Vespa-Ciao.NL
:: Vario Vertanding

Home Forums Techniek Vario Vario Vertanding

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Renaud
    Topic starter

waaraan kan ik zien als ik een 1:13 heb of 1:10,5 of welke maten er ook in omloop zijn ?

Heb zelf een vario maar ben toch benieuwd hoe ik dat zie.

thierry93
      Donateur

je uitgaande as(die in je velg gaat) mag 1 rondje draaie, dan moet je tellen hoeveel rondjes die lange as waar je koppeling op komt tellen. Dus draait die 13 rondjes is het 1 op 13

Renaud
        Topic starter

en voor snelheid moet je neem ik aan dus ook de 1:13 hebben niet ?
          Kun je ook van vertanding wisselen ? dus ervan uitgaan dat je dus een complete malossie of cif vertanding moet nemen ?

Docs
          Donateur

Nee, andersom. Net als met een poelie.

Hoe groter de vertanding hoe hoger de trekkracht en lager de snelheid.

En je kunt complete sets uitwisselen. Alle vario kasten zijn gelijk. Dus niet 1 asjes maar alle asjes.

paulhermens

Niet, 1 : 13 voor het optrekken
              1 : 10 voor minder trekken en harder rijden
              1 : 7 voor echt snel, alleen moet je ook een snelle setup hebben

Renaud
              Topic starter

is het merk CIF wel goed ? want ik zie verschillende maten zoals 1:9,5 en 1:11

btw, ik rij standaard en wil weer op vario gaan. Neem aan dat ik dan ook gewoon met me polini voorvario kan rijden met een standaard setup ?

paulhermens

ik reed met een 43mm dr op een origineel blok, 1:13 vertanding met een malossi vario 50 Kmh en trok op als een speer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.