Vespa-Ciao.NL
:: VCT 2014 —> 7&8 juni

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl VCT 2014 —> 7&8 juni

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 332)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Flippo :
      Maar er moet toch wel een mooie compromis te vinden zijn?

Die is er zeker onder naam Markerwaard dijk.
      Dit schilt een best stuk en enige wat je dan overslaat is het deel langs Lelystad, Almere en Amsterdam wat op zich ook het minst mooie stuk is.
      Dus dit zou een goeie oplossing kunnen zijn.

Tonni
      Moderator

Ik ben voor de oorspronkelijke ZZT route.
        Is wel veel km, maar zéér de moeite waard.

Zolang de deelnemers de ‘eisen’ gewoon echt serieus nemen (qua te redden snelheden en door er voor te zorgen dat er op betrouwbare machines aan de start verschenen wordt) denk ik dat dat gewoon te doen is!

Ik heb er zin in

En totaal niet instapbaar voor iedereen hier op het forum en dus ook totaal niet VCT waardig.
        Het is nu gewoon een toer voor de harde kern met vrij hoge snelheden.
        En ik maar denken dat het erom ging weer eens een grote groep bij elkaar te krijgen.
        My bad.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Batty
        Donateur

André wat zit je weer te azijn zeiken.
          Dit is juist een toer voor iedereen en niet voor race piloten.
          Als je gewoon een goede brommer bouw en je een constant tempo gaat rijden dan hoef je geen 80, 90’of 100 km brommer te hebben.
          Je kunt het ook zo stellen sinds er alleen nog maar belachelijk hard word gereden werd het toertjes uit rijden ook steeds lastiger.
          Voorheen met een standaard getuned cartertje en een 70 cc reden de meeste hem allemaal wel uit.
          Maar ik krijg de indruk dat je er niet echt veel trek in heb.
          En met jouw leuze jaag je juist andere rijders weg.
          En anders Jelle probeer er een 3 daags toer van te maken.
          De kosten vallen best mee, maar ja het kost nu immers geld.
          Dan kunnen ze nu al sparen.

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Precies,

laat Jelle de volgende reactie maar plaatsen omtrent het hoe of wat e.v.t inkorten of niet.

Ik ben er voor om hem helemaal te rijden het is te doen als iedereen zich op de juiste manier voor inzet.

Wilk1985
            Moderator

Ik vind ook dat het aan Jelle is om te bepalen hoe we het gaan doen, voorlopig zijn er aardig wat ideeen geoppert. Mij maakt het niet veel uit of ik met een snellere brommer of met een langzamere kom, hoewel het denk een goed idee is om met 1 groep te rijden aangezien je dan nu al duidelijkheid hebt en dit zal denk de aanmeldingen ook ten goede komen.

Maar zoals ik zij vind ik ook dat het aan Jelle is.

Jelle
              Topic starter

Altijd maar weer die discussies…. 😕

Ik heb besloten dat we toch echt de Zuiderzee route gaan doen met de VCT, Overigens korten we deze(via enkhuizerdijk) alleen in als het weer het niet toelaat om hem geheel te rijden.

Ps. Als je een goedlopende brommer hebt die minimaal 60 km/u gaat, is dit echt een geweldige toer.

Door hem heel misschien in 2 groepen te gaan rijden, kunnen de gene met een standaard brom/licht opgevoerde snor hem met 40 km/u gaan rijden(misschien leuk voor de oldtimertjes).

Heb nog geen idee of ik een bezemwagen kan regelen…

Martino
                Moderator

Inderdaad, lijkt het te veel moeite te kosten en kan er niet democratisch een toertje georganiseerd worden. Iedereen heeft wel zijn eigen wensen. Ik was aan het wachten tot er een definitief besluit is gevallen en beslis dan graag of ik mee ga en me hierin aan pas. Ik ben er graag bij, maar of ik voor mijzelf al definitief kan beslissen mee te kunnen gaan in januari weet ik niet. Dit is voor mij persoonlijk altijd lastig zo ver van te voren te kunnen regelen. Aan de andere kant, mogen de kosten laag genoeg zijn? Schrijf ik me gewoon in, betaal en zie ik op het moment wel of ik mee kan of niet.

luuky1997
                  Bijdrager

Nu ga ik toch echt mee!
                    as maandag ga ik op voor brommer praktijk!, dus ik ga er vanuit dat ik het haal.
                    Dan kan ik in juni eerst een tourtje rijden naar de startlocatie en dan een tourtje met jullie

ik blijf natuurlijk overnachten:thumb

speedbuxy
                    Bijdrager

Batty :
                      Maar ik krijg de indruk dat je er niet echt veel trek in heb.

Als dat het geval zou wezen dan had ik me geen sec druk gemaakt al werd er 400km per dag gereden. En als het om normale een toer rit ging had je me ook niet snel gehoord.
                      Want ik en m,n brom houden wel van een uitdaging.

Maar het woord VCT staat erbij waardoor het in mijn ogen toch wel een rit moet wezen die voor iedereen hier op het forum redelijk instapbaar is en Jelle geeft zelf ook aan graag een grote groep te willen.

Maar volgens mij spreek ik geen rare taal dat dik 400km gewoon erg tricky is voor een grote groep, want zelfs met een kleiner clubje sneller rijdende broms is dit al een beste opgave.

En ik weet nog dat we na de VCT Arnhem editie er ook wel uit waren dat zulke afstanden niet werkt met een grote groep.
                      Want de langzame broms zullen ook de hele dag vol gas erop moeten anders gaat het gewoon 9 tot 10 uren kosten om die 200+ per dag af te leggen.

Maar goed ik draag de rit off course wel een warm hart toe:thumb maar hoop wel dat er een extra adem dag bij komt of dat er wat kms af gaan zodat de kans op slagen toeneemt.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

@Jelle, ik vind als deze toer georganiseerd wordt (ongeacht ZZT of VCT route) heel tof! Ik heb vertrouwen in de organisatie. Ook het idee van de brommers keuren moeten we echt doen, als deze niet in orde is is het eigen risico toch?

@Andree, Laten we ons niet zo druk maken de afstanden. Laat de organisatie zijn werk doen zoals alle andere keren. Zoals batty aangeeft is het geen race. Het moet zoals altijd 1 van de toertjes zijn waar alles-in-een zit en veel mensen kunnen mee rijden.

We leven in een klein land, gewoon gaan met die banaan en niet teveel bij nadenken is mijn motto!

Das een ander woord voor bonnefooi wat mij niet echt een stabiele insteek lijkt voor een grote toer

Ik heb er nu al zin in!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Flippo
                        Donateur

@Herr Flick, Amen.

d.sanders
                          Bijdrager

Heb nog nooit een toertje met jullie meegereden, maar laat de eerste dan ook gelijk maar een mooie zijn.

Mij mag je ook wel inschrijven, alleen het enigste “probleem” wat ik heb is het vervoer vanaf hoogezand (omg.groningen) naar alkmaar.
                            Dus als er nog iemand uit mijn omgeving nog ruimte heeft voor 1 brommer zou het mooi zijn! (uiteraard delen we brandstofkosten ed). En anders tzt maar een busje huren

-RobinvS-
                            Bijdrager

Jelle :
                              Altijd maar weer die discussies…. 😕

Toch moet ik het andré eens zijn, want het is altijd zo dat er brommers kapot gaan en hij geeft toch 3 duidelijke voorbeelden waar het bij fout is gegaan.

Ik weet niet of jullie de 1e dag van de 11 steden toer nog weten maar dat was 1 en al ellende wat betreft de ernst van de schadegevalletjes.
                              En dat was met een keuring niet naar boven gekomen ( Bijv. Javad met een afgebroken uitlaatpoort ), Of Avanti die normaal altijd een goed rijdende brommer heeft en misschien wel “keurmeester” waardig is, en zijn brommer toch “total loss” moest verklaren voor dat moment.

Ik heb met mijn brommer 67 km/h getopt op de 2de dag van de 11 steden toer maar dat is eigenlijk NOG te langzaam om met de rest mee te komen, want ik reed beide dagen vrij achteraan.

Goed idee om een route te nemen die je kan afsnijden of iets dergelijks, en niet je ogen dicht te doen voor de ontstane problemen. (Die toch bijna elke toer weer terugkomen)

ps. 2 Groepen is niet leuk :thumb

Jelle
                              Topic starter

Het voordeel van 2 groepen (wat ik alleen wil toepassen bij 30+ man) is dat de langzame rijders zich niet hoeven te irriteren aan de snelle rijders en visa versa.

En we hebben met voorgaande grote ritten met veel mensen het toch ook altijd gered, alleen zullen met deze rit ook echt optijd moeten vertrekken en 8 uur is dan ook echt 8 uur remmen los en rijden maar.

En ja onvoorziene pech gevallen, die zijn er altijd en volgens mij is bijna iedereen bereid om elkaar dan te helpen.

En we gaan met een buddylist werken, iedereen moet dan een buddy aanwijzen en deze persoon zal je dan in geval van (onherstelbare) pech je op sleeptouw nemen.
                                Zodat niet iedere keer de variorijders met wat meer vermogen de L*L zijn….

(bij een pechgeval rijden we door naar een tankstation/café/supermarkt/snackbar, zodat de rest lekker kan eten/tanken etc. Dit scheelt ook weer tijd)

Dus we redden het echt wel en of we nou om 5 uur bij de overnachtingsplek zijn of om 9 uur (zorg dus wel dat je licht op je brom werkt).

AC RACING
                                Moderator

Schrijf mij er ook maar bij. :thumb
                                  @ d. Sanders. Je kunt wel met mij meerijden ik heb een aanhanger ter beschikking.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 332)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.