Vespa-Ciao.NL
:: Vaste krukas

Home Forums Algemeen Oude topics Vaste krukas

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaCiaoPaul
    Topic starter

Ik heb gister samen met een maat van me mn blokje gereviseert maar toen we de 2 carter helfde op elkaar zette ging de krukas behoorlijk stroef, na een beetje gekloot gin hij wel steeds soepeler maar nog steeds niet zo soepel als het zijn moet…wat kan je doen en als ik hem onder mn vespa gooi en dan ga rije, zal die het dan wel goed doen omdat hij dan gesmeerd word?

lars1988
      Bijdrager

hij staat effe op spanning nu. als je je brommer aan gaat rennen zal die in het begin wayt moeilijk gaan omdat ie nu zwaarder rondgaat.
        maar je moet effe doorrennen dan en de brommer even toeren laten maken. je zult zien dat ie na 1 min weer net zo als eerst reed

Monstercitta
        Bijdrager

Je kan beter de spanning eruit slaan door op het kleine carter helft te slaan met rubberen hamer of normale. Als dat niet werkt schroefje op krukas en op krukas slaan ma niet hard domweg slaan en je zult zien dat hij soepeler gata draaien. Zodat de spanning eruit is. Dus probeer ma uit jongen. De gevolgen van een verneukt schroefdraad van krukas is niet van mij. MAar probeer het ma eens uit

VespaCiaoPaul
          Topic starter

we hebben gister al n paar x op de zijkant van de krukas zachtjes geslagen, het verschil merkte je wel, maar nog steeds nie zoals het zijn moet

Monstercitta
            Bijdrager

Wat ik ook wel eens doe als het echt niet meer wil. De kleine carterhelft gewoon warmstoken zodat de lagers beetje loszit en dan met een hamer erop slaan dat werkt meestal altijd

Ties
              Bijdrager

miss zit ook je keerring wat te diep, dan loopt hij ook al aardig veel stoever…
                die moet 1 mm uitsteken ofzo!! iig niet helemaaal derin!

barry
                Donateur

moeren terug een beetje lossen.Met een bankhamer tikken op het kleine carterhelft in een rondgaande beweging waar het roulement zit.
                  Moeren kruislings iets vaster zetten,aan krukas draaien & voelen of hij losser zit,terug tikken & vaster zetten.
                  Het is wel normaal dat alles een beetje stroever draait,omdat het nieuw is,maar mag ABSOLUUT niet heel zwaar gaan.
                  Ikzelf sla NOOIT op de krukas,zelfs niet met een moer erop.Maar dit is natuurlijk mijn mening.

Monstercitta
                  Bijdrager

Je hebt de ringetjes onder het lager wel terug geplaats van alle bei de kanten??????????? Daar kan het ook aan liggen

VespaCiaoPaul
                    Topic starter

tis allemaal gelukt, bedankt voor de reacties:bier:thumb

barry
                      Donateur

ben blij voor U.
                        Dus drinken we een pintje op uw kosten????:bier

VespaCiaoPaul
                        Topic starter

Haha barry nu krijg ik wel een goed idee, keer een bijeenkomst ergens houden met z’n alle!

barry
                          Donateur

VespaCiaoPaul :
                            Haha barry nu krijg ik wel een goed idee, keer een bijeenkomst ergens houden met z’n alle!

Wel,dit vind ik een reuze idee,dan breng ik sandra & Chloë + mijne mini ciao mee.Maak anders eens een topic aan met deze vraag??
                            Dit zou echt reuze zijn,alle personen van het forum eens in levende lijve te zien.En ikke als enige Belg???HAHAHA.
                            Dit zou een tof moment kunnen worden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.