Vespa-Ciao.NL
:: Vastloper?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vastloper?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Stino
    Topic starter

hallo, ik was vrolijk aan het rond tuffen met mijn brommer (m’n cillinder nog niet ingereden) en ineens maakt ie volle toeren en valt hij uit, ik het kapje losgehaald en toen lagen alle rolletjes door het kapje heen en m’n vario ook los noujah ik trug gezet en proberen te starten, dit lukte niet helemaal volgens plan de v-snaar slipte. ik heb de cillinderkop nosgehaald en zachtes de cillinder losgetikt. alles weer in elkaar gezten en toen deed hij het(5 seconden) dus nog een keer starten en dat lukte niet meer, alles nagekeken (benzine, lucht, bougie)dat was het ook niet. hij wil nu wel lopen als ik maar blijf rennen dan klinkt ie alsof die stationair loopt en dan valt ie uit. wat kan dit zijn ? Help me!:(

Gijhys
      Bijdrager

Stino :
        hij wil nu wel lopen als ik maar blijf rennen dan klinkt ie alsof die stationair loopt en dan valt ie uit. wat kan dit zijn ? Help me!:(

Ik heb dit ook gehad maar dan zonder die problemen van jou met vario en zo. Bij mij lag het aan de sproeier die was losgetrild. Misschien dat het daar aan kan liggen bij jou maar lijkt me toch sterk:(..

Stino
        Topic starter

inderdaad sproeier heb ik al bekeken en die zit nog gewoon op z’n plek. ik word hier heel verdrietig van het heeft me net een hoop geld gekost en na 3 dagen is het stuk:( als het wel m’n cillinder is koop ik maar een polini;) tja we geven niet op natuurlijk

ArvidW
          Donateur

Schroef de kop eraf en bekijk de cilinder, DR70evo’s lopen trouwens niet snel vast !:)

Omdat je je moer op je vario niet goed hebt aangedraait is je vario losgeschoten, daardoor is je vliegwiel losgeschoten, je spie gebroken en nu loopt hij heel slecht omdat hij op het verkeerde moment ontsteekt.

Blok eronder vandaan, goedde spie erin, monteren, en racen maar !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

heuvel85
            Bijdrager

als je vario los lag is je vliegwiel denk ik een stukje verdraait!

check je spie ff..

Stino
              Topic starter

ik heb de kop al los gehad daar is niks te zien:?
                Bedankt voor de snelle reacties:D

ArvidW
                Donateur

Als er diepe krassen en aluminium resten te zien waren in je cilinder dan is hij kapot, maar ik verwacht dat je vliegwiel gewoon los zit 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

hulsberg
                  Bijdrager

als hij start en dan valt hij uit, maybe zit de cilinderkop of bougie niet goed vast ik had dit ook

Stino
                    Topic starter

ik heb ff m’n vliegwiel losgehaald, het was inderdaad me spie die lag in 3 stukjes los in me vliegwiel dus ff nieuw spietje halen en dan moet ie het weer doen. bedankt voor jullie hulp!! deze kan closed!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.