Vespa-Ciao.NL
:: VCT 2015
15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 302)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MarcoS
    Donateur

Jullie krijgen de weergoden mee mannen, veel plezier :thumb

Jelle
      Topic starter

Die van mij staat ook klaar voor vertrek…

! Joor !

Hoi

Jelle
          Topic starter

We hebben de tijd van ons leven en het weer is absoluut top…

Jasper-Grillo
            Bijdrager

Demper van me Proma cc zit ook weer vast, welke ik verloor bij Wapenveld. Ik heb er een klem voor gebruikt die normaal het zadel van een fiets op de zadelpen klemt. Past precies en erg strak aan te trekken! valt er nu nooit meer af.

Was gezellig, volgend jaar zeker weer :thumb

Wel heeft iemand mijn iPhone 4s oplader meegenomen, dit was ook de reden dat we een zelfde oplader over hadden, welke een dikker snoer had als mijne… Ben je diegene stuur dan een pm. Bvd!

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Echt een veels te vet weekend gehad! Perfect weer! Helaas wel veel pechgevallen en daardoor lang stilstaan. De VCT movie & foto’s probeer ik deze week klaar te krijgen. Bedankt allemaal!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

! Joor !

Bedankt allemaal voor een heerlijk weekend.

vespa rider
                  Bijdrager

Ik woon in terschuur en zag opeens een mega groep ciao’s. Moest de VCT wel zijn.
                    Als ik het wist reed ik zeker dit dagje mee haha.
                    Zag er vet uit jongens!

speedbuxy
                    Bijdrager

Was weer vanouds gezellig:thumb ook al heb ik alleen de zondags mee gepakt.
                      Hier een paar pics.

El Citta
                      Donateur

Was een geslaagd weekend! Leuke groep en een mooi aantal kilometers gereden 🙂 Helaas wel veel pech inderdaad maar de goede sfeer, de zon, en de leuke gesprekken hebben ervoor gezorgd dat ik me prima heb vermaakt 8) Uiteraard ook van mijn kant nog een paar foto’s en ben zeer benieuwd naar het gemaakte filmmateriaal! Tot slot, de toerspirit zit er weer goed in, dus tot de volgende zou ik zeggen!!:thumb

Wilk1985
                        Moderator

De VCT van 2015 zit er weer op helaas!

Ik ben blij dat ik vandaag vrij had genomen van mijn werk want ik ben helemaal verrot, dus heb lekker uitgeslapen en nu is het tijd voor wat foto’s en het bijbehorende verhaaltje!:

De aankomst vrijdagavond in het gebouw, de eerste lekke band was in sneltreintempo opgelost, beter voor de tour als tijdens! :thumb

BBQ weer was het helaas niet, maar daar was snel wat op gevonden :D.

Klaar voor vertrek de volgende ochtend

Als je in Zeist begint heb je meteen een mooie omgeving op de dag te beginnen, veel bos en het weer was ook mooi!

Iedereen had wel een camera bij zich, ik hoop dat er veel foto’s in dit topic geplaatst zullen worden!

Het idee van de stickers was ook een schot in de roos, zo herken je ook meteen de hardcore VCT rijders :D.

Dit was eerste echte geplande stop, waar iedereen de jerrycans en de tank vulden voor de rest van de dag!

Opvallend veel lekke banden deze tour, 3 stuks voor zover ik geteld heb. Wel steeds snel opgelost! Ideaal is natuurlijk als je het
                          kan doen met een broodje frikandel pinda erbij. Dat sleutelt net wat lekkerder als op een smal fietspad.

Nog een kleine pauze wegens een drijfstang die om mysterieuze redenen niet meer samen met de krukaswang kon samenwerken. Wat is de oplossing? Juist! Je hangt gewoon een ander blok in de je Ciao :thumb. Mooi opgelost.

Het zag er niet naar uit dat we voor sluitingstijd van de winkels in SInt Jansklooster aankwamen, dus was het een slim idee om ruim van te voren alvast (B) en zo te gaan inslaan.

Wat dan wel resulteert in een compleet volgepakte brommer. Hier mijn eigen Toermonster, dit was voorlopig zijn laatste grote toer, volgend jaar sta ik met de SI aan de start!

Even poseren 🙂

En nog maar eens een tankstop, je ontkomt er niet aan met een dikke setup.

De sfeer zat er nog goed in!

Om een uur of 2100 kwamen we min of meer in 1 groep aan in Sint Jansklooster, waar iedereen HONGERR had. Een paar van ons gingen al vroeg slapen, was ik maar met ze meegegaan :). Het was nog tot laat gezellig in ieder geval

De volgende ochtend werd er voor 8 uur alweer gesleuteld om al het materiaal weer in topconditie te krijgen voor de zware rit die we voor ons hadden.

Hoe herken je een toerbuffel 🙂 Aan de bagageruimte!

Ook ontbijt was dit jaar aanwezig, gezellig allemaal half slaperig aan tafel.

De groepsfoto, mijn versie is niet de beste maar het waren dan ook heel veel brommers 🙂

Tankstopje voor Kampen.

Overal waar wij stoppen is het fietspad tijdelijk slecht toegangkelijk 🙂 Het is niet anders.

Killerbee Citta :thumb

Kleine pechgevallen zijn voor sommigen een ideale kans om de gemiste slaap in te halen :thumb

Bij aankomst bij een snackbar wilde uiteraard meteen iedereen naar binnen, maar de snackbar was nogal klein 🙂 Toch wilde iedereen even kijken wat die blonde frituurmeid met onze frikandellen aan het doen was. Dat feest ging niet door dus de helft moest buiten wachten, waar we heerlijk zaten bij de haven van Elburg.

Na deze stop zijn we via Harderwijk en Amersfoort terug naar Zeist gereden, we hebben wel een flink stuk van de route afgesneden aangezien we sochtends al een stuk later op pad gingen als gepland. Rond Amersfoort raakte de groep helaas wat verspreid, maar toch waren de meesten wel ongeveer tegelijkertijd bij het finishpunt meen ik. Ik heb in ieder geval bijna iedereen de hand kunnen schudden in Zeist, en kijk zeker terug op een geslaagd weekend!

Ik had ook het idee dat we wel al minder pechgevallen hadden als in 2014, dus we gaan de goede kant op. Wellicht staat iedereen in 2016 nog beter aan de start!

Ook vond ik dat het groepsgevoel dit jaar beter was, op dag 1 hebben we eigenlijk de hele dag wel min of meer in 1 groep gereden, en iedereen kwam ook bijna tegelijk aan in Sint Jansklooster.

Het blijft gewoon een uitdaging om op snelheid een toer te rijden, pechgevallen achterin worden niet altijd snel genoeg opgemerkt waardoor je al snel opgesplitst raakt. Echter werd er daarna wel steeds gewacht op de pechgevallen, en zo hoort het ook. Een toer als deze rijdt je vooral om het met zijn allen gezellig te hebben en dat is vaak geven en nemen.

Wat mij betreft gaan we de goede kant op! Misschien gaan we voor volgend jaar eens serieus praten over een vaste voorrijder, een vaste achteraanrijder etc.. Als we afspreken dat er niet verder wordt gereden als die 2 personen niet rijden hebben we in theorie een waterdicht plan. De achterrijder stopt als er een pechgeval is, en informeert de voorrijder dat hij ook stopt. Op het moment dat iedereen stopt kan het niet misgaan en blijven we in 1 groep. Het nadeel daarvan is dat we dan een snelheid van ongeveer 55 km maximaal aan zullen moeten houden, en ik twijfel of iedereen daarmee kan leven. Iedereen toch soms wel gewoon even platliggen (ikzelf ook) en dat is vaak waar de langzamere rijders de aansluiting kwijtraken.

Goed, genoeg gelult nu, ik kijk in ieder geval terug op een top weekend!!

Hopelijk tot ziens op de Vespa Ciao Meeting 2015!! –> http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35586

En in 2016 staat er uiteraard weer een VCT op de planning, datum volgt nog!

Bedankt allemaal! Ook ik kan trouwens niet wachten op de officiele film :).

W-Y
                          Bijdrager

speedbuxy
                            Bijdrager

Hier mijn film deel
                              Helaas erg kort, maar kreeg al vrij vroeg in de toer last van m,n nek en gezien er zoveel andere cams aanwezig waren heb ik ervoor gekozen de cam in de fiets tas te proppen

@Jos
                              Ik kon aan de laadtijd van het topic merken dat je je post gedaan had:lol
                              In de positieve zin hoor:thumb en laad tijd was slechts enkele sec langer.
                              Mooi verslag weer:thumb

SuperSi
                              Bijdrager

Ziet er weer uit als een geslaagde tour mannen.

@speedbuxy
                                dat laatste shot op dat bospaadje is erg goed gelukt vind ik :thumb

hansieb
                                Moderator

Potverdikkeme het was weer een goede toer!

Na wat omrijden voor een vergeten tas van Tonni, uiteindelijk vrijdag rond 23:00 gearriveerd.
                                  Gelukkig was er een gasfornuis en een pan om het nodige fleisch in te bakken.
                                  Daarna nog wat nieuwe en een hoop oudgedienden gesproken en nog de nodige biertjes gehad.

De zaterdagochtend gestart met een enorme kater en een mager ontbijt. Daarna begonnen toch wel de pechgevallen verspreid over twee dagen 😉
                                  Volgens mij heb ik de lijst nog niet compleet, maar voor zover ik kan herinneren zijn dit ze:

Uit Nederland:

01- Jelle – had last van een verdwaalde eierbal in zijn cilinder. Ik gok iets teveel vet gebruikt, dat vinden die balletjes niet zo fijn.

02- Crullie – gebroken krukas en het complete blok vervangen
                                  03- Wilk1985 – sproeier niet goed vast

06- DarkMagician6 i.p.v. Guido – bougie stuk
                                  09- De Brandweer – pulley en zuiger stuk.
                                  10- Joor – band lek en warmloper
                                  13- Daan777 – freewheel stuk
                                  17- Aa-racing – gaskabel stuk
                                  19- W-Y – snaar kaput!
                                  20- Tonni – gaskabel gebroken

Uit Duitsland:

05- Timrex – warmloper?
                                  08- Lemmy62 – vario vastgelopen
                                  12- Coopering – blok stuk net voor de finish
                                  19- Mofafreak87 -variobus vastgelopen
                                  21- Frank (friend Wevi) – blok stuk en is gestopt met toeren

Op de tweede dag samen met De Brandweer en W-Y nog een tijdje met zijn drieën gereden.
                                  Heerlijk doorgetuft en in een bos naast het nationaal oorlogsmuseum een motormuis gezien.
                                  De brandweer in ieder geval als ‘de brandweer’ in de struiken :lol

Enfin, volgend jaar toch maar eens een wat sneller setup gaan proberen.

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 302)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.