Vespa-Ciao.NL
:: vario trekt bijna meteen op het achterwiel hoe kan dit ?

Home Forums Techniek Vario vario trekt bijna meteen op het achterwiel hoe kan dit ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bazz
    Topic starter

oke bedankt

Dan is het de gewone standaard veer.

Bazz
      Topic starter

Nog even een vraag

Heb gisteren wat zwaardere roltjes gehaald 6.5 gram en 7.5 gram. Rij nu met die 7.5 gram hij wil hem wel nog een beetje op het achtewiel trekken maar niet meer zo er kan ik nog zwaardere rollen proberen ? zoja welke ? En rij nu met een 72 sproeier maar in het begin sputtert hij nog wat is de sproeier nou tegroot of teklein ?

diac
        Bijdrager

duw er maar eens 8.5 Gram in en probeer 68 Sproeier;)

Bazz
          Topic starter

Oke bedankt zal het proberen.

diac
            Bijdrager

vind je dat niet leuk dan, zo’n autowheelie? dat wil ik juist proberen te bereiken op me ciao:P

hansieb
              Moderator

Bazz :
                de gewone van de achtervario bedoel je ?

Daar ligt ook al een groot probleem als je een standaard drukveer hebt met 70cc rijd dat echt niet goed.

Hij schakelt direct al en varieert als een gek. Heb al vaker een standaard drukveer geprobeert op 70cc maar een gele rijd toch veel beter.

Hoe hard gaat die op topspeed nu dan ? 50-55 ofzo

Maar wat is eigenlijk je doel van de vraag ? wil je minder hard trekken ofzo 😕

Bazz
                Topic starter

nou hij gaat een stuk harder dan 55 maar dat kan ik noch niet percies zeggen want de cillinder moet nog ingereden worden. Nou ik wil dat ie gewoon lekker spoepel loopt . En niet zoals ik het nu heb dat als ik gas geef het voorwiel al meteen omhoog komt. Hij mag wel hard optrekken maar het voorwiel wil ik gewoon op de grond houden. dat is wat ik wil bereiken. Maar jij zegt dat ik zo’n gele druk veer nodig heb ? Klopt hij vaarieert naar mijn mening ook tevroeg.

Bedankt

hansieb
                  Moderator

Oke 🙂 dan begrijp ik je punt.

Je zal andere vertanding moeten nemen , je trekt gewoon kneiters goed met vario en al helemaal met een 70cctje erop. Citta heeft kleine wielen dus trekt die nog harder onderin.

Gele drukveer vind ik gewoon echt een aanrader op 70cc, ik heb nog nooit iemand gehoord die echt super goed reed met een std drukveer op 70cc. Prima voor 60cc en 50cc maar op een 70cc-80cc hoort een gele drukveer.

Bazz
                    Topic starter

hai

oke dank je dan zal ik eens kijken voor zo’n gele drukveer. Maar nog even een vraag over dat vertanding van die malosie wat is daar zo anders aan dan een gewone want er hangt nogal een stevig prijskaarje aan bij jmpb.

hansieb
                      Moderator

Je trekt wat minder op maar je gaat een heel stuk harder 10 – 15 km/h ongeveer.

Normale vertanding is vrij ligt vertand 1:12 of 1:13 en malossi vertanding is erg zwaar vertand 1:9 dus je gaat er een heel stuk harder door.

Denk maar van snor -> bromvertanding

Bazz
                        Topic starter

Oke bedankt voor alle info. zal eens kijken en gaan sparen dan maar.

.-{2F4OV}-.

En zowieso de gele drukveer monteren he:! Rijd egt stukken beter:thumb

Bazz
                            Topic starter

Ja oke zal hem binnenkort bestellen.

Bazz
                              Topic starter

hai

heb die gele drukveer vandaag binnen gekregen. maar moet ik dan die moer achter de schijven los draaien voor het geheel uit elkaar tekrijgen ? Heb dit geprobeerd maar die moer zit wel heel er vast.

-Roy-
                                Bijdrager

jup die moet los, uitkijken da de schijve nie in je gezicht schieten, dit kan goed pijnlijk zijn haha.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.