Vespa-Ciao.NL
:: VCT-2009 + Route

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl VCT-2009 + Route

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 712)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

een keuring lijkt mij een heel goed idee. ik weet dat ik zelf dit jaar de gene was die met een stuk blok aan kwam zetten(vastloper tussen mij huis en tonni op de heenrijs). dus waarschijnlijk was ik zelf dan ook afgevallen, maar dat is dan jammer. en de meeste opstoppingen hebben we dit jaar op de zaterdag gehad door kapotte rem en gaskabels, volgens mij kun je dit niet echt van te voren checken.

verder is het de volgende keer misschien een idee om wel de 160/180 km per dag te rijden. maar dan een punt hemelsbreed dichterbij te nemen, en er met een grote omweg naar toe te rijden. mocht je dan vreselijk veel pech gevallen en opstoppingen krijgen onderweg, dan kun je via een kortere route alsnog sneller naar het eindpunt(zoals bij de 11 stedentour waarvan we uiteindelijk maar 4 of 5 steden hebben gehaald).

Wausie
      Bijdrager

Als ik dit topic zo eens door zit te te lezen wil ik toch ook wel even reageren:

Allereerst mijn complimenten voor de organisatie, ik denk dat er vrij veel dingen goed zijn gegaan. Aan de andere kant zijn er natuurlijk altijd dingen die beter kunnen. Het idee om de totale groep op te delen in kleinere groepen om de overzichtelijkheid te vergroten is denk een goede oplossing. Maar waarom dan gelijk helemaal scheiden. Je kan toch ook 3 of 4 subgroepen maken die allemaal een hoofd/leider weet ik veel wat hebben?

Dat je dus wel met één grote groep rijd maar dat deze dus uit meerdere kleine groepen bestaat.

Als elk hoofd precies weet welke mensen hij in de gaten moet houden en iedere rijder precies weet bij welke persoon hij moet zijn als hij een probleem heeft maakt dat het zoiezo een stuk makkelijk om een groep van 50 man te managen.

Verder lijkt het me geen slecht idee om een soort van continue communicatie tussen de hoofdem. koprijder en hekkensluiter te realiseren. Iets van walkie talkies, weet ik veel wat, dat iig iedereen van de organisatie altijd direct met elkaar kan communiceren. Dit scheelt een hoop onduidelijkheid (en tijd)

Als laatste lijkt het me nuttig om de hele route op te delen in laat maar zeggen 10 (ik noem maar wat) verschillende stukken. Hierop maak je dan een planning met de ruimte om te sleutelen. Heeft iemand pech? Dan wordt hij eerst daarheen gesleept en dan krijgt hij daar de gelegenheid om zijn brommer te fixen. Misschien iets van 30 minuten, genoeg tijd om kleine euvelen iig te verhelpen. Het compleet uit elkaar trekken van een blok hoord ook niet bij een tour dus daar hoe je dan ook geen gelegenheid voor te geven vind ik. Dit hoord gewoon bij de voorbereiding.

Ook het veroorzaken van troep en rommel zou goed opgelost kunnen worden door kleinere subgroepen aan te stellen, als iemand zich dan asiocaal gedraagt wordt dit sneller opgemerkt en dan kan iemand er ook eerder op worden aangesproken.

Misschien moet je zelfs zo ver gaan dat je zegd, iemand kan 2 of 3 keer een waarschuwing krijgen van de leiding en daarna is het afgelopen dan mag iemand gewoon naar huis gaan.

speedbuxy
        Bijdrager

Volgens mij waren de meeste pech gevallen niet te verkomen en lag het niet aan de staat van de broms.
          Sty3n kapotte gesprongen zuiger.
          Swennoo 2x nokje van de contactpunten
          gas en rem kabel probs(kan de beste gebeuren)
          Tonni,s lekke band(kan ook de beste gebeuren)
          En zijn vast nog een paar van dat soort gevalletjes geweest.

Dus pech krijg je meestal altijd, dus een 30 a 40 km korter lijkt mij beter:thumb
          Want al zullen we dan haast geen pech hebben dan kunnen we lekker lang na praten en zitten met z,n allen:thumb
          (maar begreep ook dat het eigenlijks ook korter gepland was maar gezien vol boeking hem niet werd)
          En qua contact met de hek sluiter en koploper, lijkt me de door hansieb aangekaarte walkie talkies toen des tijds toch geen gek idee:thumb

Beetje 1 kan al zo 3 tot 5km ontvangen dus dat was ideaal om contact te houden met de achter groep:thumb
          Maar volgend jaar gewoon vaker zeer duidelijk vermelden dat een minne staat van de brom niet word getollereerd en dat dan meerdere keren goed vaak herhalen dan denk ik dat het wel goed moet komen:thumb
          En anders komt ie gewoon 1 week op de hoofdpagina van de site als de slechts horende en lezende van de site:D

Wausie
          Bijdrager

Ja klopt dat sommige dingen niet te voorkomen zijn maar dan heb je het wel over kleine dingen die ook binnen maximaal een half uurtje verholpen moeten kunnen zijn. Maar een duitser die aankomt op een Ciao met houten stepjes kan je mijn inziens verwachten dat er problemen komen, Simpelweg door de manier waarop hij sleuteld aan zijn brommer.

Directe communocatie tussen koploper en hekkesluiter is zoiezo noodzakelijk maar daarnaast ook met andere mensen van de leiding, anders dan weten ze net zoveel als elke tourrijder (niets dus) en kunnen ze toch ook niet zeggen wat er moet gebeuren?

Het lijkt me niet dat het simpelweg herhalen van bepaalde eisen er toe leid dat het beter wordt, als ik geen zin heb tegemoet te komen aan die eisen negeer ik ze toch simpelweg? Je kan er het beste consequenties op zetten, anders dan krijg je van die vervelende gevolgen zoals de laatste keer.

Daarnaast denk ik dat het idee om met subgroepen te werken een goede oplossing is om het overzicht te bewaren.

tvmierlo
            Donateur

quote vespa avanti

Ik ben niet oud (tenminste, 20 is niet oud toch?) en vind het ook schandalig als mensen shit op de grond gooien, ik ruim mijn afval (ja, ook snoeppapiertjes enz) altijd op. Ik zag het regelmatig gebeuren dat er vanalles in de berm belande, vond het niet echt kunnen, maarja, zoals Edo al zegt, dat is tegenwoordig schijnbaar normaal

en een zak met friet en zooi in een bushokje dan?(koukleumtoer) haha, ons pap had het wel meteen gezien de volgende dag en in onze container gegooid.

quote batty

En als je met 15 man gaat zal het race gedrag wel mee vallen met de wintermutsen toer waren we ook ongeveer met z’n 15 man ,en we hadden toen lekker getoerd.

bij de koukleumtoer hier waren we dacht ik ook met 10 a 15 man en vond ik toch ook wel geslaagd. Maar heb dan ook nooit met nog meer mensen samen getoerd

speedbuxy
              Bijdrager

@waussi
                Dat bedoel ik ook, herhalen van de regels en dus evt consequenties.
                En makkelijkst is toch gewoon niet mee laten rijden, maarja dat doe je toch ook weer niet zo snel.
                En zeggen dat als je met kut spul komt dat je het dan voor anderen verneukt werkt denk ik ook niet echt.

Dus het goed streng en uitdrukkelijk vermelden houd het wel mee op denk ik, iemand weg sturen die er staat met min spul zie ik niet snel gebeuren en is opzich ook vrij sneu.
                Dan neem ik nog liever mijn tiffany blokje weer mee en dan rijd ie daar maar mee:thumb
                Tenmiste als je onder de 20 bent en geen sleutel wonder bent:D

Wausie
                Bijdrager

speedbuxy :
                  @waussi
                  Dat bedoel ik ook, herhalen van de regels en dus evt consequenties.
                  En makkelijkst is toch gewoon niet mee laten rijden, maarja dat doe je toch ook weer niet zo snel.
                  En zeggen dat als je met kut spul komt dat je het dan voor anderen verneukt werkt denk ik ook niet echt.

Dus het goed streng en uitdrukkelijk vermelden houd het wel mee op denk ik, iemand weg sturen die er staat met min spul zie ik niet snel gebeuren en is opzich ook vrij sneu.
                  Dan neem ik nog liever mijn tiffany blokje weer mee en dan rijd ie daar maar mee:thumb
                  Tenmiste als je onder de 20 bent en geen sleutel wonder bent:D

@ speedbuxy: moeten er nu wel of niet consequenties aan worden verbonden?

Mijn mening is niet dat mensen die met minder spul aankomen direct niet mee mogen rijden maar dat als iemand zijn cilinder vast naaid door een te kleine sproeier, en hij geen reserve clinder/blok bij zich heeft, het helaas gewoon over is.

Het wegsturen van mensen heeft alleen betrekking op asociaal gedrag en het zich niet aan de regels houden die opgesteld zijn door de leiding.

Batty
                  Donateur

Jullie kunnen allemaal lekker makkelijk praten de regels waren duidelijk en nog hadden de meesten hier schijt aan.
                    Er was niemand die er iets van zei en je kunt ook niet iemand gods verlate alleen laten staan ook al wou ik dat wel.
                    Maar een duitser op de trein zetten was ook geen optie.
                    De toer was gezelig de regels waren duidelijk , maar als groep hebben we gefaald.
                    We kunnen alleen er een wijze les uit trekken, en volgend jaar strenger op treden.

speedbuxy
                    Bijdrager

Ik wil alleen maar aangeven dat zoiets moeilijk is en zeker de uitvoer ervan.
                      Persoonlijk ben helemaal niet zo van regels ik zou het gewoon goed duidelijk melden en verlangen en meer niet.
                      Pech blijf je toch houden, met goeie brommers of met slechte brommers, beter is gewoon de km,s aanpassen dan is het zelfs met de ergste pech nog steeds goed te doen.
                      Want als de toer een 50km korter was geweest was het een heel ander verhaal geworden.

Bartjee
                      Donateur

Ben het toch wel eens met Andre. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik al dat gestop nog niet eens zo heel storend vond..
                        Volgend jaar het aantal km’s per dag korter maken doet al wonderen denk ik.

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

doe niet moeilijk en doe dan 2 groepe.
                          de 1ne groep die meerdere kms wil maken
                          en de andere die iets minder wil maken
                          😉

Daan777
                          Moderator

Bartjee :
                            Ben het toch wel eens met Andre. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik al dat gestop nog niet eens zo heel storend vond..
                            Volgend jaar het aantal km’s per dag korter maken doet al wonderen denk ik.

hansieb
                            Moderator

Wouz-LwB :
                              ik ben opzich ook wel voor een groep van 30-35 man.
                              En ook zeker voor een strenge controle.

Wat mij wel opviel is dat er veel duitsers waren met problemen, en die de vrijdag nog allerlei blokken moesten testen.
                              Hier als uitzondering natuurlijk Mofafreak,doktermotor & piet30.

Wat bart ook zegt , net ff een iets kortere afstand zodat je savonds nog ff lekker kunt bijkomen en een beetje met elkaar kan praten.

Aangezien ik voor de duitsers een beetje zou zorgen schaam ik me toch een beetje :con.
                              Ik wist niet dat er zo’n afgetrapt hok mee zou gaan :pest

Heb ook al verteld dat volgend jaar echt een aantal geselecteerd gaan worden die de boel goed op orde hebben.

Maarja sommige mensen zijn ook gewoon niet heel slim, je weet dat je 400km gaat rijden ga van te voren eerst een stuk rijden en kijk of je brom goed loopt.

Dat idee met walkie talkies is ook wel goed, dan met een soort headset zodat je ook gewoon kan rijden en praten tegelijk.
                              Zal wat kosten maarja dat hoeft maar 1 x aangeschaft te worden.

En over het asociale gedrag, blijkbaar moeten we eerst alle regels gezamenlijk doornemen en de regel toevoegen dat je je troep gewoon in een prullenbak moet gooien. Misschien is het ook maar beter dat we volgend jaar niet meer bij Batty overnachten.

Jelle
                              Moderator

Ik wilde eigenlijk ook mijn mening nog even vermelden…

Ik vond het helemaal niet erg om zo lang te wachten iedere keer, of ik nou gezellig loop te lullen tijdens de toer of erna…

Het heeft wel wat met zoveel man en met zoveel pech 😉 Heb mij in ieder geval op en top vermaakt 😀

Enige wat ik jammer vond was het weer zondag avond, daar kreeg ik het zo koud van…

Als het aan mij ligt, dan is het volgend jaar precies het zelfde (alleen een iets kortere route)

speedbuxy
                                Bijdrager

hansieb :

Wouz-LwB :
                                  ik ben opzich ook wel voor een groep van 30-35 man.
                                  En ook zeker voor een strenge controle.

Wat mij wel opviel is dat er veel duitsers waren met problemen, en die de vrijdag nog allerlei blokken moesten testen.
                                  Hier als uitzondering natuurlijk Mofafreak,doktermotor & piet30.

Wat bart ook zegt , net ff een iets kortere afstand zodat je savonds nog ff lekker kunt bijkomen en een beetje met elkaar kan praten.

Aangezien ik voor de duitsers een beetje zou zorgen schaam ik me toch een beetje :con.
                                  Ik wist niet dat er zo’n afgetrapt hok mee zou gaan :pest

Heb ook al verteld dat volgend jaar echt een aantal geselecteerd gaan worden die de boel goed op orde hebben.

Maarja sommige mensen zijn ook gewoon niet heel slim, je weet dat je 400km gaat rijden ga van te voren eerst een stuk rijden en kijk of je brom goed loopt.

Dat idee met walkie talkies is ook wel goed, dan met een soort headset zodat je ook gewoon kan rijden en praten tegelijk.
                                  Zal wat kosten maarja dat hoeft maar 1 x aangeschaft te worden.

En over het asociale gedrag, blijkbaar moeten we eerst alle regels gezamenlijk doornemen en de regel toevoegen dat je je troep gewoon in een prullenbak moet gooien. Misschien is het ook maar beter dat we volgend jaar niet meer bij Batty overnachten.

Ik houd jou er totaal niet verantwoordelijk voor de duitsers en anderen denk ik ook niet:thumb
                                  Het waren allemaal volwassen personen dus die horen van zich zelf wel weten dat je voor een toer met iets knaps komt.

En de walkie talkie hoeft niet meteen james bond style:D
                                  Gewoon een simpel ding hangend aan het stuur had ik de hele weg wel gehoord, en anders zit er in de cheape dingen meestal ook nog wel een koptelefoon ingangtje in voor oordopjes;)
                                  Gewoon eens z,on aldi of lidl aanbieding afwachten dan heb je voor 15 a 20 euro wel een zeer geschikten 1:thumb

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 712)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.