Vespa-Ciao.NL
:: Vario+Cilinder> Snelheid?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Vario+Cilinder> Snelheid?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frenkie
    Bijdrager

Jewel :S:S Kijk dan in mijn qoute-balk. Daar staat letterlijk in wat jij hebt gezegd 😉

Tonni
      Moderator

citta70cc :
        Dus jij wilt beweren dat je met je 60cc’tje niet op volle toeren komt en harder zou moeten lopen als 90km/h met vario, lijkt me toch sterk.
        Of scheelt die vertanding die je hebt laten maken zoveel?

mzzl. roel

Ja, dat scheelt heel veel. Ik zou haast zeggen : te veel, aangezien ik de vario niet eens bovenin krijg. Ga het verschil maar uitrekenen, als het je zo sterk lijkt. Het verschil is: een snorklok (varioklok) heeft een vertraging van 1 op 12, en mijn vertanding heeft een vertraging van 1 op 7.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

citta70cc
        Bijdrager

Okee, jullie hebben gelijk.
          Wat heeft jou dat gekost om aangepaste vertanding te laten maken?

Mzzl, Roel

Tonni
          Moderator

Een beetje meetwerk, en de uurlonen bij de draaier/freser. Komt op hetzelfde neer qua prijs als de racevertanding, tenzij je iets kan regelen omdat je toevallig iemand kent die dat kan.

langen
            Bijdrager

wat heb je dan veranderd de lange pin of de tandwielen of heb jij brom vertanding in wat heb je prcies veranderd dus je kan voor elke cc zelf aan passen dus als ik de vario op het simonini blok wil maken dan gaat dat alleen een andere vertanding maken en dan loopt die dus harder en dan springt me vario niet uitelkaar

klopt dit

gr langen

Tonni
              Moderator

Ja dat klopt wel zo ongeveer.

Frenkie
                Bijdrager

langen :
                  wat heb je dan veranderd de lange pin of de tandwielen of heb jij brom vertanding in wat heb je prcies veranderd dus je kan voor elke cc zelf aan passen dus als ik de vario op het simonini blok wil maken dan gaat dat alleen een andere vertanding maken en dan loopt die dus harder en dan springt me vario niet uitelkaar

klopt dit

gr langen

Je vario zal zowieso neit uit mekaar springen. Het gaat zich om het koppelingshuis. Die zijn niet zo sterk. En het maakt niets uit of je een racevertanding hebt ofniet. Er komt evenveel kracht op je koppelinghuis huis te staan, want de toeren van je motor blijven hetzelfde.

langen
                  Bijdrager

dus als je 70cc of 100cc heb het maakt niks. uit maar bij 70cc lijkt het net al of die uit elkaar spingt. ik denk dat die zeker uit elkaar spring .je moet gewoon een vertanding laten maken die tot 120kmp kan gaan en dan weet je zeker dat die niet uit elkaar springt .je moet een mallosi voor koppeling hebben een race vertanding die je zelf maakt de strakste drukveer en dan denk ik dat de vario niet springt van de brute kracht. maar ja ik heb dus een citta dus mijn moet nog een andere vertandig anders haal ik het verschil niet uit het wiel (5km)
                    ik heb toch een draaibank thuis dus ik kan weer eens aan de slag. hoe maak ik die vertanding michien een foto?

citta70cc
                    Bijdrager

Die vertanding kun je niet alleen met een draaibank maken hoor!
                      Je hebt er minimaal ook een freesbank voor nodig, zo niet een CNC freesbank.
                      En het materiaal wat voor tandwielen gebruikt wordt is vele malen sterker dan normaal staal, dus ik zou het echt laten doen, of gewoon die racevertanding kopen!

Mzzl, Roel

Frenkie
                      Bijdrager

langen :
                        dus als je 70cc of 100cc heb het maakt niks. uit maar bij 70cc lijkt het net al of die uit elkaar spingt. ik denk dat die zeker uit elkaar spring .je moet gewoon een vertanding laten maken die tot 120kmp kan gaan en dan weet je zeker dat die niet uit elkaar springt .je moet een mallosi voor koppeling hebben een race vertanding die je zelf maakt de strakste drukveer en dan denk ik dat de vario niet springt van de brute kracht. maar ja ik heb dus een citta dus mijn moet nog een andere vertandig anders haal ik het verschil niet uit het wiel (5km)
                        ik heb toch een draaibank thuis dus ik kan weer eens aan de slag. hoe maak ik die vertanding michien een foto?

Wat zeg ik nou net??:S

langen
                        Bijdrager

en wat kost dat en waar kan je die dan kopen hij heeft hem toch ook laten maken of niet

Frenkie
                          Bijdrager

Speciaal voor diegene die niet lezen zal ik het nog even herhalen voor je 😉

“Je vario zal zowieso neit uit mekaar springen. Het gaat zich om het koppelingshuis. Die zijn niet zo sterk. En het maakt niets uit of je een racevertanding hebt ofniet. Er komt evenveel kracht op je koppelinghuis huis te staan, want de toeren van je motor blijven hetzelfde. ”

Tonni
                            Moderator

Wat jij zegt klopt Frenkie, met het verschil dat als je een sterk blokje hebt die veel toeren draait, je met een standaard vertanding uiteindelijk echt met top toeren naar je top snelheid gaat. Met een zwaardere vertanding loopt ie dan dus niet veel harder, maar dan weet je zeker dat ie binnen de marges van de vario blijft bij dezelfde snelheid, en dus gegarandeerd niet meer toeren gaat draaien als waar je m op hebt afgesteld.

Ik bedoel: mijn brommertje zal er niet veel harder om zijn gaan lopen met de zwaardere vertanding, maar ik krijg de vario nooit helemaal bovenin. En ik rijdt met groene veertjes, dus ik zal zo rond de 8000 RPM max zitten, en bij zo’n toerental ben ik minder bang voor het springen van de koppelingsdeksel, als wanneer ie b.v. 10 tot 11000 RPM zou gaan draaien als ik echt voluit zou gaan.

Ik lever alleen wel iets van de spectaculaire trekkracht in, maar heb naar mijn mening toch nog voldoende over..

Raal
                              Bijdrager

ik denk niet dat je veel inleverd, als je al iets inleverd want met te veel toeren kom je ook niet vooruit, ofniet dan?

Frenkie
                                Bijdrager

Heb je gelijk in, maar Tonni bedoeld dat ie met de zware vertanding altijd op dat toerental blijft. Met de lichte vertanding, gaat ie nl. op het laatste (als de vario is uitgelopen) overtoeren draaien.
                                  Dat bedoelde je toch he Tonni?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.