Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › VCT-2009 + Route
- Dit onderwerp bevat 711 reacties, 66 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 juni 2009 om 17:48 #503888
docs911 :
@Vincent, ja, die is van mij=) batty, heb jij die toevallig in je bus terug gevonden?ik heb in m’n bus en in m’n loods gekeken maar niks gevonden , kom ik hem als nog tegen dan komt ie jou kant op.
10 juni 2009 om 21:22 #512607O ja, en om nog even azijn te pissen,
Het viel me dit jaar op dat er toch wel vrij lomp gereden werd soms, bijvoorbeeld in het geval van nuckelchen die over de kop ging en nu geloof ik 2 gebroken? ribben heeft omdat hij te hard door de bocht ging die hij niet overzag(is me verteld).
Nu maakt iedereen fouten, ik heb zelf een bijna ongelukje op mn naam staan, maar het lijkt wel alsof we asocialer gaan rijden als we met meer zijn, en sommigen willen geloof ik ook nonchalant/stoer overkomen.
Ik heb niemand specifiek op het oog maar ik moet het wel kwijt omdat dit voor mijn gevoel wel eens vervelende situaties op kan leveren(wat dus al gebeurd is, maar dan nog relatief goed afgelopen). Dus voor volgende keren(misschien kan het bij ‘de regels’ ): rij plezierig en trek gerust eens je kraantje open maar rij wel verantwoordelijk en houdt rekening met anderen, dus ook niet vespa’s. In principe valt het ook wel mee anders was er vast meer fout gegaan met bijna 50 man op de brom door en langs elkaar.
Wat me ook irriteerde was het soms onnodig blokkeren van hele fietspaden en het neerkwakken van alles wat je niet meer nodig hebt, maar dat laatste wou ik niet over beginnen gezien dat de normaalste zaak van de wereld is.
Ik word oud.
10 juni 2009 om 21:25 #512608Er moeten gewoon wat regeltjes komen. Als we met z’n allen stoppen, moeten we bijv. alle brommers aan de rechter kant zetten. En dus niet alles kris kras door elkaar en het hele fietspad blokkeren. En iedereen moet netjes rechts blijven rijden!
Maarja dat zien we volgend jaar wel 😉
10 juni 2009 om 21:29 #512609@ Edo:
Je laatste punt had ik ook al enige malen aangekaart. Heeft me specifiek geïrriteerd toen we van de vriendelijke boer in zijn loods mochten sleutelen terwijl het regende.
Toen we zouden vertrekken lag er redelijk wat zooi op de grond (wat ik danb maar opgepakt heb en in zijn container gegooid heb).
Je moet je doodschamen om iemand die je helpt, op deze manier te belonen…Verder vind ik het persoonlijk ook niet normaal dat je je brommer maar neerzet waar je stopt, ook al is het midden op een 80km weg, of midden op een kruispunt.
Ook bij tankbeurten werden moeiteloos alle pompen bezet gehouden door in het wilde weg geparkeerde brommers, terwijl de eigenaars overal wat rondhobbelden..Maar goed, ook ik word oud.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 juni 2009 om 21:30 #512610Batty :
docs911 :
@Vincent, ja, die is van mij=) batty, heb jij die toevallig in je bus terug gevonden?ik heb in m’n bus en in m’n loods gekeken maar niks gevonden , kom ik hem als nog tegen dan komt ie jou kant op.
owk, jammer:( zal mn pa leuk vinden:( njah, volgende keer maar beter op mn spullen letten. misschien dat iemand anders hem nog tegen komt
10 juni 2009 om 21:41 #512611De loods was wel aso, beetje peuken op de grond gooien come on…
Naja langzaam maar zeker 😉 wordt de toer elk jaar beter georganiseerd.
Tis gewoon zeer moeilijk om 50 man int gareel te houden.
10 juni 2009 om 21:49 #512612Dat heeft niet echt met jullie leeftijd te maken hoor Tonni en Edo;)
Ik ben niet oud (tenminste, 20 is niet oud toch?:lol) en vind het ook schandalig als mensen shit op de grond gooien, ik ruim mijn afval (ja, ook snoeppapiertjes enz) altijd op. Ik zag het regelmatig gebeuren dat er vanalles in de berm belande, vond het niet echt kunnen, maarja, zoals Edo al zegt, dat is tegenwoordig schijnbaar normaal:conVerder was het een zeer geslaagde Tour (op wat pech gevalletjes en regen na dan) Volgend jaar (of eerder:D) weer
10 juni 2009 om 22:00 #512613Laatste update over het EVO blok: Heb het blok vanavond mee gehad naar mijn lokale bromboer. Daar hebben we de boel nog weer onder de loep gehad (letterlijk). Verder eigenlijk geen bijzonderheden gevonden, behalve dat zowel de bovenkant van de cilinder als ook de kop niet 100% vlak waren, en dan beide ook nog precies bij het kleplichter gaatje..
Daar ter plaatse wordt de koppakking niet aangeknepen! Dit was te zien aan de laatst gemonteerde pakking.
Ook is de onderste blokpen steeds wat vettig..Ik weet nog niet of dit iets met het brakke lopen van doen heeft, omdat de compressie wel oke was en hij de pakking er niet uit blies of vreemd klonk, maar beter word het er natuurlijk niet van..
De hele theorie is bedacht aan de hand van het wel zeiknat worden (benzine) van de binnenkant blok, lopen alsof hij er in verzuipt, maar toch een schrale verbranding laten zien.
Dus misschien niet genoeg onderdruk om voldoende benzine boven de zuiger te krijgen..
Want compressie lekken houdt immers in dat hij ook onderdruk lekt langs dezelfde route.Het relatief slappe veertje van de kleplichter zou hier ook nog zijn rol in kunnen hebben, dat die als het ware opengetrokken word als de zuiger neerwaarts gaat.. (ook wordt het daar steeds een beetje vettig)
Ook dat wordt aangepast morgen.Het vermoeden is dat er misschien spanning op de cilinder is gekomen (misschien na de regenbui met de 11 ST.) en krom getrokken na demontage.
Het blok is natuurlijk even uit elkaar geweest voor nieuwe lagers.De cilindervoet wordt morgen even vlakgedraaid, de kop en bovenkant cilinder zijn al gevlakt.
Ter compensatie zal ik als het nodig is een iets dikkere voetpakking gaan gebruiken.Morgen weet ik weer meer…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 juni 2009 om 06:04 #512614Altijd fijn om te weten wat er werkelijk aan scheelt.
11 juni 2009 om 07:49 #512615ik hoop voor je dat dit het is=) hou ons op de hoogte
11 juni 2009 om 09:14 #512616VespaAvanti :
Verder was het een zeer geslaagde Tour (op wat pech gevalletjes en regen na dan) Volgend jaar (of eerder!!:D) weer
Er mag deze zomervakantie nog wel een ZZT’tje bij als het aan mij ligt =)
11 juni 2009 om 09:16 #512617@tonni,
Het evo blokje is altijd nat van binnen, ik heb hem nou 3x uit elkaar/eronder weg gehad en tot 3x toe kon ik gewoon een straaltje benziene uit het carter laten lopen:con
Dus op een 1 of andere manier blijft er heel makkelijk wat benziene achter in het carter.En het vuil weg gooien heb ik persoonlijk amper gezien anders had ik er ter plekke meteen wat van gezegt, ik ben namelijk ook 1 die m,n lege flesjes zelfs meeneemt.
Ik houd namelijk ook niet van vervuiling:noMaar het racen zal je mij niks over horen zeggen want daar houd ik persoonlijk wel weer van

Zit er zelfs over te denken om volgend jaar een race toer te organiseren:D
Het is namelijk wel gebleken dat de snelle jongens de betrouwbaarste brommers hebben en ook mensen zijn die lekker door rijden
11 juni 2009 om 13:52 #512619Mike :
en iemand heeft ook mijn dierbare kruis kop schroevendraaier gejat grrrrr!! we waren al terug bij peet thuis en toen vroeg iemand aan mij een kruiskoppie weet alleen niet wie t was:o was geen Duitser iigdit waren jeffrey en guhbas , die boefjes toch !!!! 😀
11 juni 2009 om 14:21 #512620Ik wil verder ook nog wel het 1 en ander toelichten over het gedrag als ons als een groep samen.
@ st3yn ik heb specifieke regels geschreven over het rijden en stil staan langs wegen cetera,maar het leek wel of merendeel er schijt aan hadden.
Die ongelukjes hadden niet hoeven gebeuren als iedereen maar netjes achterelkaar hadden gereden.
Wat mij ook gigantisch stoorde is als we stopten dat iedereen als een gek ging sleutel, vond ik in de meesten gevallen niet echt nodig.
Want het is een brommer toer en geen sleutel toer.
Tanken was echt een ramp ,en dan niet alleen bij een benzine station , heeft iedereen ze brommer vol gegooid en 5 min later stonden we weer stil omdat ze dan maar 1 liter er in hadden gegooid .
Het viel mij op en niet alleen mij dat er gewoon best wel veel jongens niet goed voorbereid van huis zijn gegaan, en misschien hebben wij daar als leiding wel in te kort geschoten en hadden we de brommers strenger moet controleren voor dat we gingen.
Er kwamen namelijk al brommers stuk van de aanhanger af , brommers zonder koelkappen cetera.Ik denk dat de meesten het hebben onderschat hebben en hebben gedacht ach er rijdt toch een bezem wagen mee.
ik zal even een opsomming geven water allemaal stuk is gegaan.
1 docs911 bij aankomst een stukke cilinder.
2 supperindo lekke cilinderkop
3 daan777 voledig naar de knoppen
4 thomas kapote fox as
5 svenow 2 x kapote contact punten
6 st3yn ook volledig dood
7 aan het begin van de dijk zonder pomp een lekke band yordi en daan777
8 shubas warmloper wegens veel te kleine sproeier.
9 tonni lekke band konden we met mazzel repareren.
10 ivar ook kontact punten is weg gesleept door arvid.
11 de sub topper de duitser met z’n boomstam stepjes ook volledig dood.
12 arvid ook volledig dood is daarna gesleept door ivar.Voor de laatste heb ik groot respect ze zijn niemand tot last geweest en hebben het zelf op gelost zelfs met het slepen van arvid op een lekke band en dat nog 25 km lang.
En voor de rest waren het allemaal kleine dingen.
sommige dingen hadden niet kunnen voorkomen maar sommige dingen wel en als ik naar de lijst kijk vind ik dat een best lang lijstje voor maar 45 rijders.Gelukkig hebben we de meesten dingen kunnen oplossen met de bezem wagen want als die er niet was geweest hadden er veelmeer het niet uit gereden.
ik vond de afstand die we hebben gereden niet te lang misschien wel wat te veel mensen we hebben te lang onnodig stil gestaan.
En betreft alle rommel kim heeft op de plekken waar we stil hebben gestaan de meeste troep van ons op geruimd.
Toen ik de volgende morgen om 7 uur naar mijn werk ben gegaan heb ik eerst bij mij buiten nog allemaal bordjes, bier flesjes,
plastic,en nog meer rommel moeten opruimen, en het lag echt over de gehele weg verspreid.En dan heb ik het nog niet eens over de sigaretten peuken,jullie weten dat ik daar kinderen en honden hebben lopen.
Ik was een beetje teleurgesteld.Ik denk niet dat jullie het zelfde thuis mogen doen , dus ik hoop dat jullie re een wijze les uit trekken en volgende keer gewoon wat meer rekening houden met anderen.
En als dit azijn pissen is of niet dan moet het maar want hoe leuk de toer ook was het had ook wel een beetje een schaduw kant.
gr, peter.
13 juni 2009 om 08:18 #512650hier ben ik het helemaal mee eens.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.