Vespa-Ciao.NL
:: varioklok word heet en lekt beetje olie

Home Forums Techniek Vario varioklok word heet en lekt beetje olie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

WouterW
    Topic starter

Hallo,

ik heb samen met mijn broer de varioklok in elkaar gedaan.
      Nieuwe olie enz. En in elkaar gezet volgens vespa-ciao how to van herr flick.
      En de klok wordt gigantisch heet na een paar rondjes rijden.
      en het lekt ook een beetje olie aan de onderkant..

Wie weet hoe dit kan?

andyman
      Bijdrager

staat je snaar niet veels te strak is je voorvario ook heet?

Andy

WouterW
        Topic starter

ja ik heb 3 snaren dat kan kloppen, zal ff proberen andere op te doen binnekort me malossi voorvario is idd ook warm dan. maar ik mistte ook 1 ringetje voor in de achterklok voor op een tandwiel is dat erg?? heb hem in elkaar zonder 1 ringetje die was ik kwijt..

andyman
          Bijdrager

ja je kan andere snare grobere maar dat heeft aleen zin als het andere maten zijn
            en waar ben je 1 ringetje vergeten?
            en kan je je blok niet nog verder naar achter zette dan kan je snaar laten zitte

Andy

WouterW
            Topic starter

de snaren zijn verschillende lengtes.
              ik heb ff van her flicks how to het plaatje gepakt en er een pijl bij gezet, ik ben het ringetje niet vergeten maar heb hem niet meer.:(

FonS
              Bijdrager

draait alles wel nog soepel rond ? anders moet je hem weer uit elkaar halen om de positie van de lagers aan te passen

de voorvario wordt altijd wel warm, vooral als je veel stopt en optrekt, dan produceren de rollen natuurlijk wrijving

barry
                Donateur

Terug uit elkaar met dat ding.Volgens mij zit de veer die binnenin zit niet goed.Ringetje kwijt is al helemaal taboe.
                  Goede raad van mij:
                  -Haal nooit iets uit elkaar wat goed is!!!

WouterW
                  Topic starter

ik weet niet echt of hij nog soepel rijd, lijkt me wel, maar vind het beetje raar dat ie een beetje olie lekt aan de onderkant.
                    en hoe zet ik die lagers dan weer in goede postie? kben nog maar beginnertje met brommers:P

en barry toen ik hem had gekocht was die uit elkaar..

MHR
                    Bijdrager

probleem is opgelost, tandwielen waren te breed zelfs zonder ringen geen beweging in te krijgen. ff ander tandwielsetje geprobeerd en die werkte wel. degene die dit setje verkocht heeft kan hier niet mee hebben gereden het zat echt gewoon vast en er misten 4 ringetjes om de reductietandwielen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.