- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door whiteboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2011 om 15:18 #212673
Een aantal dagen heb ik vario aandrijving op m’n si snor gezet, het geheel werkt prima maar;
Ik krijg de klok niet fatsoenlijk gevuld. Heb deze gewoon in de naaf geschoven, vastgedraaid, de vulschroef op z’n hoogste punt gezet, en begonnen met gieten. Na ik er ongeveer 80ml in gedaan had kwam de olie eruit door de vulopening en ook uit dat overloopkanaal. Als ik de vulschroef nu op z’n hoogste punt zet en losdraai loopt de olie alleen uit dit overloopkanaal. (ik heb ’n foto bijgevoegd met een pijl wijzend naar wat denkik dit overloopkanaal moet zijn).
Heb wel al redelijke stukken gereden met de klok, gaat prima, komen geen gekke geluiden uit ofzo, de olie die eruit komt gelopen als ik ‘m open draai is wel verdomde smerig.
Ik ben er redelijk zeker van dat de klok helemaal leeg was toen ik begon met vullen.
Hopelijk kan iemand me hier helpen.
bvd

dit is niet mijn varioklok maar de sleuf waarnaar de pijl wijst is hetzelfde, obviously.
20 mei 2011 om 16:14 #216963Een klok hoeft niet helemaal vol te zitten ( dit is niet eens goed! ) vandaar die overloop dus. Als die bij dat overloopkanaal begint over te lopen zit die vol genoeg,
als je van dat ‘zwarte olie’ af wil zou je de klok open kunnen maken en alles goed reinigen ( met bv. wd40 ) dan alles terug plaatsen en een nieuwe pakking uiteraard.
20 mei 2011 om 16:19 #216964Je hebt niet juist gevuld.
Klok horizontaal zetten (precies zoals hij in een ciao gemonteerd hoort te worden. Vulschroef eruit en vullen totdat uit het gat van de vulschroef olie loopt. Snel schroefje erin en hij is correct gevuld.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 mei 2011 om 16:19 #216965Thanks Dylan, dan gooi ik m’n achterwiel er terug in en ga er mee rijden, zal wel goedkomen dan!
ArvidW, da’s precies hoe ik ‘m heb gevuld, blijkt dat niet uit mijn eerste post?
Geen slotje aub. Voor het geval er iemand met een andere mening komt.
20 mei 2011 om 18:14 #215662ArvidW :
Klok horizontaal zetten (precies zoals hij in een ciao gemonteerd hoort te worden)Dit is echt iets anders dan:
whiteboy :
de vulschroef op z’n hoogste punt gezetAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 mei 2011 om 18:51 #216362Goed punt Arvid, ik heb de klok nu een graad of 100 gedraaid zodat ‘ie staat zoals ‘ie in het frame hangt, vulschroef eruit, zelfde resultaat. Kan het niet zijn dat er gewoon niet zo heel veel in hoeft? Ik lees overal 150-175ml maarja, dat lukt me niet hoor.
20 mei 2011 om 20:05 #216966Volgens mij maak je je zorgen om niets… Je hebt het gevuld op de manier zoals het hoort. Het komt er weer uit.. Oh oké, je hebt genoeg gevuld.. 😉
Je hoort ook geen speciale geluiden ofzo, dus dat zit denk ik wel snor
21 mei 2011 om 07:47 #216968ArvidW :
Je hebt niet juist gevuld.Klok horizontaal zetten (precies zoals hij in een ciao gemonteerd hoort te worden. Vulschroef eruit en vullen totdat uit het gat van de vulschroef olie loopt. Snel schroefje erin en hij is correct gevuld.
ik zei al eerder net als arvid : Een klok hoeft niet helemaal vol te zitten ( dit is niet eens goed! ) vandaar die overloop dus. Als die bij dat overloopkanaal begint over te lopen zit die vol genoeg,
Ofterwijl, Als die gemonteerd zit ( dus in je ciao ) als die overloopt zit die vol genoeg!
21 mei 2011 om 17:15 #216969dank voor de geruststellingen, slotje mag erop!
21 mei 2011 om 21:44 #216960je kunt ook gewoon dat kanaal dichtmaken met iets:P ik heb er gewoon vloeibare pakking in gespoten. blijft wel dicht zitten ;p geen lekkage meer etc XD
mvg
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.