- Dit onderwerp bevat 146 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 december 2005 om 08:36 #214298
Meer trekkracht, een uitlaat kan helpen maar kan je ook sneller door gaan.
100 mm poelies kunnen opzich helpen en ga je ook iets minder hard van.
Ik zou dan voor een Leo krul gaan, kijken wat ie doet.[offtopic’]
Bij je setup staan Carters > Gepolijst.
Wist je dat dit nadelig kan zijn en geen winst op kan maken ?
Want benzine komt in je carter en word normaal in je cilinder “gesprayed” als het ware.
Omdat het gepolijst is word het niet ruw en komt het met druppels in je cilinder.
Nou wat verbrand beter ? hele kleine druppeltjes of grote dikke druppels.🙂
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 december 2005 om 09:02 #214299Herr FlicK :
[offtopic’]
Want benzine komt in je carter en word normaal in je cilinder “gesprayed” als het ware.
Omdat het gepolijst is word het niet ruw en komt het met druppels in je cilinder.
Hier zijn all zoooo veeeeel discussies over he……Niemand komt er echt uit en iedereen komt met eigen argumenten die goed zijn…
Ik denk dat het wel helpt alleen zal je het praktisch niet merken…15 december 2005 om 16:17 #214300Achja,
Maar ik zet er denk ik 100mm poelie op, en dan kijken wat het doet.
Misschien zet ik er dan ook een topone op, moet zoiezo toch wel beter trekken vanaf stilstand dan een citypower?
6 januari 2006 om 20:02 #214328Het is een beetje offtopic maar steve trek je de citta al bijna op het achterwiel of niet? Je rijd toch nog met std voorvario ?
6 januari 2006 om 23:13 #214329hansieb :
Het is een beetje offtopic maar steve trek je de citta al bijna op het achterwiel of niet? Je rijd toch nog met std voorvario ?zou wel moeten lukken, ok beetje achterover leunen tjah dan wel…
herr flicks vario-ciao trekt ook autowheelies, alhoewel hij beweert van niet (schaam je niet tho’, dat is juist vet :D)
8 januari 2006 om 19:50 #214333Cilinder: 60cc Polini 42mm Aluminium Nicasyl
Cilinderkop: 43mm Malossi HogeDruk kop
Carters: Std met inlaat geveild en poorten doorgetrokken
Krukas: Kickstart Standaard
Carburateur: 13/13
Luchtfilter: Malossi
Sproeier: 66
Uitlaat: Proma Circuit
Ontsteking: CP op 0.4
Bougie: NGK B7HS
Voorvario: Polini
Achterkoppeling: Standaard
Achterschijven: 100 mm
Snaar: 975*13mm Getand
Vertanding: 1:9 (MALOSSI VERTANDING)
Trekveertjes: Gele scootertrekveren
Drukveer: Gouden polini
Rolletjes: 6grDit rijd goed, wil soms op t achterwiel gaan.
Hij rijd nog niet zoals, optrekken heeftie dipjes (komt denk ik door malossi vertanding) en snelheid heb ik nog niet getest.Maar met deze setup zou ik mallijk de 85-90 wel moeten halen.
Hij maakt nog wel een herrie maar dat komt denk ik door de proma :(, maar met top one ook een fel/hard geluidje.
Met een standaard achtervario (geprobeert van hanzzz) dat trektie wel harder, was nog wel met me oude cilinder maar ik merkte wel verschil.
Heb vanmiddag ook even 5.1 grams rollen geprobeert maar dat vind ik dan niet lekker rijden, veels te veel toeren en zo durf ik geen eens volgas te rijden.
—-
Ik ga nu deze week teveel op mijn brommer rijden want ik moet mijn achternaaf maken. Deze zit gewoon GEEN olie in en is er allemaal uitgelekt.
Waarschijnlijk zit er een ring teveel in, iig hij zit verkeerd in elkaar en daarom wil ik niet zonder olie rijden
Gele Racefrikandel8 januari 2006 om 23:01 #214334Vespaflappie :
Herr FlicK :
[offtopic’]
Hier zijn all zoooo veeeeel discussies over he……Niemand komt er echt uit en iedereen komt met eigen argumenten die goed zijn…
Ik denk dat het wel helpt alleen zal je het praktisch niet merken…je kan ut ook anders zien… veel mer kleine druppeltjes, dus meer oppervlakte waar verbrand kan worden;)?
9 januari 2006 om 00:35 #214335Druppels benzine branden totaal niet, even voor de duidelijkheid ;).
grz Thijs
9 januari 2006 om 23:32 #214336Cilinder: 70cc Malossi
Cilinderkop: 43mm Hogedrukkop Vespa SI, binnekort CIAO kopje 🙂
Carters: Origineel met geveilde inlaat en doorgetrokken overstroompoorten en licht opgeboorde inlaat (was eerst 11,5, nu bijna 13 :D)
Krukas: Top Racing Race krukas
Sproeier: 68
Uitlaat: Polini SP
Bougie: NGK BR8HS
Vario: Malossi MHR
Snaar: A36 nog iets, weet het ff niet meer.
Vertanding: Origineel snor
Trekveertjes: Nog origineel, binnekort ff dat polinisetje halen, scootertrekveren passe niet fatsoenlijk genoeg
Drukveer: Malossi Geel
Rolletjes: 5,3 gram (16×13)Trekt alweer wat beter met deze andere spoeier en wat lichtere rollen. Maar snelheid zit er ook nog niet helemaal in. Komende week ofzo nog ff met ciao cilinderkop ophalen en monteren 🙂 Kank tenmisnte ook dat koelkapje over de cilinder zetten.
GreetZzZz Tom die nog lang niet tevreden is :S
9 januari 2006 om 23:52 #214337Volgens mij mag je wel wat lichtere rolletjes hebben als ik me niet vergis, samen met wat sterkere trekveertjes dan. 60 is ook niet echt snel ofzo …. eerder teleurstellend.
10 januari 2006 om 00:42 #214338Vertanding origineel snor?
En vario?
:con
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!10 januari 2006 om 18:48 #214339
.-{2F4OV}-.Ey iaccaloco,
dat staat in zijn lijst 😀 originele snorvertanding 😀
En de vario is van MHR 😀
29 januari 2006 om 16:46 #214471Cilinder: 70cc Malossi
Cilinderkop: 43mm Hogedrukkop Vespa SI, binnekort CIAO kopje 🙂
Carters: Origineel met geveilde inlaat en doorgetrokken overstroompoorten en licht opgeboorde inlaat (was eerst 11,5, nu bijna 13 :D)
Krukas: Top Racing Race krukas
Uitlaat: Polini SP
Bougie: NGK BR8HS
Vario: Malossi MHR
Snaar: A36 nog iets, weet het ff niet meer.
Vertanding: Origineel snor
Trekveertjes: Grijs, iets strakker als blauw 🙂
Drukveer: Malossi Geel
Rolletjes: 5,3 gram (16×13)Trekt alweer wat beter met deze andere spoeier en wat lichtere rollen. Maar snelheid zit er ook nog niet helemaal in. Komende week ofzo nog ff met ciao cilinderkop ophalen en monteren 🙂 Kank tenmisnte ook dat koelkapje over de cilinder zetten.
GreetZzZz Tom die nog lang niet tevreden is :S
7 september 2006 om 19:07 #214917dit topic loopt een btje dood.
ben toch beniewd hoe de setup is, nu bijna iedereen een vario heeft
ik moet mijnes nog afstellen, maar ik ga ZEKER met mn ninja rijdenCilinder: 60cc 42mm polini alu
Cilinderkop: hogedruk 42mm
Carters: aangepast voor mn cilindertje
Krukas: gefreesde kickstart
Luchtfilter: malossi
Uitlaat: ninja
Ontsteking: elec
Bougie: NGK B8HS
Voorvario: Polini Speedcontrol
Snaar: 950*13mm Getand
Vertanding: standaard)
Trekveertjes: zilvere polini
Drukveer: gele malossi
Rolletjes: nog afstellen, zit nu op 7.5 maar kan zwaarder7 september 2006 om 19:34 #214918Cilinder: 70cc Zeta 43mm bewerkt (bd = 22.5)
Cilinderkop: 43mm Polini HD kop met centraal bougiegat
Carters: Speedengine + mix klein carterdeel en powerbox (aangesloten)
Krukas: Kickstart gefreesd
Sproeier: 72
Uitlaat: Proma Circuit
Ontsteking: Elec met PINASCO vliegwiel
Bougie: NGK B8HS of Champion
Voorvario: Polini
Achterkoppeling: Schoentjes en achtervario bewerkt
Snaar: Malossi vario vsnaar
Vertanding: 1:9 (MALOSSI VERTANDING)
Trekveertjes: Zilveren polini
Drukveer: Gele malossi
Rolletjes: 6gr of wat zwaarderDit rijd cker leuk, cker met mijn getunede cilinder sinds laatst. met 8 gram trekt hij m gewoon niet door. echt soms zo van de 75 en dan niet harder als 65.
Dus moet ff lichtere rollen gaan doen, denk gewoon dat ik weer met 6 gram ga rijden.
gelukkig rijd hij nu al sneller als eerst (en met minder toeren) dus hoop nu een beetje normaal de 80 te kunnen halen!
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.