Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › VCT 2014 —> 7&8 juni
- Dit onderwerp bevat 331 reacties, 50 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 9 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 november 2013 om 13:09 #526868
Ja dat is wel eens anders geweest qua animo…
Binnen 3 uur na opening topic de lijst vol…I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 november 2013 om 13:27 #526869Voordeel met de 1e vct toeren was dat het nog een soort alleen recht had waardoor iedereen de moeite wel deed om erbij te kunnen zijn.
Maar de laatste jaren hebben we een vrij goed gevulde toer agenda waardoor mensen meer keuze hebben gekregen en dus ook makkelijker worden in het wel of niet aanmelden
(en er zijn de laatste jaren ook een hoop ”rijders” weg gevallen)12 november 2013 om 13:42 #526870Ik denk dat naarmate wij dichter bij de toerdatum komen er wel meer aanmeldingen komen.
Zeg nou eerlijk 10 maanden van te voren een toertje organiseren.. Slaat toch nergens op en is VEEEELS te vroeg.Ik kan mij nu wel gaan aanmelden maar dat is aan een aanmelding gebaseerd op niks. Ik ga niet bijna een jaar van te voren plannen voor een toertje. Zoals het nu lijkt kan ik niet aangezien mijn vader 6 juni jarig is en mijn broertje de 13e. Wacht wel af op welke data we dat gaan vieren, maar daar ga ik het nu nog niet over hebben natuurlijk:lol Dan meld ik mij liever op de uiterste datum aan dan dat ik vroegtijdig moet afmelden.
Daarnaast is het punt van Andree aanhaalt ook een grote oorzaak. Hedendaags mag je blij zijn als je een man of 15/20 hebt en met zo’n toertje misschien 30 max.
12 november 2013 om 14:07 #526871Dit is niet iets wat je twee weken van te voren wil gaan regelen of opzetten vergis je niet in het werk wat er in de organisatie van een toer gaat. Je moet naast een plek en route ook alles bijhouden qua kosten aanmeldingen reclame en promotie. Hier gaat gewoon veel tijd in zitten en aangezien er een slaapplek moet worden geboekt is het niet mogelijk om lang te wachten met iets.
Qua rijders e.d denk ik júíst dat deze tour wat meer aantrekkingskracht zou hebben mede door het 2 groepen systeem. Menig tourrijder die ik in mijn eerste jaar tegen kwam reden toch al snel 25km/h minder snel dan de hedendaagse groep. Hierdoor zullen veel mensen ook de nijging hebben om hem lekker voorbij te laten racen, maar omdat deze nu een 2 groepen zou kunnen vormen is hier een groter draagvlak voor te vinden.
Nu zal in de loop der dagen/tijd wel meer aanmeldingen komen maar er is natuurlijk een deadline waar alles voor geregeld moet worden.
Maar laten we dit topic niet als een discussie topic gebruiken maar als een toertopic voor de fun niet het beklaag ;)!
12 november 2013 om 14:21 #526872If Germans are welcome, I am there.
Greetings
12 november 2013 om 14:27 #526873I can speak for Jelle on this one: Everyone is welcome who owns a vespa ciao/citta/bravo/si/boxer/grillo/tiffany ;)!
12 november 2013 om 14:35 #526874@florian, het is absoluut niet te vroeg!
zo zijn er al 5 mogelijke slaapplekken die ik als optie had, al volgeboekt voor deze datum.Aangezien ik 2 slaapplekken moet regelen voor 30 tot 50 man en dat voor een betaalbare prijs, kan ik je vertellen dat dat wel een jaar van te voren moet, anders houd je alleen nog stayokay’s over a 35,- p.p.n.
Wat betreft de aanmeldingen, ik heb inderdaad het idee dat er van de oude garde(die toch wat meer die hard zijn) weinig meer echt actief zijn…
En inderdaad wat Lenneart zegt een beetje promotie op de frontpage kan ook geen kwaad….
12 november 2013 om 15:16 #526875Jelle :
Mocht iemand een route weten die minstens net zo leuk is en ook in 2 dagen gereden kan worden (max 400km dus)en weet je dan ook nog een voordelige slaapplaats voor zo’n 30 tot 50 personen, post dat dan gerust hier!Jelle :
Ja de vct is de opvolger van de zzt.
Mocht iemand nog een mooie route weten die we in 2 dagen kunnen rijden, opties zijn welkom hier…Gezien je het 2x vraagt ga ik maar eens een balletje opgooien;)
Je hebt het zelf ook al in de mond gehad afgelopen jaar.
De Belgische Ardennen.Dit heeft als voordeel dat de groeps snelheid sowieso laag moet, waardoor je zoals Lennaert aangeeft de wat rustigere rijders misschien ook weer aantrekt.
En dan ervaren we ook meer het groeps gevoel, wat in op gesplitste clubjes minder het geval is.Daarnaast is 400km rijden in de Ardennen bijna overal raak qua omgeving, terwijl de ZZT ook hele stukken erbij heeft die niet echt mooi of special zijn.
Ook is het gedeelte bij Friesland bijna hetzelfde stuk die een 2maanden later met de 11steden toer ook gereden word.Ook kan je in de Ardennen centraal gaan zitten waardoor je in hetzelfde pension oid kan boeken en vertoeven.
En dat geeft boeking technisch ook wat meer adem ruimte.
Want aanbod in de Ardennen zal net zoals in Harz erg variatie rijk zijn qua prijzen en aanbod.Maar dan nog (of in alle gevallen) mogen we denk ik blij zijn met toer grote van 20man.
En mijn 2e keuze optie die ik ja aan wil rijken.
Texel editie 2.
Dat was ook erg leuk en mocht de groep al leuk groot worden is dit pech technisch ook meer op save.
Want de ZZT is vrij moeilijk af te snijden of in te korten bij echte pech en 400km is wel veel voor een grote groep.12 november 2013 om 15:20 #526876Mijn stem gaat uit naar de texel editie.
Ondanks dat de harz tour gezellig was is een buitenlands toertje niet een dermate grote toevoeging voor mij persoonlijk dat ik er extra moeite of tijd voor zal gaan insteken.
Of een ander idee:
Elk jaar een ander van de tv tas te doen ;)!
12 november 2013 om 15:28 #526877België is wel verdomd streng he + dat de kosten dan weer aardig kunnen oplopen en ik wil het voor iedereen betaalbaar houden.
Texel is ook een optie, echter betaal je voor de stayokay daar toch weer €35,- /40,- en dan komt de overnachting hier in de buurt er ook nog bij…
Maar ik zou het ook leuk vinden om een keer Zeeland aan te doen ofzo, heeft niemand hier daar een boerderij ofzo (zodat we daar kunnen camperen) om het low budget te houden.
En 400 km is echt wel te doen, we hebben het tenslotte al een paar keer eerder gedaan met zo’n grote groep en de Zuiderzeetoer is toch echt wel een leuk rondje met genoeg afwisseling…
12 november 2013 om 15:33 #526878Wellicht een mooi stukje toeren:
Van alkmaar het kanaal volgen onder het ijsselmeerlangs en dan schuin afsteken richting Bemmel.
Van Bemmel volg je de Rijn tot gorichem om vervolgens schuin door te steken naar Gouda – Leiden en dan langs de kust terug naar Alkmaar.12 november 2013 om 15:42 #526879Lennaert :
Ondanks dat de harz tour gezellig was is een buitenlands toertje niet een dermate grote toevoeging voor mij persoonlijk dat ik er extra moeite of tijd voor zal gaan insteken.Belgie is wel een stuk dichterbij dus in die mate geen Harz qua onderneming
En vanuit mij oog punt speelt mooie natuur en scenery zeker mee in de beleving van z,on weekend.
Want Nederland is qua natuur en scenery vrij karig en vind ook dat de vele dag toertjes deze ervaring al genoeg leveren.
Dus een VCT mag best wel wat meer bieden
(een eiland valt daar ook wel onder qua beleving en ervaring)De tv tas zouden we haast als toer op zich kunnen doen want een hoop eilanden is het 1x gas geven en je bent aan de andere kant:lol
@Jelle
Belgie is niet streng, je moet je alleen aan bepaalde regels houden qua snelheid en dat kan juist een goeie key trigger wezen om de groep weer eens groot te krijgen.
En een hoop rijders die vroeger de grote van de groep maakte komen uit het zuidelijke deel van Nederland dus voor hun is Belgie juist weer lekker dichtbij.
Zeeland is net Friesland (zelfs qua plaats namen) en qua afstand net zover als onderneming voor het noordelijke deel van Nederland.En je zit gewoon met boeken dus je hebt ook niet echt veel keuze.
Je zal of naar een plek moeten waar weinig toerisme is, of juist heel veel waardoor het aanbod overvloedig is.
Want je krijgt qua toezeggen en betalen voor Januarie toch bijna niemand over de streep denk ik.Edit
Pleur mij er trouwens ook maar bij
Wat het ook word ik rijd hem toch sowieso wel mee
12 november 2013 om 16:20 #526880Jelle :
@florian, het is absoluut niet te vroeg!
zo zijn er al 5 mogelijke slaapplekken die ik als optie had, al volgeboekt voor deze datum.Aangezien ik 2 slaapplekken moet regelen voor 30 tot 50 man en dat voor een betaalbare prijs, kan ik je vertellen dat dat wel een jaar van te voren moet, anders houd je alleen nog stayokay’s over a 35,- p.p.n.
Ja op die fiets. Qua boeken is het mooi op tijd maar voor aanmeldingen is het nog te vroeg.
Ik hoop van harte dat er nog een horde aanmeldingen binnen komt.Voor mij is het te vroeg om toezeggingen te doen, ook vind ik 400 kilometer een beetje teveel van het goede.
Jelle, heb je trouwens nog een paar leuke foto’s van de voorgaande editie? Stuur anders even wat via PM (dan maak ik een banner voor op de mainpage)
Houd die banner maar neutraal dan, want als de spots rond de ZZT nu al uit dunnen dan word dat hem gewoon niet.
Want rond maart kun je denk ik pas wat activiteit gaan verwachten qua aanmeldingen12 november 2013 om 16:27 #526881@florian,
als mod moet je toch wel weten hoe je een topic kan terugvinden hoor :pest:D
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=23654&d=400
@buxy’s aanpassing,
wat bedoel je precies met neutraal ? Volgens mij moet een banner het juist over het bijgeplaatste onderwerp gaan. En de aanmeldingen zijn niet uitgedunt maar juist aangevuld ;). Tevens denk ik dat Jelle beslist of het hem word of niet en laat hem ook zelf zulke dingen bepalen hoe en wat. Denk dat het verstandig is om dit topic nu te weerhouden van verdere discussies want dat doet de aanmeldingen niet ten goede ;).
12 november 2013 om 16:50 #526883@Andree: Ik wil gewoon een goede foto waarop een mooie brommer of een groep brommers + rijders op staan als het maar gezelligheid uitstraalt en daar zet ik dan VCT 2014 7/8 juni voor. Neutraler kun je het niet hebben.
Tegen die tijd kan er wel weer eens een uitgebreidere banner komen. Waar Edjuh of Hans dan mee mogen stoeien, aangezien zij wat gevorderde kompjoeterkennis hebben.
@Lennaert: Het is nog zo ver weg, met dergelijke discussies kom je alleen maar verder tot een overeenstemming wat betreft de route etc.. Als wij allemaal ons mond houden komen we ook geen steek verder.
Lennaert :
Volgens mij moet een banner het juist over het bijgeplaatste onderwerp gaan.:lol
En toch stuur je mij naar de VCT Texel editie, dit toertje ging toch om het zuiderzee gebeuren?:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.