Home › Forums › Algemeen › Oude topics › vastloper??
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 4 maanden geleden door jarno.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2006 om 11:11 #124022
He,
Ik heb een tijd geleden een vespa-ciao mix gekocht, ding ziet er goed uit en reed lekker.
Hij was helemaal standaard toen ik hem kocht.
Bleek een brom en reed 45/50.
Ik kocht een leuke uitlaat, zown Proma CC dingetje van ‘jrtciao’.
Ik reed zown 55 ongeveer.
Onderweg na huis, na zown 10km met die nieuwe uitlaat remt mn mix opeens af,
Ik dacht, nah zal wel mn bushi zijn, maar nee.
Hij wou niet meer starten, het wiel blokkeert de hele tijd. Een paar kameraden denken dat ik een vastloper heb, wat zeggen julie? en wat moet ik doen bij een vastloper?Thnx, Remon
ps. leuke site, ik ben net lid, en vind het erg leuk al deze dingen over vespas
23 juli 2006 om 11:16 #135169haal je brugkap eraf en probeer of je de koppeling rond kan draaien terwijl de bougie eruit is
23 juli 2006 om 11:18 #135170Ik denk inderdaad dat hij is vastlopen.Heb je wel een grotere sproeier gemonteerd toen je de proma eronder heb gelegt?
Haal eerst je cilinderkop er maar eens af en bekijk de schade eens.Ik denk dat je op zijn minst de zuiger moet vervangen,cilinder ligt eraan hoe erg hij is vastgelopen (krassen).Succes ermee!
23 juli 2006 om 11:22 #135171welkom! Je had alleen ff wat eerder lid moeten worden, dan hadden we je kunnen vertellen dat je een grotere sproeier had moeten plaatsen 😉
draait je wiel helemaal niet meer?? Dan is ie wel goed vastgelopen.. Draai idd maar is je cilinderkop eraf, ik hoop voor je dat het meevalt…
23 juli 2006 om 11:22 #135172@cittatuner;
ik zal eens kijken vanavond 8) maar kdenk dat et een vastloper is@kay
ik zal eens kijken,
ik heb er geen grotere sproeier o.i.d op gezet.
dat was ik nog wel van plan.
Hoop niet dat er veel schade is.
Ik zal er gelijk een grotere sproeier op kopen als ik alles uit elkaar heb gehaaldbedankt voor de reacties
23 juli 2006 om 11:25 #135173mijn wiel draait heel zwaar, alleen als ik er veel kracht opzet, maar op zn fietsstand draait ie gewoon.
het is onmogelijk hem te starten en ik zal er vanavond ff naar gaan kijken
23 juli 2006 om 11:28 #135174Ik zal idd even de cilinder eraf halen en kijken wat de schade is, ben ook bang voor een vastloper (misschien is je oliepomp kapot?) want normaal loopt een ciao mix niet zomaar in een keer vast, eerder warmlopen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 juli 2006 om 11:31 #135175nou, hij stotterde eerst een beetje,
waarna hij in snelheid afnam,
ik heb er verder niet heel veel verstand van,
maar wat te doen bij een warmloper dan??23 juli 2006 om 11:42 #135176Precies hetzelfde ook je cilinder er eens af halen de de schade bekijken.
Een warmloper zitten er meestal flinke krassen op je zuiger maar hij loopt dan toch nog (wel slecht natuurlijk).23 juli 2006 om 11:45 #135177Oke, ook werd mij ge-adviseerd mijn zuigerveren te vervangen, en er werd mij ook verteld dat ik dan ook wat pakkingen moest vervangen, wat zeggen jullie hierover?
23 juli 2006 om 11:51 #135178Eerst je schade bekijken dan kunnen we daar iets over zeggen.
23 juli 2006 om 11:54 #135179Oke
ik kijk vnaaf eem, schiet ff wat foto’s en laat het jullie wel even zien
23 juli 2006 om 14:42 #135184ik had ook een warm/vastloper … ik heb nu de ciliinder d’r af … d’r zitten geen krassen op cilinder wand maar wel op zuiger moet ik nu een nieuwe kopen ? ja toch?
23 juli 2006 om 14:51 #135185kuwn :
ik had ook een warm/vastloper … ik heb nu de ciliinder d’r af … d’r zitten geen krassen op cilinder wand maar wel op zuiger moet ik nu een nieuwe kopen ? ja toch?Als er krassen op je zuiger zit altijd vervangen. Is het beste. En na een nieuwe zuiger eerst inrijden en neit gelijk volgas gaan eerst warm laten draaien. Rustig mee wegrijden na warm worden af en toe volgas geven Paar seconden niet langer en bij het monteren van de zuiger en binnenkant van de cilinder insmeren met olie. Als je voet en koppaking nog goed zijn hoef je hem niet te veranderen maar sommige voetpakkingen zijn van papier die wel ff veranderen.
23 juli 2006 om 14:52 #135186Monstercitta :
kuwn :
ik had ook een warm/vastloper … ik heb nu de ciliinder d’r af … d’r zitten geen krassen op cilinder wand maar wel op zuiger moet ik nu een nieuwe kopen ? ja toch?Als er krassen op je zuiger zit altijd vervangen. Is het beste. En na een nieuwe zuiger eerst inrijden en neit gelijk volgas gaan eerst warm laten draaien. Rustig mee wegrijden na warm worden af en toe volgas geven Paar seconden niet langer en bij het monteren van de zuiger en binnenkant van de cilinder insmeren met olie. Als je voet en koppaking nog goed zijn hoef je hem niet te veranderen maar sommige voetpakkingen zijn van papier die wel ff veranderen.
misschien domme vraag : maar hoe haal ik mijn zuiger d’r af?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.