Vespa-Ciao.NL
:: vario vraagjes

Home Forums Techniek Vario vario vraagjes

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HELLRAISER
    Topic starter

Paar domme vario vrgn van mij:P.
      1. hoe kan k sien wat k er op heb ligge 90/100?
      2. hoe weet ik of dat ik malossi vertanding er in heb?
      3. maakt malossi vertanding veel verschil?
      4. als ik malossi voor vario malossi vertanding en 90 schijven er op leg rij k dan even hard als zonder vario?(met voor de rest zelfde setup)
      Zoja verlies ik dan veel trek kracht.
      Zonee hoeveel langzamer zou ik gaan met vario.

VespaCiaoPaul
      Bijdrager

1 De schijven kan je gewoon op meten, 90mm of 100mm
        2 malossie vertanding was 1:7 volgens mij correct me if i’m wrong
        3 Schijnbaar wel, zelf geen ervaring mee
        4 ?

HELLRAISER
        Topic starter

Ik heb op mijn vario een 90mm poulie gelegt deze zijn even groot dus dat zou moeten betekenen dat ik 90mm schijven heb?
          En zijn 90mm schijven de orginele schijven of de 100mm.

PoliniCiao
          Bijdrager

HELLRAISER :
            4. als ik malossi voor vario malossi vertanding en 90 schijven er op leg rij k dan even hard als zonder vario?(met voor de rest zelfde setup)

1. even opmeten 😉
            2. Als je het er niet zelf in hebt gezet en de vorige eigenaar er niks over gezegd heeft kan je denk ik toch wel aannemen dat je geen malossi vertanding hebt…
            3. Is in princiepe het zelfde verschil als je met poulie-aandrijveing een snor of brom klok hebt. Op top merk je zeker verschil!
            4. Ligt eraan ik denk dat je toch wel redelijke top zal heben met nog best goed trekken. Hij rijd dan in princiepe dus meer als een scooter 🙂

HELLRAISER
            Topic starter

PoliniCiao :

HELLRAISER :

1. even opmeten 😉
              2. Als je het er niet zelf in hebt gezet en de vorige eigenaar er niks over gezegd heeft kan je denk ik toch wel aannemen dat je geen malossi vertanding hebt…
              3. Is in princiepe het zelfde verschil als je met poulie-aandrijveing een snor of brom klok hebt. Op top merk je zeker verschil!
              4. Ligt eraan ik denk dat je toch wel redelijke top zal heben met nog best goed trekken. Hij rijd dan in princiepe dus meer als een scooter 🙂

Maar hoe kan ik het sien, want iemand die ik ken zegt dat hij het nog heeft ligge maar hoe weet ik dat hij me dan nie opligt en me gewone vetanding mee geeft.

henny
              Bijdrager

nou; welke vertanding je hebt is vrij eenvoudig te controleren.
                draai je achterwiel 1 keer rond, en kijk hoe vaak je as voor je koppeling/v snaar rond draait.
                is dat 11,5 of 13 keer dan heb je de originele vertanding die bij een vario hoort. de zogenaamde snorvertanding. in een snor ciao zit ook zo’n vertraging.
                draait je wiel -ik geloof- 9 keer rond dan is het feest, want dan heb je “race” vertanding
                draait je wiel 7 keer rond (lijkt me sterk). dat is bromvertanding wat iedere brommer heeft……….
                lees even op het forum op de vario afdeling dan had je dit ook kunnen lezen……….

HELLRAISER
                Topic starter

Mssh mot ik iets duidelijker zijn de vertanding is uit de vario dus dan kan ik dat nie sjeken.

.-{2F4OV}-.

Staat er geen malossi op?

Of miss het aantal tandjes telle;) ma kweet niet hoeveel er op std vertanding en malo vertanding zitte…

Hoeveel vraagt hij ervoor?

HELLRAISER
                    Topic starter

25/50 moest hij kijken omdat hij nog sguld bijn me had staan xD.

tnuzz
                      Bijdrager

maakt alleen de voor vario en/of achter vario ook verschil of moet de klok er bij? om het te laten werken

PoliniCiao
                        Bijdrager

Je hebt een varionaaf (klok) nodig. Die grote achterkoppeling past toch nooit op dat kleine poulie asje =)

Mike
                          Bijdrager

hallo,

ik wil graag wete welke snaar ik nou nodig heb voor op me ciao.. de ene keer hoor ik 13×950 en de andere keer hoor ik 13×925..?

en hoeveel gram rollers ik nodig zal hebben voor m’n setup..

danku Gr Mike 🙂

Mike

PoliniCiao
                            Bijdrager

13 X 950

100% zeker, met 100mm schijven je blok helemaal naar achteren met 90mm blok wat naar voren past hij perfect. 925 is te kort 975 is te lang die had ik eerst gehaald..

Rollen weet ik niet direkt ik denk zo rond de 7.5 ongeveer. Maar dat is testen he..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.