Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › VC.nl Meeting/Tour 2013 – 3/4 Aug.
- Dit onderwerp bevat 168 reacties, 33 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 augustus 2013 om 18:57 #526554
So that was fast for you german guys. I think VespaAvanti isn’t home yet. 😉
Op de terugweg naar huis heeft Avanti nog een leuk raceje tegen een opgevoerde schakelbrommer gehouden. De bestuurder kon niet geloven dat een Grillo zo hard loopt. In ieder geval heb ik 2 leuke dagen gehad van brommers kiek’n en toeren. De opkomst had wat hoger gemogen met 20+ deelnemers op de meeting en 14 toerrijders. Ook grappig te zien dat niet iedereen het hele weekend pakt, maar een keuze maakt voor meeten of toeren. Persoonlijk ben ik dan toch van het toeren gezien we met onze vespa’s vaak genoeg stil staan en er dan tijd is voor wat keuvel werk etc.
Ook ik had vandaag een pechgevalletje. Na zo’n 6km rijden plat op het stuur hoorde ik een harde klap. En ik was bang dat mijn koppeling was geprongen. Nou bleek het de v-snaar te zijn geweest. Grootste rommel met hierop maar 50km gereden! Gelukkig had ik nog een anders snaartje met poelie 55 in de rugtas van de meeting de dag ervoor mee. Trekkracht was ver te zoeken, maar heb voor de rest lekker laagtoerig rustig mee kunnen rijden. Uit dit blokje is nou ik weet in ieder geval wel veel te halen.

Meeting en toertje toch ook weer wat nieuwe gezichten gezien. Ook praat je zo’n weekend weer leuk bij met de mensen die je vaker ziet. Achteraf vliegen die 2 dagen zo om… 🙁
@ Rickyboy; Goed om je weer op de brommer te zien rijden en het hele stuk naar de meetingplek hebt kunnen afleggen.
@ Docs & cris; Altijd weer aanwezig bij de meeting voor de zij-inlaat geld nog even wat afstellen en de kapjes spuiten en hij is helemaal klaar. Hopelijk dat cris zijn Citta ook nog even wat harder kan optrekken straks.
@ Erik; Was weer even gezellig en je hebt ook weer half Leek mee genomen. Hopelijk was je dagje voor de 4 wielers vandaag ook geslaagd.
@ Gerarduz; Thanks voor de gastvrijheid.
@ German guys; Next time we will see en go to the sea. (Still don’t know the fuss about this, since it is only a whole lot of water. :D)
@ Mitchellz: Volgende keer op 2 wielen blijven rijden. 😉 Hopelijk valt de schade en vooral de stijfheid van het lichaam morgen allemaal mee.
@ Crullie; Ben zeer benieuwd naar de foto’s van de cilinder?
@ Rest.. Ik denk dat ik jullie weer zie bij de friesland bonnefooi…
En ooh jah de eredivisie is ook weer begonnen. FC Groningen bovenaan. 🙂:?:lol4 augustus 2013 om 20:20 #526558Vond het jammer dat ik moest werken. Maar bij de Friesland tour ben ik weer van de partij
4 augustus 2013 om 21:57 #526559ik heb een geweldig weekend achter de rug en ben vele herinneringen rijker.
ondanks dat mijn ciao op de meeting geweldig liep gooide de vario op de toer roet in het eten.
ik had opeens veel overtoeren en top van ongeveer 50 km/u. Dit was natuurlijk niet echt prettig op de lange stukken maar je hoeft natuurlijk niet altijd vol gas 😀er waren vrij veel pechgevalletjes deze tour, o.a. een valpartij van de broer van robertez (sorry ik ben je naam vergeten) welke is gefilmd door zeebodem dus dat krijgen we nog wel te zien.
Martino had een kapotte v-snaar en Crullie een vastnaaier op het laatste stukje op weg naar javad.
jammer maar helaas, ik hoop dat de schade een beetje meevalt.bij Javad in Bedum heb ik afscheid van iedereen genomen om op mijn weg naar huis te gaan.
dit laatste was niet zo geslaagd omdat de ciao opeens niet meer startte. de snaar slipte over de voorvario en wou niet draaien. toen ik mijn kap demonteerde constateerde ik een geel/bruine stof in plaats van het gebruikelijke zwarte v-snaar rubber. toen ik mijn schijf vastpakte kon ik deze helemaal scheef zetten ten opzichte van de ander.Gelukkig kwam Javad al vrij snel weer thuis. hij kon me helaas niet verder helpen dus toen heb ik mijn vader gebeld of hij me op kon halen.
dit ging nog wel even duren dus toen heb ik gezellig met javad een biertje gedronken.Thanks voor de gastvrijheid

en iedereen bedankt voor een geweldig weekend.
4 augustus 2013 om 22:50 #526560Was zeker een geslaagd weekend

Ondanks dat het allemaal wat rommelig was, is het verder wel allemaal goed uit gepakt en terecht gekomen
Meeting en bqq waren gewoon weer gezellig.
En de toer was van mijn kant bekeken vanouds gezellig
want heb de hele toer weer eens lopen racen ipv filmen.
(ik hoop dat Evert deze afdeling wat voor rekening heeft genomen, maar iets zegt me dat hij ook veel geraced heeft:lol)Hier weer een handje vol foto,s
1e pit stop voor Crullie,s power loss.

2e pit stop voor wat verband voor de gevallen rijder.

En hij had ook een ouderwets pareltje tussen de bougie.

Dit is echt ouderwets uit de tijd dat de olie nog bagger was.
En het was met de olie van de action, dus das rommel. Want pareltjes hoor je niet meer te krijgen anno 2013.
(mijn laatste pareltje was 16jaar terug)Wacht pauze op de wat minder harde boekers.

Zit plaats voor ons visje happen.

Chickies op een Ciao op onze weg naar Javad.

De ouders spotte we later ook nog:lol

Chickies zonder Ciao.
(foto uit het deel 2 film deel)

Zoals ik hier boven al aangaf heb ik weer vanouds geraced, dus de beelden van mij zijn hier ook naar.
Deel 1
Deel 2
In het laatste stuk van dit deel pakken we een rondje binnen stad Groningen waar Avanti en ik ook bespreken wat we van die chickies zonder Ciao vinden:lolOok is in het einde van dit deel bij het inzoomen op de rijders die voor het stoplicht staan de politie auto op de achtergrond al te zien.
En op het einde van het filmpje zie je hem mij net passeren.@Broezert
Voor jou zit er in het einde van deel 2 ook weer 1, want deze oude tas vond onze broms ook stinken:lol
Dus meld haar dat ze niet zo moet zeuren en dat het voor haar als oude tas een herkenbaar geurtje zou moeten wezen.Short cuts
5 augustus 2013 om 02:41 #526564Ziet er mooi uit boys! Jammer van de wat lage opkomst..
Volgend jaar ben ik er weer bij! Zin om te touren!46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 augustus 2013 om 07:16 #526565Prima toertje en weer even lekker slap auwehoeren ;)!
P.s. mag ik mensen erop wijzen dat als een wheely maakt zonder FERODO remschoentjes, je hard op je plaat kun gaan! Ze komen binnenkort in de webshop te staan zodat je veilig en zonder problemen kunt wheelyen…
5 augustus 2013 om 16:52 #521901hey hansieb zondag dat tourtje op m,n citta en ja
ik ging lekker hard op m,n plaat jaa
ik ga zo,n remschoen regelen5 augustus 2013 om 21:28 #526567Even off-topic,
hansieb :
P.s. mag ik mensen erop wijzen dat als een wheely maakt zonder FERODO remschoentjes, je hard op je plaat kun gaan! Ze komen binnenkort in de webshop te staan zodat je veilig en zonder problemen kunt wheelyen…
Euh, mag ik dan vragen wat deze schoentjes zo bijzonder maakt dat je met deze wel ”veilig” wheelys kan maken ?
5 augustus 2013 om 21:31 #526568ja dat mag, het verschil tussen deze remschoenen en andere imitatietroep is dat deze wel hun werk doen 😀
5 augustus 2013 om 21:32 #526569Ah op die manier :lol
6 augustus 2013 om 08:41 #526571Aangezien dit Gerarduz zijn laatste toertje was, lijkt mij het mooi idee om deze toer over een maandje weer te rijden en hem dan tour de Gerarduz te noemen…
En dit dan jaarlijks te blijven doen…
Zijn er meer mensen die dit idee wat lijkt?
6 augustus 2013 om 09:07 #526572Ik ben voor.
Ik zou dan wel langs plekken rijden waar hij graag was.En misschien een gedenk topic op het forum?
Groet, en nogmaals sterkte iedereen.
Edit: ik zou dan de tour rijden zoals gerard dat graag had gewilt. Denk aan snelheid enz.
Tis altied moar eem!6 augustus 2013 om 09:11 #526574Ja de toer moet wel op z’n Gerards worden gereden… Dus niet racen, maar met een normale snelheid lekker doorrijden.
Ik kon Gerard redelijk, maar ik weet niet wat zijn favoriete plekjes zijn….
6 augustus 2013 om 09:11 #526575Gerard zijn eigen toertje was de F1 toer. En minder dan 1kw “daar word ik niet vrolijk van”
Dus ik dacht aan iets in de richting van “Gerard’s F1 toer”
6 augustus 2013 om 09:17 #526576Ik sprak alex gisteren nog even met het treurige nieuws. Hij wil graag de F1 toer organiseren in memoriam voor Gerard.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.