Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › VCT 2014 —> 7&8 juni
- Dit onderwerp bevat 331 reacties, 50 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 9 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juni 2014 om 09:33 #527525
Heel veel plezier lui!! Jullie hebben er heerlijk weer bij..
Helaas is mijn brommer nog niet helemaal klaar; volgend jaar hoop ik er bij te zijn!!No stress, all fun and a bit of speed6 juni 2014 om 13:06 #527526
Zo die staat alvast klaar voor vertrek
6 juni 2014 om 14:47 #527527Ga je niet eens op de brommer heen Jelle :pest
9 juni 2014 om 09:18 #527531Bij deze maar even aftrappen met een mini-verslag.
Jammer genoeg niet heel veel filmpjes geschoten met de cam. Aan het stuur bevestigen werkt gewoon niet…Conclusie: het was weer een top weekend met een hoop geouwehoer ;)!
Dag 1
Crullie, Aa-t, Martino en ik kwamen rond een uur of 10 aan in Wieringewerf. Daarna een gezellige bingo gehad en tot 02:30 lopen pilsen.
De vct 2014 crew met de Jmpb & Q-parts bingo

In de ochtend een stuk kunnen rijden en midden op de afsluitdijk liep Alex zijn RV kapot. Lager stuk en vliegwiel had aangelopen. Geen probleem, want we hadden een extra blok mee.
Verder was het echt een pittig stukje op de dijk met een hoop wind. Gelukkig wel een hoop zon.

Redelijk wat pech gehad en rond 19:00 aangekomen bij het Sint Jansklooster.
Dag 2
Kort maar kracht ‘Super!’ We hebben na de start geen problemen meer gehad. Wel jammer dat we opgesplitst waren, dat was niet nodig geweest.
Het was weer een super tourtje en hopelijk kunnen we toch nog wat meer voorzorgsmaatregelen nemen. Met wat meer kop en staartrijders gaat het volgens mij veel beter. Dag 2 met Jos voorop en Martino achteraan ging het namelijk meer dan prima.
9 juni 2014 om 09:18 #527532Tijd voor een verhaaltje! Wat een weekend was dit, veel kilometers gereden en ook nog eens een hoop bier op!
Het was weer zeker de moeite waard en heb er erg van genoten. Ook de brommer heeft de tocht weer zonder problemen volbracht dus ik kan hier tevreden een fotoverslag tikken!
Commentaar op de foto’s staat eronder.
Mijn held in bange dagen voor vertrek, afgetankt en ingepakt inclusief water dus klaar voor actie!
Alles paste goed in de auto, ik denk dat als het 3 Vespa Si’s waren geweest dat het dan wel sleutelen had geworden.
En zo prop je een Si zonder problemen in een station! Om vanuit Zwitserland naar NL te rijden om een tour te rijden. Respect voor Seru.ch
Guido inclusief brommer klaar voor actie
Laden en lossen
Mooie brommers aan de start!
Pils en Bratwurst! Lekkere bratwurst ik was toch al niet van plan om op dit weekend erg gezond te gaan eten!
En de volgende ochtend hebben we vroeg alles ingepakt en de troep opgeruimd zodat we snel konden gaan! Na 10 maanden wachten op deze tour wil je toch wel eens gaan rijden.
Citta in de echte Vespa kleuren! De Wesp klaar voor actie
Nog even snel poseren voor de foto en we vertrekken!
Toch moest er al snel even gesleuteld worden
Voor de afsluitdijk nog even koppen tellen.
En deze foto is van na de afsluitdijk, er moest toch even flink gesleuteld worden de afsluitdijk is nogal slopend schijnt het.
Ook een mooie gelegenheid om nog wat fotos van de brommers te maken.
Mooie accesoire, een rood gebied is niet nodig! Goede olie doet een hoop! Vespa power!
Snackstop
Een parkeerplaats is snel gevonden, wij nomaden strijken overal in een paar minuten neer en voor je het door hebt zijn we weer verdwenen.
Nog wat sleutelen, altijd makkelijk als je wat onderdelen bij je hebt! (Of gewoon een compleet blok)
Pauze, roken, tanken, drinken, slap lullen, bougie checken, en door!!
Gilera Killerbee
Ik moest lachen, we rijden rijden rijden en zijn niet helemaal zeker of we goed gaan en dan houd de weg op! Wat doe je
dan?Nog even een kleine stop voor een draadbreukje.
En weer nieuwe pils inslaan voor de avond uiteraard!
Een tankstop en we kunnen weer gaan!
Aangezien we niet ver waren van de slaapplaats werd er besloten om niet verder te sleutelen aan een blok dat niet lekker wilde lopen, dus de brommer ging op sleeptouw mee.
Mooie foto vind ik dit!
Op de slaapplaats was alle tijd om nog wat te sleutelen en bij te praten na deze mooie tourdag
En de volgende ochtend stond iedereen er weer vroeg naast, want we hadden nog kilometers zat voor ons
Nog even een groepsfoto met alle brommers naast elkaar en we gingen weer op pad
Al vrij snel kwamen we bij een pontje dat werd we meteen volzetten met brommers 🙂
Wat een lekker broodje shoarma heb ik hier op man man man. Ook hebben we hier de ergste regen afgewacht waarna we zijn gaan rijden.
De brommers werden toch ook maar klaargemaakt voor de regen, maar achteraf bleek dit niet echt nodig want de buien hielden snel op en het is de rest van de dag prachtig weer geweest!
Voor de Dijk richting Enkhuizen hebben we nog een keer lekker snack en vis gegeten, daarna was het tijd om terug naar Noord-Holland te rijden.
Dikke blaaswesp. Vraag me niet waarom ik 3 foto’s van het ding heb gemaakt.
De 2e dag hebben we eigenlijk geen noemenswaardig oponthoud gehad, waardoor er zelfs ruimte was voor een vrijwillige pauze op een strandje!
Zij die geen standaard hebben groeten u!
Even bijbakken en terug naar Wieringerwerf! Dit stuk konden we in een keer doorrijden dus ik heb hier verder geen foto’s van, grappig om te vermelden is nog dat het enige noemenswaardige pechgeval (een lekke band) Zich 500 meter voor de startplek voltrok. Dus daarna hebben we alles weer ingepakt en was het tijd om terug naar huis te rijden. Was zeker voor herhaling vatbaar dit weekend!
JMPB en Q-PARTS bedanken we nog voor het sponsoren en de leuke prijzen bij de bingo!
9 juni 2014 om 10:13 #527533Mijn foto verslag begint met een diefstal van mijn cam want kan mij deze selfie niet herinneren:lol

Gelukkig heeft de dader ook een selfie van zichzelf gemaakt:lol

Blok wissel op het eind van de afsluitdijk.

Traditie getrouw zit Alex (aat racing) weer aan een soft ijsje met kinder disco

2e sleutel stop.

Wachten voor de brug in Hindelopen.

Afkortingen zijn wij Vespa rijders niet zo goed in:lol

Tochtje op de pond.

Wachtend voor de brug om de marken dijk op te rijden.

Eind van de Marken dijk.

1 van de weinige straten in Nederland waar de WK koorts al is toegeslagen

Pauze at the beach.

En ik ben op de brom terug gereden naar huis en heb off course nog even een smoke stop gehouden met goed uitzicht

Vond het een gelaagd weekend met op een klein buitje na heerlijk weer en ben dan ook zo rood als een tomaat nu:lol
Verder vind ik wel dat sommige mensen weer even moeten leren wat het woord groeps toer betekend want is natuurlijk geen style om bij pech gewoon weg te rijden om op eigen houtje verder te toeren.
Als de dag komt dat je zelf pech hebt ben je ook blij als ze op je wachten.
Maar verder heeft het de pret niet gedrukt want blijft leuk om met een grote groep te toeren
Deeltje 1
9 juni 2014 om 10:51 #527534Zo de eerste foto’s verschijnen al op het web en op de facebook pagina zie ik!
Helaas heb ik persoonlijk weinig tot geen noemenswaardige foto’s gemaakt aangezien ik lekker de omgeving aan het bekijken was :)!
Erg leuk tourtje met uiteindelijk de echte pechgevallen op dag 1 en niks wat echt ophield op dag 2. De eerste dag was een leuk stuk cruisen richting de slaapplek waarbij de weerribben werd aangedaan en via de bordjes richting het klooster voor een welverdiende nacht(rust).
Ondanks dat er wel eens gezegd wordt dat ik de rijdende onderdelenboer ben heb ik toch een aantal rijders een hand kunnen toereiken zodat deze weer een stuk verder konden touren en op 1 na ook uit hebben gereden. Ondanks dat ik zelf niks nodig heb gehad zal ik volgende keer zeker weer een voorraadje spullen mee hebben dan draag je uiteindelijk toch bij aan het groepsgevoel.
Ik heb zeer genoten van het mooie weer de gezelligheid het gebrekkige Duits en de sterke verhalen en natuurlijk het bier en oliedampen.
Na met de groep op dag 2 vertrokken te zijn werd er na het pondje al de eerste splitsing opgemerkt waarbij ik met een klein groepje ik geloof: Buxy,Hans,Martino,Crullie,ik en nog 1 of 2 weet het niet geheel zeker de groep waren zoek geraakt. Tijdens het knallen zag ik in mijn ooghoek een bordje rechtsaf met LF22a staan dus ik begon maar te gillen en gelukkig hoorde Hans mij. Samen zijn wij toen toch de route nog een stuk gevolgd door mooie slingerweggetjes en een dorp genaamd Grafhorst of dit een grapje richting Staphorst is weet ik niet maar ik vond hem leuk. Hierna zijn we de groep tegengekomen op een lekker terrasje en hebben we even gebruncht nomnomnom. Hierna heb ik mij schuldig bevonden aan het wegrijden van de groep maar later heb ik dit goed gemaakt voor de Enkhuizerdijk :)! Tevens was ik met een klein groepje nog richting Zeebodem gereden om even gedag te zeggen en steun te wensen met zijn sleutelen waarvan ik hoorde dat het niet allemaal heel fijn verliep.
Aan het eind van de dijk ben ik een klein stukje nog meegereden met de groep tot een mooi moment was om afscheid te nemen en mijn eigen weg richting huis te vervolgen. Via Hoorn gereden richting Ursem en andere gehuchten lekker half a kwart gas gereden en de omgeving bekeken wat is er toch een hoop rust te vinden als je zoekt. En uiteindelijk heb ik nog een stuk sluis tot strand tour counter clockwise gereden en ben ik om 18:15 thuis aangekomen met een portie Chinees dat had ik wel verdiend vond ik.
Het was erg gezellig gasten en zeker voor herhaling vatbaar natuurlijk zijn er altijd minpunten maar deze hebben zich niet kunnen opwegen tegen de pluspunten. Ik wil iedereen bedanken voor zijn input en dat we er met zijn alle wat moois van hebben gemaakt. Daarnaast nogmaals onze dank naar JMPB en Q-PARTS voor het verzorgen van een leuke prijzen pot die bij iedereen in zeer goede aarde is ontvangen en als laatste natuurlijk mijn 2 mede organisatoren bedankt voor de moeite tijd en enthousiasme!
9 juni 2014 om 11:57 #527537Lennaert :
thuis aangekomen met een portie Chinees dat had ik wel verdiend vond ik.2 zielen 1 gedachten, want ik heb mezelf dat ook gegund
9 juni 2014 om 18:19 #527528Leuk berichtje Jos! Maar je ziet alleen maar de duitsers sleutelen :D:?
9 juni 2014 om 22:00 #527540Deel 2
Deel 3
10 juni 2014 om 17:06 #527541
Waarom?Jammer dat ik hier niet bij kon zijn, ziet er geslaagd uit8) Genoeg foto’s gemaakt en leuk te zien dat de ex Citta van m’n maatje Heico nu ook een goed baasje heeft gevonden
Ding heeft nog nooit zo vaak op de foto gestaan als bij deze tour haha..10 juni 2014 om 18:58 #527542Volgende keer wil ik ook zeker mee. Geweldig om zoveel mooie brommers bij elkaar te zien!
10 juni 2014 om 19:35 #527543Wachten voor de brug in HindeloOpen.
Dat is de brug in Stavoren 😉
10 juni 2014 om 21:03 #527544Ja ja, een echte VCT gips enkel. 🙁

Bleek toch een gebroken enkel te zijn die even netjes door Marieke een zuster in het ziekenhuis is recht gezet en in de gips verpakt 😉

Dit bord stond nog geen 5 meter van de plek af waar ik mijn enkel breek :lol
Verder heb ik genoten van de tour en vond het fijn een paar oude koppen weer te zien, daarnaast ook weer veel blije nieuwe gezichten ontmoet.

Heb mijn zonnebril maar aan mijn Ciao gegeven want die heeft het dankzij mijn enkel geen schade op gelopen 8)
Ik ga rusten en snel weer beter worden want touren gaat daarna gewoon door natuurlijk !TICKLING BARN10 juni 2014 om 21:20 #527545joh, crullie, hoe heb je dat nu gehad dan? 😮 Ik ben zelf bijna weer hersteld van mijn enkelbreuk in februari, ik hoop dat het bij jou sneller gaat!
Verder hebben jullie het echt getroffen mbt het weer, ik heb met veel plezier alle foto’s en filmpjes bekeken!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.