- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door shoarmadude.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 oktober 2009 om 17:08 #212525
Hallo,
ik heb vandaag ff me vario eronder gezet, alles gedaan zoals de HowTo op het forum staat beschreven…
Maar wil ik hem aanlopen gebeurd er niets…:S
Me achterkoppeling draaid wel netjes, maar mijn v-snaar en voorvario staan stil wanneer ik loop…
Als ik mijn decom. intrek, en dan loslaat stoekerd mijn citta…
Klinkt een beetje kloppend, en mijn achterband slipt vast en trek ik dus mee over de grond…Zijn het misschien de startsegmentjes in de achterkoppeling die niet aangrijpen…
Verder heb ik wel compressie, want als ik aan mijn voorvario draai heb ik genoeg tegendruk…:yes:Mvg, Shoarma
1 oktober 2009 om 17:12 #215916Heb je al geprobeerd om de decom.. hendel in te houden en al je gewicht op de brommer te doen en dan heel snel aanrennen?
Dus een beetje liggend aanrennen.
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc1 oktober 2009 om 17:14 #215917als je zegt, dat als je hem aanrend, je achterband slipt, dan is het toch prima?
Dat heb je heel gauw bij variosetjes hoor. Ga maar is op je achterzitje zitten, en dan met decompressie aanrennen ;). dan gaat hij wel aan als het goed is
1 oktober 2009 om 18:23 #215914Yo hij werkt…_0_ BEDANKT!!!
Nu alleen nog ff afstellen, hij komt namelijk niet vooruit wanneer ik gas geef…
Dus dat word weer ff aanklooien met rolletjes…
Zit nu een gele drukveer en blauwe trekveertjes in…
Grams rolletjes ben ik vergeten… hehe :XKrijg mijn bougie ook nog niet mooi koffie bruin, hij blijft donker grijzig, beetje nattig…
Mijn sproeier is volgens mij nog steeds te klein, 67…
Heb mijn filter alweer ff schoongemaakt, maakt een heel ander geluid nu..
Dus denk dat de lucht doorstroom nu ook beter is, dus misschien ff een grotere sproeier proberen.Mijn setup is:
65 DR, Polini SE
13-13 @ 67
Proma CC
Vario1 oktober 2009 om 19:03 #215919Ik denk dat je qua sproeier wel ongeveer goed zit.
Moet je even kijken of hij in alle toeren gebieden even mooi loopt.Probeer eens met je standaard grijze trekveertjes, je loodjes hebben niks met vertrekken te maken. zijn je segmenten nog in orde?
Luchtfilter altijd goed zuiver houden!
2 oktober 2009 om 18:09 #215921Hij komt vooruit dus das alweer mooi… looool…
Ik moest ff het gas flink aantrekken… toen maakte hij eindelijk genoeg toeren om de koppeling te pakken…
Heb nu de blauwe Polini er in, ik ga ff de groene proberen…68 sproeier geprobeerd, lijkt ook al beter… Hittegraad 8 bougie…
2 oktober 2009 om 18:12 #215922de allerlichtste trekveren moeten er in. rolletjes ongeveer 6 a 7 grams(ligt aan je vario(merk))
2 oktober 2009 om 19:12 #215923docs911 :
de allerlichtste trekveren moeten er in. rolletjes ongeveer 6 a 7 grams(ligt aan je vario(merk))Aller lichtste hoezo dat? Mijn DR43 rijdt prima met malossi gele trekveertjes. Die zijn nou niet bepaald licht.
2 oktober 2009 om 20:16 #215924Ik heb een Polini vario…
Zal morgen eens het spulletje uit elkaar draaien, en de veertjes vervangen.Thnx..!!!
2 oktober 2009 om 20:27 #215925die van mij rijd het best met de zwarte malossi
3 oktober 2009 om 10:50 #215927Ik moet gewoon te veel gas geven voordat hij de koppeling pakt.
Dat betekent dan toch dat de veertjes te strak zijn en de elementjes niet de koppeling laat pakken.
Dus lichtere veertjes, dat is is van blauw naar groen Polini…Thnx
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.