Vespa-Ciao.NL
:: Vario waggel …Sloopt!

Home Forums Techniek Vario Vario waggel …Sloopt!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gerarduz
    Topic starter

@ Arvid bedankt voor je tip , nuttige informatie en de reclame voor de Malossi of CIF 1:9,5:P

G-no
      Donateur

Ik had het ook met mijn ori vertanding, nu ik malossi erin heb zitten heb ik er geen last meer van:)

Poelll13
        Bijdrager

Gebeurt dit alleen bij de echte zware blokjes 70-80cc of zijn er ook vaak problemen bij orginele blokjes, ben eigenlijk wel benieuwd

hansieb
          Moderator

Heb even mijn orginele vertanding erbij gehad. Bij deze heb je ook erg het gevoel dat hij uit zijn vertanding liep, op topsnelheid was het heel erg “zoeeemmmm,zoem,tril, zoemmmm”

Even uitgerekend, wist niet precies welke vertanding dit was:
            – grote tandwiel : 38 tandjes (A)
            – tweede as : 9 / 30 tandjes (B / C)
            – derde as : 22 tandjes (D)
            – vierde (lange) as : 11 tandjes (E

Oftewel 1:11.51

Met malossi vertanding is het probleem van uit de vertanding lopen geheel weg 😉

Batty
            Donateur

is je bronze bus niet gewoon versleten, daar heb ik ook last van gehad .
              hij trilde toen ook hevig en vrat al m´n snaren op.

Gerarduz
              Topic starter

@ Batty, je bedoelt de bronze bus in de Half poelie achterklok?
                Ja daar zit wellicht wel een oorzaak in , goeie tip!
                Ik heb ook met mimitatie gereden , splinternieuw , was het effect ook merkbaar, maar wel minder idd.

Ik heb ook het idee dat wanneer er eenmaal speling in zit, je dit waggel effect altijd zal blijven merken.
                Maar misschien zijn er mensen die er wel last van gehad hebben gehad ,maar de klachten hebben kunnen reduceren , zonder een een CIF 1:9,5 of Malossi vertanding te plaatsen ?

Batty
                Donateur

Als je bronzen bus te verversleten is dan varieert hij te schuin en te soepel met het gevolg dat hij begint te wiebelen.
                  Als je er mee blijft rijden dan vliegen zo meteen de snaren je om je oren.

Ik heb toen de oude weg gedonderd en een nieuwe van de plank af gepakt en het probleem was op gelost.
                  Ik heb dit probleem ook met de imitatie gehad.

Gerarduz
                  Topic starter

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=737

Het schatje, ligt voor de lieve prijs van €47,- in huis :boos

Niet te best zeg!

maartuh
                    Bijdrager

ik heb bij mijn aprilia area 51 (minarelli hori) precies het zelfde probleem.

Na mijn krukas lagers enzo vervangen te hebben omdat die versleten waren had ik het probleem nogsteeds.
                      achterasje ook geen speling,

het is meer een trilling op top die steeds sneller achter elkaar gaat, precies wat jullie zeggen dus,

Gerarduz
                      Topic starter

maartuh :
                        ik heb bij mijn aprilia area 51 (minarelli hori) precies het zelfde probleem.

Na mijn krukas lagers enzo vervangen te hebben omdat die versleten waren had ik het probleem nogsteeds.
                        achterasje ook geen speling,

het is meer een trilling op top die steeds sneller achter elkaar gaat, precies wat jullie zeggen dus,

Fijn te horen dat ik niet de enige patiënt ben!

VespaAvanti
                        Donateur

Ik blijf erbij dat je gewoon je vertanding voorbij aan het rijden bent waardoor het dus niet meer zo lekker in balans is en dus gaat trillen, zelfde verhaal als Arvid zegt dus.
                          Bij mij heb ik het met malossi en met originele vertanding, bij Malossi ligt het alleen op een wat hogere snelheid.
                          Ik heb met meerdere achterkoppelingen gereden, met goede en slechte bussen in de schijven maar het is er altijd, mij boeit het nioet zo, als je het mij vraagt sloopt het niks;)

hansieb
                          Moderator

Het rijdt alleen kut. Ik blijf ook bij het verhaal van avanti en arvid. Als je iets onder topsnelheid rijdt heb je ook geen last van het probleem.

Je bent haast verplicht om malossi 1:9 of cif 1:9,5 bij ciao te halen, rijden op topspeed met een lichtere vertanding rijdt gewoon niet lekker.

Javad
                            Donateur

Ik heb nu met mijn CIF 1:9,5 vertanding en een andere koppeling van Maarten ook nergens meer last van Gerard.
                              Zoals Batty zegt lag het aan de bronzen bus die versleten was en de zwaardere vertanding helpt ook!
                              Dit is gewoon de oplossing, dus Malo vertanding en een nieuwe schijf of koppeling.

<3 Thunderstone
                              Check mijn perso!

VespaAvanti
                              Donateur

En dan kan je er alsnog last van hebben, als je blokje power zat heeft trekt hij hem met zwaardere vertanding alsnog in het trillingesgebied.
                                Dan zit je wel al op rond de 80 GPS, maargoed…

speedbuxy
                                Bijdrager

Deze ”problemen” treden zeker dan alleen op bij vario? want ik heb nergens last van op top.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.