- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 9 maanden geleden door SuperSi.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2014 om 20:29 #184419
Hallo vespa rijders
Ik ben nu al 1,5 jaar in t bezit van een originele vespa si . Waarvan ik de 2de eigenaar ben 🙂
Ik heb wel een bromblok eronder zitten en hij rijd zo een 45 km/pu. Er zitten ook tomos veren op die op ze kop zitten want dan kon niet anders.
Heb ook andere kleur polini veertjes volgens mij degen die na de zwarte komt. En een snelle uitlaat..sito denk ik ofzoIk heb sinds een week een tikkend geluid uit me achterbrug vandaan. Het is alleen als ik rijd en me gas loslaat dat ik het hoor. Wie weet wat dit kan zijn ?
Ben zo ook een beetje aant kijken voor een vario. Maar kan er niet gewoon een varioset van een fox op ? Dus zoals ik het zie de voorvario van de fox en de vario achter erop. Is dat plug en play?
Mijn tomos veren loopt aan 1 kant aan… Raar maar waar. Ik heb zitten denken om nu een monoveer erop te doen. Kan dat ook van een fox..? Of misschien wel een hele achterbrug en blok van een fox ?
Zijn er mensen die mij echt duidelijk kunnen vertellen wat me te wachten staat ?
Groetjes Bob,
2 juli 2014 om 20:42 #202073Voor mensen die er wat minder verstand van hebben raad ik het af om verschillende merken/soorten brommers te gaan combineren. Hier komt vaak veel meet, las, frees en/of draai werk bij kijken. Als je een vario wilt, koop dan een mooi tweedehands setje van het forum. Deze zijn helemaal plug & play. 🙂
Een monoveer is alleen mogelijk als jou frame en brug daar bevestigingspunten voor hebben. Anders zul je deze erop moeten laten maken/lassen, wat ook erg veel gedoe is. Ik zou aanraden om even wat opvul ringen/busjes te gebruiken zodat de veren de band niet meer raken. Kijk ook even goed of je achterbrug nog recht is en niet krom getrokken, aangezien je zegt dat de veer slechts aan één kant aanloopt.
Het tikkende geluid zou ik zo 1, 2, 3 even niet kunnen plaatsen. Wellicht kun je een filmpje posten van het probleem? In eerste instantie zou ik zeggen kijk eens of de koppeling nog helemaal goed is en controleer of het geluid niet toevallig uit de achternaaf komt.
2 juli 2014 om 20:53 #202075Over de mono-veer: Je kan die van een Grillo gebruiken als het goed is. Als je een compleet setje kan vinden zou dat gewoon plug and play moeten zijn met een Si brug en frame.
2 juli 2014 om 20:57 #202076Je kan zeker niet een iets hogere monoveer krijgen ? Ik rijd namelijk vaak met ze 2en op de brommer
2 juli 2014 om 21:17 #202077Nee helaas niet. Ik heb zelf ook een monoveer overwogen, staat erg clean en er rijden maar weinig mee.
Maar precies om jou reden blijf ik bij ‘gewone’ 280mm veren.
Zou idd zoals Lollo8r zegt je achterbrug en frame controleren of deze nog recht is, gezien het aan 1 kant aanlopen..No stress, all fun and a bit of speed2 juli 2014 om 21:20 #202078Het zou best kunnen dattie krom is . Me bout waar me achterbrug en subframe aan elkaar zit . Die zit ook los die rubbers zijn opeens verdwenen. Kan je ook die ook bestellen op jmpb ? En begin dit jaar me achter wiel lager moeten vervangen .
2 juli 2014 om 21:26 #202079Over het geluid: Zit je poelie wel goed vast? Of is het misschien je v-snaar die ergens tegenaan klappert? Anders zijn het waarschijnlijk de lagers in je cardan.
3 juli 2014 om 05:46 #201522tatoobob64 :
Het zou best kunnen dattie krom is . Me bout waar me achterbrug en subframe aan elkaar zit . Die zit ook los die rubbers zijn opeens verdwenen. Kan je ook die ook bestellen op jmpb ? En begin dit jaar me achter wiel lager moeten vervangen .Ik raad jou aan om even contact op te nemen met Tom96 van hier op het forum. Hij heeft in het verleden speciale kunststof ringetjes geleverd om die rubberen te vervangen. Deze hebben een veel langere levensduur.
Maar ja, als Tom ze niet meer heeft kan je de gewone rubberen ook bestellen bij JMPB.3 juli 2014 om 06:34 #202080Hoi,
Het tikkende geluid kan ook veroorzaakt worden dat de moer ( of tandwiel )
Van de achterklok niet helemaal vastzit probeer deze eens aan te draaien .
Ik bedoel de zijde waar het driehoekslager zit.
3 juli 2014 om 09:54 #202081Ik denk dat je tikkende geluidje je koppelings segment houder is die niet meer strak zit.
en laat me raden, je hebt nog een complete fox? haha -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.