Vespa-Ciao.NL
:: vastloper??

Home Forums Algemeen Oude topics vastloper??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

remon
    Topic starter

He,

Ik heb een tijd geleden een vespa-ciao mix gekocht, ding ziet er goed uit en reed lekker.
      Hij was helemaal standaard toen ik hem kocht.
      Bleek een brom en reed 45/50.
      Ik kocht een leuke uitlaat, zown Proma CC dingetje van ‘jrtciao’.
      Ik reed zown 55 ongeveer.
      Onderweg na huis, na zown 10km met die nieuwe uitlaat remt mn mix opeens af,
      Ik dacht, nah zal wel mn bushi zijn, maar nee.
      Hij wou niet meer starten, het wiel blokkeert de hele tijd. Een paar kameraden denken dat ik een vastloper heb, wat zeggen julie? en wat moet ik doen bij een vastloper?

Thnx, Remon

ps. leuke site, ik ben net lid, en vind het erg leuk al deze dingen over vespas

cittatuner
      Bijdrager

haal je brugkap eraf en probeer of je de koppeling rond kan draaien terwijl de bougie eruit is:thumb

Kay
        Bijdrager

Ik denk inderdaad dat hij is vastlopen.Heb je wel een grotere sproeier gemonteerd toen je de proma eronder heb gelegt?
          Haal eerst je cilinderkop er maar eens af en bekijk de schade eens.Ik denk dat je op zijn minst de zuiger moet vervangen,cilinder ligt eraan hoe erg hij is vastgelopen (krassen).

Succes ermee!

Ciaofrank
          Bijdrager

welkom! Je had alleen ff wat eerder lid moeten worden, dan hadden we je kunnen vertellen dat je een grotere sproeier had moeten plaatsen 😉

draait je wiel helemaal niet meer?? Dan is ie wel goed vastgelopen.. Draai idd maar is je cilinderkop eraf, ik hoop voor je dat het meevalt…

remon
            Topic starter

@cittatuner;
              ik zal eens kijken vanavond 8) maar kdenk dat et een vastloper is

@kay
              ik zal eens kijken,
              ik heb er geen grotere sproeier o.i.d op gezet.
              dat was ik nog wel van plan.
              Hoop niet dat er veel schade is.
              Ik zal er gelijk een grotere sproeier op kopen als ik alles uit elkaar heb gehaald

bedankt voor de reacties

remon
              Topic starter

mijn wiel draait heel zwaar, alleen als ik er veel kracht opzet, maar op zn fietsstand draait ie gewoon.
                het is onmogelijk hem te starten en ik zal er vanavond ff naar gaan kijken :thumb

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Ik zal idd even de cilinder eraf halen en kijken wat de schade is, ben ook bang voor een vastloper (misschien is je oliepomp kapot?) want normaal loopt een ciao mix niet zomaar in een keer vast, eerder warmlopen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

remon
                  Topic starter

nou, hij stotterde eerst een beetje,
                    waarna hij in snelheid afnam,
                    ik heb er verder niet heel veel verstand van,
                    maar wat te doen bij een warmloper dan??

Kay
                    Bijdrager

Precies hetzelfde ook je cilinder er eens af halen de de schade bekijken.
                      Een warmloper zitten er meestal flinke krassen op je zuiger maar hij loopt dan toch nog (wel slecht natuurlijk).

remon
                      Topic starter

Oke, ook werd mij ge-adviseerd mijn zuigerveren te vervangen, en er werd mij ook verteld dat ik dan ook wat pakkingen moest vervangen, wat zeggen jullie hierover?

Kay
                        Bijdrager

Eerst je schade bekijken dan kunnen we daar iets over zeggen.

remon
                          Topic starter

Oke :thumb ik kijk vnaaf eem, schiet ff wat foto’s en laat het jullie wel even zien :thumb

kuwn
                            Bijdrager

ik had ook een warm/vastloper … ik heb nu de ciliinder d’r af … d’r zitten geen krassen op cilinder wand maar wel op zuiger moet ik nu een nieuwe kopen ? ja toch?

Monstercitta
                              Bijdrager

kuwn :
                                ik had ook een warm/vastloper … ik heb nu de ciliinder d’r af … d’r zitten geen krassen op cilinder wand maar wel op zuiger moet ik nu een nieuwe kopen ? ja toch?

Als er krassen op je zuiger zit altijd vervangen. Is het beste. En na een nieuwe zuiger eerst inrijden en neit gelijk volgas gaan eerst warm laten draaien. Rustig mee wegrijden na warm worden af en toe volgas geven Paar seconden niet langer en bij het monteren van de zuiger en binnenkant van de cilinder insmeren met olie. Als je voet en koppaking nog goed zijn hoef je hem niet te veranderen maar sommige voetpakkingen zijn van papier die wel ff veranderen.

kuwn
                                Bijdrager

Monstercitta :

kuwn :

Als er krassen op je zuiger zit altijd vervangen. Is het beste. En na een nieuwe zuiger eerst inrijden en neit gelijk volgas gaan eerst warm laten draaien. Rustig mee wegrijden na warm worden af en toe volgas geven Paar seconden niet langer en bij het monteren van de zuiger en binnenkant van de cilinder insmeren met olie. Als je voet en koppaking nog goed zijn hoef je hem niet te veranderen maar sommige voetpakkingen zijn van papier die wel ff veranderen.

misschien domme vraag : maar hoe haal ik mijn zuiger d’r af?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.