Vespa-Ciao.NL
:: Variomatic op Vespa’s

Home Forums Techniek Vario Variomatic op Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 134)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Nooit op NL ciao’s of grillo’s. Alleen avanti en superbravo dus.

In belgie op bijna alles behalve ciao dacht ik.

Wat ook grappig is, in Italie hebben ze geen kickstart(zover ik weet).

J3sp3R
      Bijdrager

Haha, vage boel die Vespa lui dan.. 😛
        Maar @ Italie (Sicilie, Cefalu) zag ik btw wel een keer een CBA met kickstart und vario..
        Dus ze zitten ook niet op de Si (Monte Carlo) zoals Jelle zei? En wat anders; monovering si’s zijn ook niet in nederland?

Jelle
        Moderator

Edjuh :
          Nooit op NL ciao’s of grillo’s. Alleen avanti en superbravo dus.

In belgie op bijna alles behalve ciao dacht ik.

Wat ook grappig is, in Italie hebben ze geen kickstart(zover ik weet).

op de oudere belgische vespa’s zat ook geen vario volgens mij, maar zit er ook vario op belgische si’s (heb ik nog nooit gezien)

Jelle
          Moderator

Jaspur :
            Haha, vage boel die Vespa lui dan.. 😛
            Maar @ Italie (Sicilie, Cefalu) zag ik btw wel een keer een CBA met kickstart und vario..
            Dus ze zitten ook niet op de Si (Monte Carlo) zoals Jelle zei? En wat anders; monovering si’s zijn ook niet in nederland?

op die si monte carlo is wel degelijk een serie geleverd met vario op de nederlandse markt en si’s met monovering ook(mijn 1e vespa si had monovering)

barry
            Donateur

Ik heb een SI monte carlo.Standaard afgeleverd met:
              -Kickstart
              -Vario
              -Electronische onsteking
              -Fabrieks bewerkt carter
              -12/12 carburateur.

Bijna alle brommers hier in België worden zo afgeleverd van Vespa.

Jelle
              Moderator

barry :
                Ik heb een SI monte carlo.Standaard afgeleverd met:
                -Kickstart
                -Vario
                -Electronische onsteking
                -Fabrieks bewerkt carter
                -12/12 carburateur.

Bijna alle brommers hier in België worden zo afgeleverd van Vespa.

de ciao ook? of die weer als 1 van de weinige niet

freek
                Bijdrager

Dag Allemaal, via google, nadat ik zocht op variomatic systems, kwam ik bij Tonni’s verhaal terecht over hoe een vario werkt en wat al niet meer, maar alles vond ik zeer informatief en ik sta er altijd versteld van dat er wel 110 km/uur uit een vespa blokje te persen is met behulp van een vario of niet.
                  Alleen die prijzen voor een vespa vario niet te geloven hoe duur, maar goed dan heb je wel wat.

Wat ik me nu afrvraag over die zeer snelle vespa’s, dat is als wanneer je langere tijd een snelheid van zeg 90km/uur kunt aanhouden, of er dan niets kapot trilt, maar daarnaast zo’n lichte brommer met zoveel vermogen daarvan trekt een vespa frame zeker krom, maar goed daar valt nog wel een en ander aan te doen, maar wat ik gewoon jammer vind vergeleken met een vespa ciao en een scooter is, dat als jeje vespa een 80km/uur wil laten lopen, dat je dat al handenvol geld kost voor een andere cilinder, uitlaat, carb en dan spreek ik geeneens over een vario, nou ja goed en uiteindelijk loopt je vespa dan 80 voor 250 euro ofzo, maar die scooter die ik ook heb daarvoor was een andere uitlaat van 70 euro al voldoende om het ding zo’n 90 op teller te laten lopen (86 echte km’s).

Daarnaast zeg ik eerlijk, dat omdat ik altijd lange afstanden rijd, dat dat gewoon klote is op mijn vespa die zo’n 75 haalt op top en dan rij ik zo’n 65 constant met alles trillend als de ziekte en dat is gewoon klote, maar de scoot daar kan ik makkelijk vijf uur achter elkaar 75 mee rijden zonder getril of wat dan ook, maar goed dit is dan een voordeeltje van een scooter, maar mijn grote liefde zullen toch de vespa’s blijven, dus daarom vind ik het ook jammer dat jonge jongens van net 16 zeer diep in de buidel moeten tasten voor de brommer snel te laten gaan, maar als je 40 bent zoals ik dan is poen nooit een probleem, althans niet voor mij dan, en wat ik probeer te doen, als projectje zeg maar, is om mijn vespa aan de 100km/uur te laten komen inclusief een vario en al het andere wat nodig is, maar dan wel met zo min mogelijk lawaai, zo min mogelijk trillingen (desnoods hang ik het blokje erin met rubber ertussen) en zoveel stabiliteit als mogelijk, dus een staaf van het stuur naar onderkant zadel komt eraan en meer als nodig.

Nou zit ik te denken, beter gezegd te twijfelen, of ik de vespa laat zoals die is alleen met een nog beter getunede cilinder en alles wat erbij hoort plus vario OF een speedengine blok, waar een 80 cc cilinder op kan, ook met vario. Erg handig ben ik niet, ik weet hoofdzakelijk theoretisch mijn dingetjes, dus afstel gelazer laat ik aan een kameraad over, die weet wat hij doet, maar wat denken jullie toch maar beter een speedengine, een nieuwe of niet gelopen hebbende tweedehandse?

Oeps erg lang geworden dit, sorry ik stop maar gauw, maar alvast bedankt voort een antwoordje.

Groet, Freek.

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Als je aan 80cc wil gaan werken + vario is lange afstanden niet ideaal.
                    Vario kan heel erg trillen op top, door de std vertanding.

Als ik jouwn verhaal zo lees kun je beter op poelie blijven haken

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

hansieb
                    Moderator

Poelie idd als je de 100 wilt halen

En over dat scooter verhaal en vespa verhaal , heb zelf ook een AEROX gehad die rijden inderdaad ook een stuk anders maarja dat is ook logisch:

– Ander veel sterker buizenframe
                      – Hydrualische voorvork
                      – Mina horizontaal blok wat ontgrensd iets van 75-80km/h loopt
                      – Membraam inlaat + LC blok

Het is gewoon heel anders dan een AC vespatje met 17inch velgen en trommelremmetjes en een frame van een 1mm dik.

Met een vespa 100 rijden is erg moeilijk maar de 85-90 lukt wel met een eurotje of 350. Zelf mis ik mijn scootertje wel omdat die zo stevig en super remde, maar bij een vespa is het belevingsgevoel een heel stuk anders en erg leuk met vario 😉

coda
                      Donateur

Heb jij dan weer een ciao Freek?
                        Die kromme hoepel ciao waar je die aanrijding mee hebt gehad heb ik toen nog van die “fijne” fietsenmaker meegenomen (heb je daar ooit nog het geld van gekregen trouwens?)

Blokje in rubbers heeft geen zin omdat dit ook zorgt voor een stevig frame,dit moet er dus goed vast tussen zitten.
                        Krom trekken gebeurt niet door snelheid,maar kan alleen als ie zeer hard optrekt,en dat krijg je amper voor elkaar met een simonini blok met vario,dus maak je maar geen zorgen daarover.

100 zul je niet halen met een speedengine,en ik denk ook niet met een evo engine,ik niet tenminste.
                        Misschien wel met een malossi blok of anders het simo blok.

En over het geld wat er in gestoken wordt,in die scooters gaat volgens mij nog veel meer geld in.

reiniero
                        Bijdrager

ja idd ik wil niet veel zeggen maar als je voor een scooter een fatsoenlijke uitlaat wil hebben betaal je al snel 200 euro hier heb je daar al bijna een speedengine met 80cc voor snap je;)

Jacky
                          Bijdrager

En dan heb je get nogniet over de aanschafprijs:P

stutje
                            Bijdrager

tonni
                              Die assen die jij hebt gemaakt? Ik kan er nergens een foto van vinden..
                              Maar die monteer jij op je gewone bromklok?

Ik ga dus ook zelf een as maken, maar ik heb een citta, dus kleine wielen.
                              Kan ik dus beter een brom of snor klok pakken? De brom lijkt me? omdat die zwaarder is vertand?

FonS
                              Bijdrager

een citta heeft origineel al een bromklok om te compenseren voor de kleine wielen 😉

Naad
                                Bijdrager

wat heb je allemaal nodig als je met vario wil gaan rijden, en hoeveel ben je dan kwijt als je allemaal nieuw koopt?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 134)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.