijn ouders hebben een lakspuiterij dus zoals ik het zeg is het goed;)
(niet dat CiaoGutti het fout heeft ofzo hoor:O)!23 september 2009 om 17:56 #164763voor iemand waarvan zijn ouders een verfspuiterrij hebben die gaat zeggen dat de banden er neit per see afmoeten vind ik dat wel heel slecht!!!
NATUURLIJK haal je de banden eraf als je je velgen gaan spuiten! hahaha :pest
de std lak hoef je ook helemaal niet weg te halen. als je deze opschuurt is het voldoende en dient deze als goede onderlaag
Mike3 november 2015 om 07:50 #166067Tuurlijk niet met de banden er op zitten beschadig je de lak weer gwn afplakken
3 november 2015 om 07:52 #166068ciao S :
Tuurlijk niet met de banden er op zitten beschadig je de lak weer gwn afplakkenIk vermoed dat de velgen nu toch wel beschadigd zijn gezien dit topic 6 jaar oud is.
Modje even closen dit?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.