Vespa-Ciao.NL
:: VCT-2009 + Route

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl VCT-2009 + Route

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 712)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Batty
    Donateur

ik zal het idee met mike even door bespreken maar het wordt ckr niet meer dan 15 man per groep minder zal het eerst worden.

en ik zal het idee even goed uit werken en dan er een topic over openen.

Bremco
      Bijdrager

nou we zullen het zien.
        ben benieuwd:)

Bartjee
        Donateur

Is inderdaad ook wel een goed idee. En alle brommers die er in het begin al niet betrouwbaar uitzien weer gelijk op naar huis:P

Vind 1 ding dan wel jammer, vond het juist zo’n kick geven als je daar met 50 man door die steden/dorpjes rijdt met die herriedingen en je iedereen ziet kijken=)

RiPe
          Bijdrager

Klinkt vet allemaal, behalve de pech dan. jammer dat ik net 6 juni naar lloret ging, maargoed dat was ook leuk 🙂
            daar was het wel lekker weer :lol

Tonni
            Moderator

Ik vind het maar een prut idee, om met 2 kleine groepjes in tegengestelde richting te gaan rijden. Dan is het hele toerrit idee er toch vanaf?
              Juist de grotere groep en het samen uit-samen thuis gevoel maakt het zo leuk.

Gewoon strengere regels/ voorwaarden aan de kwaliteit van de brommer stellen om deel te mogen nemen. En als je alsnog aankomt met een brakke brom dan ga je niet mee.
              Er was dit jaar ook controle aangekondigd op de brommers, maar dat is gewoon niet uitgevoerd.

De groep iets kleiner houden zou misschien verstandig zijn, of anders de afstand aanpassen indien mogelijk.

Gewoon een serieus topic openen TZT waarin regels en consequenties worden aangekondigd, en je daar als organisatie ook gewoon aan houden. Met als voorbeeld hoe het niet moet de afgelopen rit.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Batty
              Donateur

Daar heb je gerust een punt in tonni ,maar je kunt het ook zo zien je krijgt andere verhalen en foto,s .
                en sávonds kun je wel je ervaringen delen met elkaar.

Met 50 man rijden is natuurlijk leuker maar is in mijn ogen niet haalbaar.

Regels nog strenger maken? volgens mij was het de laatste keer ook wel duidelijk.

En als je de groepen splits dan komt het om de personen zelf aan.
                Maar het was maar een idee, een kleine groep vindt ik ook best het is in iedergeval een stuk makkelijker te regelen.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Misschien ben ik de enige, maar met een grotere groep vind ik veel leuker dan met een kleine groep van 10-15.
                  Als je pech krijgt in de kleine groep voel je je schuldig en krijg je denk ik ook veel meer racegedrag.

Ik denk dat we best met een grote groep kunnen rijden, maar er moet gewoon heel streng op de regels worden gelet.
                  Brommers van te voren “gekeurd” worden.
                  Betere communicatie tussen mensen wat niet en wel kan.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

hansieb
                  Moderator

Wat je ook kan doen is de tour ongeveer 100km maken.
                    Zoals andre ook al zei, die laatste 30-40 km daar zit et em in.

Ook met 30 man van vorig jaar heeft het gewoon veel te lang geduurd, een tourritje moet wel leuk blijven.
                    14 uur over 200km doen vond ik gewoon iets wat te gek.

Tonni
                    Moderator

De rotte appels moeten er uit.

Verder, als zo’n toer je te lang zou zijn qua afstand dan moet je gewoon niet gaan.

Zo’n grote toer is maar eens per jaar tot nu toe, er zijn genoeg kleinere ook altijd. Men focust zich alleen veel te veel op deze rit, alsof het de enige belangrijke is, en daar MOET je bij zijn.
                      En daarom komen mensen dus blijkbaar ook opdagen met ondeuglijk materiaal.

En Peter, je zegt dat er genoeg regels waren en dat is ook zeker zo, alleen wilde niemand de boeman zijn en dus is de uitvoering ervan toch wat afgezwakt..
                      Dat zou bij herhaling dus gewoon niet meer moeten.

Als je dus deelneemt dan neem je deel aan een rit volgens de regels van de organisatie, en als je je niet kan vinden in die regels dan moet je thuis blijven of zelf je rit organiseren.
                      In elk geval moet er niet weer zoveel aan de opgestelde regels worden getrokken door de kandidaten.

Ik vond het goed bedacht allemaal, we hadden (of jullie eigenlijk meer) ons er alleen stipter aan moeten houden, dan komt het echt gewoon goed.
                      Is het jouw toerrit, dan ben jij de baas, dat moet gewoon duidelijk zijn en geaccepteerd worden. Punt uit, geen discussie mogelijk.
                      Staat het je niet aan dan ga je toch gewoon lekker niet mee..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martijnvanheerde
                      Donateur

Als ik alles zo lees zou ik inderdaad een brommerkeuring doen. Gewoon van wat voor onderdelen je er op hebt zitten en met wat voor sproeier je rijdt. En als je bijvoorbeeld een Top Racing kruk hebt dat je een ander blokje bij je hebt;)

Batty
                        Donateur

Als je brommer in orde is valt de afstand best mee we zitten nu allemaal excuses te zoeken voor de onkunde van anderen.

Als je alle tijd optelt die we stil hebben gestaan en dat van die 14 uur aftrekt dan valt het best nog wel mee.

En als je met 15 man gaat zal het race gedrag wel mee vallen met de wintermutsen toer waren we ook ongeveer met z’n 15 man ,en we hadden toen lekker getoerd.

Maar laten we alle koppen bij elkaar doen en met iets concreets komen hoe het de volgende keer wel moet.

Ewous
                          Bijdrager

Zal ik dan ook maar ff reageren:P
                            ik vind het opsplitsen ook niet zo’n leuk id.
                            dan is de kick van het rijden met zo’n groep helemaal weg en het moet gwn kunnen op een goeie manier
                            en als er een boeman moet zijn voor het keuren/ nakijken van de brommers en daar een beslissing over moet nemen, dan wil ik die gene wel zijn.
                            maakt mij niet zo veel uit.
                            nou heb ik deze rit zelf ook een kapotte rem gehad en duurde het zondag ochtend wat lang met de brommer van buurman.
                            dat was dan wel weer wat minder hehe.
                            het id van arvid over het verder slepen tot een stop punt vind ik ook geen slecht id, al moeten we dan wel voor goede sleepspullen zorgen
                            en moeten er tuulk ook mensen bereid zijn om iemand te slepen.
                            waar het ook weer veel fout ging was dat mensen er snel van door gingen terwijl ze niet wisten waar heen en zo de afslag miste.
                            blijf lekker achter de koprijder die weet welke kant we opmoeten en zo blijft ook iedereen bij.
                            en er moet iemand zijn die steeds achteraan rijd zodat we weten dat ook iedereen er is.
                            miss moet de comunikatie tussen koprijder en hekkesluiter op een betere manier geregeld worden zodat er op tijd gereageert kan worden en we niet 5km uit elkaar staan.
                            ik heb zelf gemerkt dat als je vooraan rijd je niet goed kan overzien of er nou 30 of 50 herrie apperaten achter je rijden.

ik hoor wel wat jullie allemaal aan te merken hebben op me commentaar:P

Mike
                            Topic starter

ik vind het counterwise rijden geen slecht idee, maar dat is dat wel iets voor volgend jaar,

het zzt ritje dat ik besproken had met ewout was echt specifiek voor een klein koppeltje bedoel voor mensen hier uit alkmaar en op uitnodiging van mensen van verder weg. nu kun je daar gezeik mee krijgen dat mensen zich gepasseerd voelen maar dan denk ik. hey regel dan zelf ook een toertje?? als ik besluit om met me brommer op vakantie te gaan met een groepje accepteert ook iedereen dat. kijk naar wat avanti doet.

het was namelijk echt niet mijn bedoeling om weer van dit ritje een grote groep en happening te maken, want dan moet je ook weer veel regelen met overnachtingen en dat is misschien wat kort dag!

dus nogmaals in mijn ogen kan ik me wel vinden in dat counterwise rijden. maar dat is meer een les die we uit de vct hebben getrokken voor volgend jaar!

Mike

Bartjee
                              Donateur

Even mijn mening dan.
                                Ik heb toch liever 1 grote groep, weer ergens tussen de 30-50 man.
                                En dan gewoon een strengere controle houden en zorgen dat er geen kutbrommers mee gaan.

Ook vond ik de toer eigenlijk te lang dit jaar, dat schiet met zo’n grote groep gewoon niet op.
                                We zouden, als we weer zo’n grote groep nemen, eigenlijk een afstand van zo’n 120km per dag moeten doen. Zijn we lekker op tijd in het hotel en kunnen we nog de hele avond over brommers praten en bier drinken. Nu was ik echt helemaal kapot en zat mn ogen met moeite open te houden op de bingo.

Wouz-LwB
                                Donateur

ik ben opzich ook wel voor een groep van 30-35 man.
                                  En ook zeker voor een strenge controle.

Wat mij wel opviel is dat er veel duitsers waren met problemen, en die de vrijdag nog allerlei blokken moesten testen.
                                  Hier als uitzondering natuurlijk Mofafreak,doktermotor & piet30.

Wat bart ook zegt , net ff een iets kortere afstand zodat je savonds nog ff lekker kunt bijkomen en een beetje met elkaar kan praten.

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 712)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.