- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 mei 2016 om 22:37 #185211
Goeiedag,
Ik heb een Citta met orgineel kickstart blok en een 12,7 carburateur standaard luchtfilter en sproeier 46
Gianneli citypower mallosi voovario en standaard vario vertanden en 100 mm schijvenNu heb ik het probleem dat de voorvario behoorlijk wat herrie maakt. Rammelend en hard geluid.
Ook strekt de vario niet snel op. Snaar staat wel strak.Mijn 3 vragen
Hoe strak moet de snaar?
Hoe komt het dat de voor vario herrie maakt? Kan ook eventueel het blok zijn?
Hoe komt het dat de brommer niet goed optrekt en door trekt?18 mei 2016 om 09:35 #202682Vraag 1: Zie onderstaande link, hij moet lang niet zo strak als bij een poelieoverbrenging.
Vraag 2: Hij zou geen herrie moeten maken, ik denk ook dat het eerder bij je blok vandaan komt, of de voorvario is wellicht krom en raakt je frame?
Vraag 3: Waarschijnlijk omdat je snaar te strak staat, je vario zelf kapot is of je rollen/drukveer afstelling niet in orde is.Lees de how-to’s in onderstaande link eens door, dan zal er een hoop voor je duidelijk worden denk ik.
20 mei 2016 om 04:20 #202689Met de 12/7 carburateur trekt die nooit goed op .
20 mei 2016 om 08:23 #202690Beetje raar anrwoord, als jij je blok goed hebt afgesteld met een 12/7 carb dan moet je vario ook goed werken.
Het zal hem eerder liggen in wat Wilk zegt; de rollen die erin zitten en/of hij ergens aanloopt. Ook hoe strak je snaar staat heeft er veel mee te maken.Verder, heb je nog de originele trekveren en drukveer of is er al aan de vario verandert?
20 mei 2016 om 10:14 #202681Ik vind het antwoord zo raar nog niet.
Zover ik weet zat de vario niet op snorfietsen met een 12/7 carburateur.
Maar eerder op blokjes met een Belgische inlaat en een 12/12.
Ook is het zo dat een 12/7 carburateur moeilijk af te stellen is.Dat hij niet goed op trekt kan ook liggen aan de afstelling van het blok.
Niet dat het niet goed kan werken met een 12/7, maar je neemt tenslotte een vario klok met mallossie vario om er alles uit te halen wat er in zit.
En aan de topic starter, hoe is het nu? Maak anders even een close up filmpje van de voor vario, waarop het geluid goed te horen is.
20 mei 2016 om 21:58 #202693Het geluid zit er ook als de vario ervan is, rij nu met een 13/13 en rijd veel beter en veel meer kracht, wat voor krukas zit er trouwens in een orgineel kickblok pen 10 of pen 12?
Ik kan me vliegwiel ook een beetje indrukken, zit wat ruimte tussen, hiermee als ik recht voor de vario zit kan ik het vliegwiel een beetje naar me toe trekken en indrukken daarna? Zou me blok niet gereviseerd moeten worden?
Hoe voeg ik een video in?
[ youtube ] hier wat achter de = staat in de adresbalk van het filmpje. [ /youtube ] Maar dan zonder de spaties bij de [‘jes.20 mei 2016 om 22:14 #202694Dat is niet zoals het hoort. Je vliegwiel moet goed vast zitten op de conische passing van de krukas. Volgens mij heeft een Malossi variateur een losse afstandsbus. Heb je deze er wel tussen zitten?
21 mei 2016 om 04:56 #202695Jaaa de afstandsbus zit ertussen, en de vario zit goed aangedraaid
Hoe kan ik een video invoegen?21 mei 2016 om 11:09 #202697Een link naar youtube is ook goed.;)
Als de moer goed vast zit, zit je vario en je vliegwiel ook goed vast.
Dat betekent dus dat je lagers zijn.Ik zou de vario er af halen en de motor starten met een accuboormachine. Als je dan het geluid nog hoort, weet je 100% zeker dat het je lagers zijn.
Dat word dus een blok revisie 😀
21 mei 2016 om 11:45 #202696Ingesleten lagerpassing(en) van de krukas. Revisie heeft dan geen nut, lagers zitten los rond de krukas.
Hoe dan ook, trek het blok open en je weet wat er aan de hand is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.