- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 augustus 2017 om 17:56 #212774
Hallo.
Ik heb sinds kort de linksstaande setup.
Nu is het probleem dat ik nog altijd met een snorklok rond rijd en die enorm veel overtoeren maakt. Kan ik gewoon een varioklok kopen en deze instaleren in het huis wat nog in het wiel zit ?En waar kun je een koppeling krijgen waar je de druk en trekveren kunt vervangen?
Ook zie ik dat veel mensen rijden met een fox clutch. Ik kan niet precies vinden wat dit is en wat voor voor en nadelen deze heeft kan iemand mij dit uitleggen?
Alvast bedankt. Gr siem
11 augustus 2017 om 19:01 #217775Hoi, je hebt voor vario een speciale varioklok nodig, die heeft een langere as.
Deze klok kun je gewoon in je achterwiel monteren.Je kunt via het forum of op marktplaats naar een variokoppeling zoeken.
Een Fox clutch is niet iets wat veel voorkomt, er zijn er naar mijn weten maar een paar die er mee rijden.
Ik heb zelf ook zo’n as laten maken, daar rijdt De Brandweer nu mee.
Het voordeel van een Fox clutch is dat de range groter is,.je trekt harder op en je kunt er ook sneller mee.
Als je zoiets wilt zul je de mazzel moeten hebben dat iemand heb te koop aanbied of je zal zelf een asje moeten fabriceren.<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2017 om 20:13 #217776Ja ik heb een setje gevonden met klok en lange as er in gemonteerd. Ook zit er een koppeling op.
Maak ik dan geen overtoeren meer op de klok ?
Gr siem
11 augustus 2017 om 20:38 #217777Als je weet wat voor vertanding je hebt,. Als je 1:13 hebt zul je nog wat overtoeren maken.
Maar als je 1:10 hebt niet meer.Check dit ook even.
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=228
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=224
En hier staat een heleboel.
http://www.vespa-ciao.nl/list.php?c=howtos
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 augustus 2017 om 21:16 #217780Ja ik heb een snorvertanding. Ik heb het blok ook niet perse samengesteld voor snelheid maar meer voor trekkracht. Dus werkt dat dan met deze vertanding of niet?
Ik vind de overtoeren namenlijk een beetje vervelend 🙂12 augustus 2017 om 08:03 #217781Ja als je trekkracht wil is snorvertanding goed maar je zult er niet harder als 70 mee gaan en op top veel toeren draaien.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!13 augustus 2017 om 22:03 #217784Het probleem met een mono-overbrenging en overtoeren is alleen te verhelpen door een zwaardere of langere overbrenging te gebruiken. Of te zorgen dat je de powerband van je motortje verlegt naar een hoger toerental. In jou geval opties zijn:
– kleinere poelie
– groter koppelingshuis
– langere vertanding
– uitlaat welke meer rpm wil.Bovenstaande oplossingen zullen alleen wel zorgen dat je trekkracht verliest.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.