Vespa-Ciao.NL
:: vario problemen

Home Forums Techniek Vario vario problemen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Beste mensen,

Kan iemand me vertellen waarom ik om de 1,5 week mijn vario schoon moet maken om te zorgen dat ie weer varieerd?
      Heb gewoon kappen en een Si-brug, niks aparts.
      Ik gebruik wel polini testrollen.

mvgr stefanovitch

Al een reactie van Pepko, bedankt

iemand nog meer suggesties?

remlicht99
      Bijdrager

volgens mij zijn je test rollen om te testen en niet om kilometers mee te rijden:P

nja wweet het niet zeker maar lijkt mij wel wel logisch 😛

Martino
        Moderator

Aan de testrollen zal het niet liggen. De Polini testrollen gaan langer mee dan vele goedkopere andere merken rollen.
          Zoek het probleem misschien bij de variobus. Deze is voor het varieren veel belangrijker. Met vieze rolletjes zal hij immers nog wel wat moeten varieren.

Kijk ook even je snaar na. Als deze snel slijt kan dit het probleem ook veroorzaken. En als laatste zal ik je variohuis even nakijken op braampjes in de loopbanen van de rollen.

Maak je bij het steeds schoonmnaken ook je koppelingsschijven plus bus wel eens schoon?

Anoniem

Ik maak alles schoon met remmenreiniger en dan gaat het ongeveer 1/5 week goed, het is dan net of er geen vermogen is.
            zeg maar wegrijden met een te grote pully aan de voorzijde. Als ie koud is gaat het goed de eerste 100 meter en dan tijdens afremmen wil ie wel eens afslaan. Ik heb de staionair schroef al wat in gedraaid zodat ie wat hoger stationair loopt.
            Maar ik baal wel, ik neem aan dat een snaar na 600 km niet versleten kan zijnen de malossi vario ook niet die is nog geen jaar oud.

gr stefanovitch

Martino
            Moderator

Mijn ervaring met vario snaren zijn niet altijd evengoed. Ik heb een Malossi snaar na tientallen km’s eigelijk al weg moeten gooien. Rijd zelf nu altijd met Gates snaren die overigens ook niet de leeftijd halen wat ik graag zie. :'(

Per setup is dit met de v-snaren gewoon anders, het kan gewoon zijn dat jou brommertje ze snel doet eten. Waar dit precies aan ligt weet ik niet. Ik denk zelf dat het iets met de hoek van de snaar te maken heeft die per setup kan verschillen. Ook rij je met een si brug en door de lengte hiervan denk ik dat dit probleem daarmee nog wel eens wat groter kan zijn. Enfin ik bedoel te zeggen dat je de snaar niet moet uitsluiten.

tnerual
              Bijdrager

ori Piaggio snaar doet het zeer goed bij mij

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.