- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door EvoCiao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 oktober 2011 om 10:33 #185051
goeie dag.
mensen ik heb een vraag
bij deze . ik loop al een tijd met het idee om een scooter vario+koppeling te gebruiken.
maar wat denke jullie hier van?ik zat te denken om een passing te draaien op mijn krukass waar een ander stuk metaal op geperst word. bvb 45co staal.
en daar op dan de vario te zetten. en achter een eigen naaf te maken. krukas kan ik maksn op het werk. maar dat kost te veel machine tijd.de voordelen lijken mij
A betere toeren verloop + stabieler
B hogere top ( door dat je poelies een stuk groter zijn)
C allebei je poelies zijn gefixeerd op je as ( dus geen slippende snaren)nadelen.
A is het te maken ( duhh ik kan alles : p )
B is de goeie snaar te vinde ( bvb een scooter snaar is korter dan een vespa snaar)
C loopt veel sneller uit je vertandingdus info+reacties mits normale reacties mogelijk.
ps wil waarschijnlijk gewoon voor de lol. een pinasco carter halen met 4 tap einde . en dan een racing of mijn favo gilardoni 74cc met fluit+ vlinderpoort
er op gooien dan. dan os dit wel eem fijne overbrening.30 oktober 2011 om 10:44 #20084330 oktober 2011 om 11:18 #200844EvoCiao :
een pinasco carter halen met 4 tap einde .Doe mij daar dan ook maar 1 van:haha
Maar plannen zijn leuk, alleen komt uit tests steeds meer naar voren dat z,on aangepaste fox clutch ook niet alles is.
Tot nog toe loopt het qua toeren verloop wel wat mooier, maar verder blijft de echte winst qua snelheid wat achterwege.30 oktober 2011 om 17:54 #200842ik heb het niet over een fox koppeling !
ik praat over de complete overbrenging van een minarelli
denk dan aan deze setup
stage6 koppelingshuis stage6 koppeling.
polini vario en misschien een overange ( zal niet nodig zijn , maar gewoon om te kunnen zeggen ik heb overange op me vespa :p )dus geen fox koppeling, we praten over een grote vario en grote poelies
30 oktober 2011 om 18:01 #200574het gaat toch om het idee? je weet wel dat je de brommer niet meer aan kan rennen?
30 oktober 2011 om 18:09 #200575@ EvoCiao: Volgens mij proberen mensen je te helpen hier. Als ik het zo lees heb je al een aardig idee van wat je wilt. Zover ik weet komt hier op het forum qua voorbeelden dit het meeste bij jouw plannen in de buurt: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=25319
Wil je het echt combineren met een vespablokje dan zul je veel aanpassingen moeten doen en handig zijn. Lijkt me een goed plan maar qua ruimte enz een moeilijke opgave.
30 oktober 2011 om 18:16 #200576EvoCiao :
ik heb het niet over een fox koppeling !Minarelli of fox gaat qua problemen waar je tegenaan loopt niet uitmaken.
Ik denk dat je er veel te makkelijk over denkt.
Zoals citta89 al zegt zit aanrennen er niet meer bij.
Ook zal je zelf nieuwe spiebanen moeten frezen omdat een vespa blokje de andere kant op draaid tov een scooter.
Dus ook je koppeling schoenen slaan de verkeerde kant om naar buiten.
Kortom alles behalve ideaal of makkelijk te realiseren.30 oktober 2011 om 18:16 #200577@buxy ik bedoelde http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/carters/carter-los-simonini-07-inlaatset-malossi.html
ik zie daar maar 3 tapeindes maar op een rare manier dus deze is volgens mij 4 taps
Ja ik wist dat je de simo carters bedoelde, anders had ik serieus 1 willen hebben als pinasco er ook 1 had
typ foutje (a)en daarbij. ik weet alles anders omdraait. maar het uitZette is niet moelijk als jij een killswitchs pakt.
onderbreek jij de cirkel en dan valt i uit. moet je wel goed maken dan he :psnap ik bedoel het niet verkeers :p
maar het is niet het zelfde de complete overbrenging is anders.
oke het idee is het zelfde maar in het praktijk nie.kwa handigheid Zit het echt goed :p
ik werk zelf 40uur per week in de metaal.
daar progameer ik cnc machines ( 3 assig zo wel als 5 assig draai en frees machines )
en daar bij doe ik convensioneel draaien en frezen.zo i zo zou ik de as anders maken namelijk conus kan die meer koppel aan dan gewoon recht toe recht aan.
en daat bij wert i dat je hem niet kan aanrenne.
word namelijk een sprinter, en daarbij bouw ik me eigen carters .
wou ook de krukas zelf maken. maar de baas wilt dat momenteel niet .te druk :p
maar een mina overbrenging, vario,poelies,koppeling( huis).
maar dan zou ik een snaar moeten laten maken toch .30 oktober 2011 om 18:27 #200840Volgens mij weet je nog niet waar je over praat maargoed, ik heb niet voor niets je topic in PRO ACCES gesloten.
Ten eerste is je voorvario veranderen voor een scootervariant echt geen verschil.Bij je achterkoppeling/vario kun je een fox of minarelli as ombouwen in een bestaande naaf, niks eigen naaf bouwen. Zoals Pepko al aangaf, lees de link eens van de how to.
ps. je mag nu wel eens wat aan je taalgebruik in je posts doen, anders ga ik alles (op mijn manier) verbeteren
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 oktober 2011 om 18:33 #200841ik zit momenteel op de tel en ik heb het niet zo op touchscreen.
en daarbij.ik beheers de nederlandse taal niet super.
het spijt me.maar ik vind dat ik het niet slecht doe, ik woon namelijk sinds 2001 in nederland.
ben wel nederlander maar heb in het buiten land gewoont. voor 11 jaar.maar hoezo zou dat geen verschil maken ?
30 oktober 2011 om 21:39 #200845Herr FlicK :
Volgens mij weet je nog niet waar je over praat maargoed, ik heb niet voor niets je topic in PRO ACCES gesloten.
Ten eerste is je voorvario veranderen voor een scootervariant echt geen verschil.duidelijk dat er wel verschil in zit met minarelli vario erop
de vario is groter en zorgt ten eerste voor een betere top (al is het niet wonderbaarlijk maar alle beetjes helpen) ten tweede zit er een verschil in de gradenhoek van het loopvlak van de snaar wat zorgt voor een ander verloop van je snaar (sneller/langzamer omhoogklimmen vd snaar)en met duidelijk verschil bedoel ik ook echt duidelijk. Met mijn vorige varioaandrijving heb ik er geruime tijd mee liggen spelen.
30 oktober 2011 om 22:01 #200846dankje hotrod.
Want als ik kijk naar een vespa vario ( weet niet hoeveel die de snaar verplaatsen, voorbeeld 10mm )
en een mina vario bv 20 mm dan heb je in mijn ogen, beter verloop van toeren, en versnelling.Lijkt mij hoe hoger je snaar klimt en voor zakt (tot zo ver die kan he ) dan kan de meer snelheid maken.
En met optrekken weet niet hoeveel dit gaat schelen.Maar ja dan is het verhaal hoe snel loopt je vertanding uit.
En nog wat anders.
Het maakt niet zoveel uit hoe de koppeling op slaat.
Want de krachten blijven het zelfde.Want als jij een middel vliegende kracht hebt.
Dan maakt het niet uit of die links of rechts omdraait.
En ik denk dat als er verschil in zit dat dat zo weinig dat je het mss alleen op de testbank merkten anders
ik bouw het gewoon. Als het niet gaat prima geef ik het toe.
Maar dit gaat werken.Dit vind ik nu echt tune ( niet met kant en klare kits race )
niet lullig of iets dergelijks bedoelt!!!!!
Voo dat sommige mensen zich aangesproken voelen.30 oktober 2011 om 22:23 #200847minarelli schijven passen niet eens in je ciao brug. En alles wat je net opnoemde doet een foxclutch ook. Desalniettemin wens ik je veel succes, verras ons eens! edit: waarom maak je een topic aan als je ons advies toch afwijst?
30 oktober 2011 om 22:35 #200848ik wijs het niet af.
Ik ben echt scooters gewend. En daar is het zo hoe meer je vario de snaar omhoog of omlaag kan laten gaan dat je meer bereik hebt.
Ik zeg ook niet dat ik het beter weet. Ik ben koppig ja.
Ik neem het ook aan van mensen.En ik weet dat het niet past. Daarom moet ik ook een as maken op de krukas zo dat alles meer naar buiten komt.
Ik kijk er mss heel anders tegen aan da sommige van jullie.
Ik ben gewend scooters. In mijn ogen is een ciao het zelfde.2t is 2t en werkt allemaal het zelfde.
Ik hou jullie op de hoogte groetjes
30 oktober 2011 om 22:49 #200849Dat je snelheid winst pakt met als je snaar hoger of lager komt zal niemand tegen spreken denk ik.
Maar de manier hoe je erover praat hoort te simpel voor iets wat totaal niet simpel is.
Het is niet hetzelfde als een band plakken, alleen zo doe je het wel wat over komen en dat doet mij persoonlijk twijvelen aan het gebeuren.
Maargoed wat pepko al aangaf het is aan jou om ons te verrassen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.