Vespa-Ciao.NL
:: vario wil niet snel

Home Forums Techniek Vario vario wil niet snel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao 83
    Topic starter

hallo
      ik heb zojuist een vario onder mijn vespa gezet.
      opzet snelle 50
      orginele carter
      citypower uitlaat
      12/10 carberateur
      kleine sproeier
      hij loopt nu 35 km trekt niet bijzonder.
      op topnselheid loopt hij niet te pruttelen door dat hij bv te weinig lucht krijgt!
      ik wil graag dat hij 55 of 60 loopt. zou grotere sproeier uitmaken? welke maat of moet er een 12/12 carb onder?
      graag hoor ik jullie ervaringen
      gr sam

ciao 83
      Topic starter

hier nog wat extra inf: lucht filter is ook orgineel hij trekt goed tussen de 15 en de 35, maar dan houd het ook gelijk op ook:'(. hij loopt verder erg net je als of ie echt orgineel van de fabriek af komt.
        het is een duits orgineel kickstart blok met electro ontsteking!
        ik vermoed dat de carberateur te klein is maar heb geen 13/13 om het testen. dus hoor graag eerst jullie mening
        gr sam

hansieb
        Moderator

Hoe is je snaar ? komt die achter wel goed in de poelies ( op zijn hoogst )

Heb je het er wel goed opgezet?

Kay
          Bijdrager

Heb je wel een 13mm vario-snaar?Als je deze niet hebt moet je die erop zetten,op een ciao hoort 13*975.

Edit: Als hij dan rond de 50km loopt kun je de de kopere busje/randje wegveilen of inkorten,dit scheelt ook weer in trekkracht en op top.

ciao 83
            Topic starter

Het is een duits grillo blok met snelle 50 cc.
              met een 13/13 er achter loopt hij net 40
              vario werk inprincipe goed alleen z’n top is het probleem!
              heb het gevoel dat hij valse lucht trekt, tussen de kop en de cilinder voel je lucht? daaraan kun je toch ook merken dat hij valse lucht trekt? waar kun je dat overigens nog meer aan merken?

gr sam

Edjuh
              Bijdrager

Die lucht komt van de geforceerde koeling, dus dat hoort zo.

stfu>>

hans adviseer jij maar niks over vario zie eerst maar dat jouw citta met je ubersetup over de 35!!! komt :pest

wheelieking89
                  Bijdrager

-OFFTOPIC-
                    stfu>>

heb een respect voor mensen en zeker die admin zijnbijna iedere brommer is anders en afstellen is ook een vak appart zow te zien rijd jouw brommer nog helemaal niet want bij je snelheid staat dat je hoop dan je 80-85 gaat heb respec

vicious
                    Bijdrager

Hey kheb weinig vario ervaring maar wat ik hier zoal oppik is dat je voor een vario goed te benutten en hard te rijden toch echt een flinkere setup nodig. Sowieso kom je met 12/10 nooit in het benodigde toerenbereik. Dus 13/13 plus race filtertje of iets dergelijk moet en misschien nog een carter met grotere inlaat.

Ties
                      Bijdrager

vicious,
                        tis beetje offtopic, maar, los van t feit dat ik niet in het variowereldje zit,
                        ballen verstand van de krengen, maar tog

Tuurlijk zal een vario altijd heftiger zijn naarmate de setup heftiger word.
                        maar ook op een orginele brommer zou hij zijn werk goed moeten doen.
                        denk bv aan een superbravo waar ze standaart opzitten!

timschilders
                        Bijdrager

Ties :
                          vicious,
                          tis beetje offtopic, maar, los van t feit dat ik niet in het variowereldje zit,
                          ballen verstand van de krengen, maar tog

Tuurlijk zal een vario altijd heftiger zijn naarmate de setup heftiger word.
                          maar ook op een orginele brommer zou hij zijn werk goed moeten doen.
                          denk bv aan een superbravo waar ze standaart opzitten!

idd. ik heb mijn vario op de mijn orginele citta gehad(met kickstart 45km/h) trekken word toch een stukje beter, maar je moet er dan nog niet van verwachten dat je net zo hard gaat trekken als scooters. binnekort gooi ik de vario weer op de ciao(met speedengine en 70cc polini) en zal wel eens kijken hoe ie dan rijd.
                          maar het werkt natuurlijk ook op een orgineel blokje

stfu>>

wheelieking ik heb zeker respect voor de admins hier mocht het niet zo zijn dat ik hansieb al 10 jaar ken en hierdoor soms opmerkingen plaats die jij of iemand anders op het forum niet begrijpen maar hij zeer zeker wel (vaak beter met een potje bier erbij hihi:bier.) om er toch even op terug te komen ik zit hem alleen maar te irriteren met het feit dat zijn citta ook in het echt niet over de 35 heen komt whehe.

ook zit idd me brommer nog niet inelkaar maar uit eigen ervaring weet ik wel over wat ik praat als ik over mijn snelheid speculeer!! zeker doodat ik niet met vario rij en dus een redelijk nauwkeurige schatting kan doen over mijn eindsnelheid, ik zij dus niet dat hans zon slechtte sleutelaar was als het over de brommer gaat maar daarintegen weet hij ook niet waarvoor zijn brommer zo langzaam loopt vandaar de opmerking dat hij maar geen advies over de vario moest geven8)

offtopic overigens excuses

Edit by hansieb: He robbert niet negatief zijn over mij he anders krijg je geen potje bier en word je gebant op het forum zodat je leven weg is 🙂 hihih.

praat me er niet over :whistle

ciao_boys
                            Bijdrager

koop een fox vario 🙂 ik ging eerst 40 met mijn orgineel vario en met die fox vario 65 !!

Edjuh
                              Bijdrager

ciao_boys :
                                koop een fox vario 🙂 ik ging eerst 40 met mijn orgineel vario en met die fox vario 65 !!

Hoe heb je die op vespa gezet dan?

ciaoracer
                                Bijdrager

Passen die dan op een vespa?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.