Vespa-Ciao.NL
:: Vario – verankeringsplaat – waar verkrijgbaar

Home Forums Techniek Vario Vario – verankeringsplaat – waar verkrijgbaar

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Infinity91
    Topic starter

Omdat gisteren de as van mijn vario (Fox) gebroken is, dacht ik, wellicht biedt zo’n extra verankeringsplaat (die er overheen wordt gezet) wellicht de stevigheidheid die ik zoek opdat het niet weer gebeurt.

Geen idee hoe zo’n plaat heeft, maar weet iemand OF die verkrijgbaar zijn en dan ook OF dat voor een Fox überhaupt zinvol is?

Marc
      Bijdrager

Mischien zoiets? geen idee of dat hetzelfde is als je fox koppeling

Ik heb zelf zo’n steun voor een vespa koppeling. Moet zeggen dat het goed werkt.  Verminderd het  vibreren/gonzen van de koppeling ook

https://www.gpracingparts.com/shop?store-page=Supporto-frizione-eco-malossi-GpRacingParts-p615121702

niek1992
        Bijdrager

In dat opzichte heeft het altijd zin, maar de vraag is, ben je bereid om zoveel geld uit te geven voor zekerheid. Feit is dat een originele vario koppeling zwaarder weegt én meer uitsteekt t.o.v. de cardan. Een Fox-koppeling weegt dus minder, steekt minder ver uit (dus minder hefboomwerking) dan een originele koppeling.

Je Fox-koppeling is ongelukkig gebroken, er zijn zat setjes gemaakt door Zevenenergie en weet dat Zevenenergie niets anders dan kwaliteit maakt, maar ook hij heeft een maandagmorgen.

Ik meen me te herinneren dat je de Citta mee wilt nemen op vakantie? En dus betrouwbaar brommertje wilt hebben? Ja dan zou ik zo’n plaat kopen, en wat reserveonderdelen. Geheid dat je tegen iets gaat aanlopen terwijl je op vakantie ben.

Infinity91
          Topic starter

Hoi Niek! Dank voor je uitgebreide reactie. Tuurlijk, niets dan lof voor Zevenenergie’s bouwsels! En uiteraard, alles wat gemaakt wordt, kan stuk. Maar je bericht is een beetje tegenstrijdig. Enerzijds schrijf je dat het kwaliteit is, anderzijds beveel je zo’n plaatje aan. Ik zal vast ergens tegenaan lopen in Italië, maar toch hopelijk niet weer een gebroken as.

Hoi Mark! Hartelijk dank voor de link!

niek1992
            Bijdrager

Wat ik daarmee probeerde te zeggen; ikzelf zou vertrouwen op enkel de koppeling zonder verankeringsplaat. Ga ik er offroad mee crossen (waar dit concept vandaan komt) of ben ik van plan er zeer lange stukken mee te rijden dan zou ik zo’n verankeringsplaat kopen. Maar dat ben ik dus niet van plan, ik rij over het algemeen over biljardlakens. De keren dat ik op een hobbelige weg rijdt, rij ik half gas.

Tomk
              Bijdrager

Er staat er een op facebook denk ik.
                Weet even niet hoe ik hier een foto ervan plaats.

https://www.facebook.com/share/p/HsNLzHN8mTqF3re8/

Misschien dat je de link wel zo kan openen.

Hoop dat je afgelopen zondag niet te lang hebt hoeven wachten.

Groet Tom
                De blauwe ciao met de munitie kistjes.

Infinity91
                Topic starter

@Niek: ik heb, sinds de Citta is afgebouwd samen met de eerste eigenaar max. 550km gereden met de Foxvario, over fietspaden en wegen. Wel lange rechte stukken, maar vol gas gaf al vanaf het begin een dreun. De vorige eigenaar (en bouwer) heeft dan nauwelijks gemerkt: want geen vol gas i.v.m. inrijden blok/cylinder. Dus vermoedelijk gewoon een lamme as (of zo). Maar ja, als zoiets je overkomt, ga je toch nadenken over maatregelen…

@Tom
                  : nee na anderhalf uur werd ik opgepikt. Zat lekker in het zonnetje en heb echt nagenoten van de rit. Ik vond het echt super leuk! Goeie groep, leuke gasten, mooie brommers! Smaakt naar meer. Is toch totaal anders dan wannneer je met je 400cc motorscooter ergens tourt. Citta is veel leuker (en spartaanser)

Infinity91
                  Topic starter

Ik heb die van GP besteld. En nu maar afwachten!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.