- Dit onderwerp bevat 146 reacties, 76 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Noetiepoerker26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 februari 2005 om 16:36 #213936
variateur reageert gewoon veeel beter door gewicht en verdeling v de vario….op een scooter trekt het ook beter…
24 februari 2005 om 16:55 #213937hmmz op die manier,
dus om die veel beter is afgewerkt en mooier loopt!
maareu als ik een malosi vario er op zet, hoe veel harder zou die dan lopen met mij setup?
Want hij moet eigelijk niet harder gaan, maar nog harder trekken?
heeft iemand een idee hoeveel dit in top zou schelen?
alvast bedankt
greetz
24 februari 2005 om 17:01 #213938ik weet niet of dat veel bij hou gaat schelen want jij hebt een vario die gemaakt is op jou setup.
en die malossi vario ga je echt nodig hebben of voelen als je een zwaarder setup hebt24 februari 2005 om 18:48 #213939Ik ben aan het testen geweest: eerst met 4,7 gr. (die zaten erin) en dan komt ie niet eens omhoog. Dus heb ik 6 gr. gekocht. Daarmee was het al beter maar kwam pas op top toeren omhoog en dat vond ik te laat. Dus weer zwaardere rollen gehaald, nu meteen maar 8 gr. Daarmee loopt het bij mij lekker, en als ik nog iets omhoog wil met toeren dan monteer ik ze gemixed met de 6 gr.
Dus de huidige setup is:
-60cc Alu chroom Polini en DR kop, spoeling aangepast en uitlaatpoort uitgefreest,
-13/13 met 66 sproeier en Malossi filter,
-Proma Circuit uitlaat,
-Bewerkt carter en bewerkte krukas,
-Voorvario: MHR met 8 gr. rollen,
-Achtervario: 100mm schijven met groene Polini veertjes en de gele drukveer van Malossi,
-Aangepaste vertanding (1:7,5) met 17″ wielen,
-Vertande snaar (13×950).Ik denk zelf dat ik op zulke zware rollen zit omdat de Circuit nogal heftig is in het midden toeren gebied, maar weer niet supersterk is helemaal bovenin. Want als ik mijn zilveren drukveer monteer dan komt ie al omhoog met de 6 gr. rollen, maar dan heb ik ook weer een klein beetje dat “dansen” van de voorvario. De Gele Malossi veer lost dat probleem volledig op bij mij, maar werkt dus de vario ook een beetje “tegen” en dus moet ik daarom waarschijnlijk zwaardere rollen gebruiken.
Ik ga deze theorie checken zodra ik in het bezit ben van de Top One.
Jullie horen nog wel weer van me….
I came, I saw, and I forgot what I was doing...24 februari 2005 om 18:56 #213940gielos :
“Maar nu al een WERELD van verschil met die standaard of met dat duitse model. Het is meteen een BEEST met optrekken,”Ik begrijp niet waarom die harder optrekt?
In theorie scheeld het toch alleen in topsnelheid??
greetz
Snap ik ook niet helemaal, ik denk dat het voornamelijk met het gewicht van de vario zelf heeft te maken..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 februari 2005 om 11:30 #213941Tonni :
De Gele Malossi veer lost dat probleem volledig op bij mij, maar werkt dus de vario ook een beetje “tegen” en dus moet ik daarom waarschijnlijk zwaardere rollen gebruiken.Ik snap niet echt wat je bedoeld hiermee? Een gele drukveer lost je probleem op, maar werkt de vario tegen??
25 februari 2005 om 12:43 #213942zou idd het gewicht kunnen zijn van de malossi vario!
Weet iemand mischien hoe zwaar de malossi is ?
Zou je hem anders eens kunnen wegen tonni?
alvast bedankt
greetz
25 februari 2005 om 16:37 #213943Frenkie :
Tonni :
De Gele Malossi veer lost dat probleem volledig op bij mij, maar werkt dus de vario ook een beetje “tegen” en dus moet ik daarom waarschijnlijk zwaardere rollen gebruiken.Ik snap niet echt wat je bedoeld hiermee? Een gele drukveer lost je probleem op, maar werkt de vario tegen??
Ik bedoel dat ie het probleem van het “dansen” oplost, maar dat ik daar integen wel veel zwaardere rollen moet gebruiken , omdat anders mijn vario helemaal niet beweegt.
Met de zilveren drukveer van Polini werkt de vario al bij het door mij gewenste toerental met 5 gram rollen, en als ik de gele drukveer van Malossi gemonteerd heb, dan moet ik ineens 8 grams rollen gebruiken voor hetzelfde resultaat. Je zou dus kunnen stellen dat die gele veer de werking van de vario in die zin enigzins belemmerd…
Snap je nu hoe ik het bedoel? Des te zwaarder je drukveer (ook die kan dus te zwaar zijn) des te zwaarder je ook weer moet gaan met je rollen. Immers: je rollen willen bij een bepaald toerental graag naar buiten vliegen, en des te sterker de drukveer, des te meer hij dat kan “tegenwerken”.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...26 februari 2005 om 10:54 #213944Zeg Tonni, hoe heb jij de spoeling van je cilinder aangepast?
En het uitfrezen van de uitlaatpoort, kan dat zomaar bij een cilinder die al snel is?Mzzl, Roel
26 februari 2005 om 12:32 #213945ik neem aan dat je het hebt aangepast met het ” blowdown’ verhaal???Tot hoever kun je em dan wegfresen; neem aan dat je dat niet zomaar ff kan doen en bij elke cilinder anders is…
27 februari 2005 om 01:33 #213946Cilinder heb ik bescheiden bewerkt, zal denk ik nog wel meer kunnen, maar dat ga ik eerdaags wel even bekijken. Wat ik heb gedaan tot nu toe is: de uitlaatpoort verhoogd en verbreed, bij de zuiger de inhammen omhoog gevijld voor een iets langere spoeling, de poort in de zuiger voor de boostpoorten iets vergroot, de spoelpoorten scherp gemaakt onderin en alle oneffenheden weggehaald.
Ik ga de boost poorten en de spoelpoorten nog een beetje aanpassen, en de uitlaatpoort nog polijsten.
Veel meer durf ik er niet aan te doen omdeat het wel om een duur cilindertje gaat en ik hem niet wil verpesten.Kleine update m.b.t. het vario gebeuren: ik ben er even mee aan het rijden geweest, en het rijd op zich mooi, het zou alleen in theorie harder moeten gaan. Ik heb 90 gereden, en streef ernaar om met mijn standaard carters en de 60cc minstens 100 te halen. Het zit er ook zeker in, maar dan moet ik nog een beetje spelen met de afstelling van de vario en misschien nog eens een andere pijp proberen.
Ik ben erg tevreden met de MHR maar het hele spul staat nu vrij hoogtoerig afgesteld, ik ga nu eerst eens proberen op welke afstelling ik het hardst kan rijden, zonder trekkracht te moeten inleveren.
Want met de kracht ben ik erg blij zoals het nu is…I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 maart 2005 om 14:33 #213947Cilinder: 80cc polini
Cilinderkop: waterhoofd
Carters: Speedengine
Krukas: Origineel
Carburateur: 13/13
Luchtfilter: Malossi
Sproeier: 66
Uitlaat: ninja
Ontsteking: Sparcon
Bougie: b8hs
Voorvario: MHR
Achterkoppeling: Origineel vespa
Achterschijven: 100 mm
Snaar: niet Vertande 13mm
Vertanding: orgineel
Trekveertjes: blauw polini
Drukveer: Geel
Rolletjes: 4,7maar hij trekt niet in het begin; zie mijn Mhr topic….:(
5 maart 2005 om 15:24 #213948Cilinder: 43mm dr evo
Cilinderkop: DR hoge druk kop
Carters: Speedengine
Krukas: polini
Sproeier: 62
Uitlaat: polini top one
Ontsteking: contact punt
Bougie: b7hs
Voorvario: standaard voor 8 rollen
Achterkoppeling: Origineel vespa
Achterschijven: 90 mm
Snaar: Vertande 13mm
Vertanding: orgineel
Trekveertjes: metalic polini
Drukveer: Geel
Rolletjes: 8 x 5gramhad eerst 6×5 gram en dat was wat licht heb ik een andere voor vario gekocht waar ik 8 x 5gram in kan doen zo kom ik zwaarder uit. loopt echt lekker.
22 mei 2005 om 20:47 #213949Cilinder: 41mm DR 60cc
Cilinderkop: Eurocilindro watergekoeld
Carters: Origineel beetje geveild
Krukas: Standaard 12pennetje
Luchtfilter: Mlossie
Sproeier: 68
Uitlaat: LeoVince Handmade
Ontsteking: Contactpunt, 0,5 mm
Bougie: NGK B8HS
Voorvario: Standaard
Achterkoppeling: Standaard
Achterschijven: 90 mm
Snaar: 950*13mm getand (moet nog halen)
Vertanding: std. vario vertanding
Trekveertjes: Groen
Drukveer: Standaard (denk ik )
Rolletjes: weet ik nietzoals je ziet weet ik nog niks, ik moet hem nog monteren (eerst brommer overspuiten) en dan wel afstellen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 mei 2005 om 12:38 #213950Cilinder: 60 Polini Evo chroomwand
Cilinderkop: Malossi
Carters: Speed engine
Krukas: Standaard
Sproeier: 68
Uitlaat: Polini Top one
Ontsteking: Electronisch
Bougie: NGK B8HS
Voorvario: Malossi
Achterkoppeling: Standaard
Achterschijven: 100 mm
Snaar: 950*13mm getand
Vertanding: std. vario vertanding
Trekveertjes: Std
Drukveer: Standaard
Rolletjes: 4,7gDit is mijn setup momenteel…
Maar hoeveel gram rolletjes zou ik in de vario moeten doen, om hem goed afgesteld te krijgen. En wat zou ik er verder nog aan moeten doen om m ongeveer 75-80 te laten lopen….Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.