Vespa-Ciao.NL
:: Vario rollen?

Home Forums Techniek Vario Vario rollen?

• Dit onderwerp bevat 24 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door r32.
10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JoeriH
    Bijdrager

Denk toch dat je v-snaar niet strak genoeg staat. Weet je zeker dat je 100mm schijven hebt?

Richard
      Topic starter

ik zal wat foto’s plaatsen

Florian
        Moderator

Verhelpt het probleem van het starten niet. Maar ik lees dat je eerst een gele drukveer gemonteerd had met 7 grams rollen.
          Vervolgens op aanraden van Herr Flick de drukveer vervangen voor een originele piaggio drukveer en lichtere rollen (6,5) te monteren. Ik zou nu juist zwaardere rollen gaan gebruiken, denk rond de 7,5/8,0 gram (als je die hebt)

Je hebt dus een Malossi voorvario, er gaan wel eens verhalen rond dat de snaar slipt i.c.m. voorvario. Ik heb mij nooit echt ingelezen over deze kwestie, maar het enige wat ik kan bedenken is omdat de schijven ietwat te ver van elkaar af staan en dus de snaar minder grip heeft waardoor hij over de bus heen glijdt. Zeker wanneer je snaar al ietwat versleten is en dus nog minder grip heeft.

(Dit zuig ik zo even uit mijn duim hoor, geen idee of dit daadwerkelijk het probleem is met de Malossi vario. Ik weet dat Tonni en Martino meer informatie kunnen verschaffen. Ik heb zelf overigens nooit problemen gehad met de Malossi)

Richard
          Topic starter

is toch 100 mm schijven snaar slap is een 975 op volle spanning dit is met 950 valt wel dieper in de achterschijven

Wilk1985
            Moderator

Ik zou die 950 er weer opzetten die zag er goed uit deze staat te los. Ik heb zelf vaak moeite met aanlopen van de Malossi vario met nat weer. Als de snaar wat vochtig is.

Als ik hem dan aan heb en een stuk rijdt, kan ik hem daarna wel weer gewoon starten en uitzetten.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Probeer eens de 950 snaar met 7 of 7.5 gram rollen.

Als je wilt testen of je Malossi vario het laat slippen; zet je snaar op spanning (dit doe je door de snaar even een rondje te laten gaan) en draai met je handen de malossi vario rond, terwijl je dit doet probeer je de snaar te ‘stoppen’. Dan voel je wel of je snaar zo over de bus van de voorvario glijdt.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Richard
                Topic starter

950 is te kort luchtfilter past niet eens meer, nu nieuwe 975 erop toch gele drukveer erin gedaan. En 9 grams rollen rijdt fantastich lekker optrekken en haalt de 55km niks meer aan doen zeg ik. Maar starten doet ie niet door te lopen niet aan te krijgen, met boormachine start gelijk en rijdt goed maar dat kan niet zo blijven helaas ik haal de vario er weer af.

JoeriH
                  Bijdrager

Druk het zadel is naar beneden tijdens het aanlopen.
                    Of leg er een kickblok onder.

Richard
                    Topic starter

zadel heb ik goed naar beneden gedrukt wil niet aan, nee zit geen kickblok onder was dat maar waar. Helaas zonde van het geld jammer want als ie aan is rijdt hij perfect. er zit nu een malossi hogedruk kop op als ik die vervang voor een gewone kop of zou dat niets uitmaken?

r32
                      Bijdrager

Ik zie op de foto,s dat je trappers hebt.

Als je op de trappers staat en met je gewicht naar voren hangt zodat je achterwiel
                        Goed van de grond af komt.

Dan kun je meerdere rondjes trappen , misschien gaat hij dan wel sneller aan .

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.