- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door pims.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 augustus 2006 om 18:13 #212307
Hoi,
ik heb paar probleemjes
1. Het aanrennen, als ik mijn citta met vario wil aanrennen wil hij niet aan. Ik had toen de startveertjes eruit gehaalt, ik kan hem nu aanrennen maar nu heeft hij veel te veel compressie ofzo ( het wiel draait amper als hij uit is), bte lastig uit te leggen hoop dat iemand het begrijpt. Wat kan ik hier aan doen ? Andere startsegmenten erin ?
2. Als ik mijn citta aan heb met vario dan trekt hij de 1e 5 meter niet snel op daarna pas wel maar dan stopt hij bij de 30km ofzo en dan blijft hij 30 rijden. Wat voor mijn setup te zacht is volgens mij. Hij trekt dus niet goed door en hij trek in het begin neit goed. Wat is het probleem? Trekveren? Drukveer? rolletjes?
Dit is mijn setup
50cc
13.13 ongeveilt inlaat. sproeier 60
leo krul
malossi luchtfilter
std. vario met std drukveer, std rolletjes en 100MM poulie.27 augustus 2006 om 18:17 #214871heb je een goeie snaar ?
dat zwaar aangaan is normaal, als je de decompresseur indrukt moet ie makkelijker gaan.
ik druk altijd met me rechterbeen tegen t zadel aan, zo druk hem als het ware aan en krijg je hem door de compressie
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 augustus 2006 om 18:19 #214872Oke 🙂 heb ervaring met beide vragen volgens mij nu 🙂
1. Het slippen van het achterwiel klopt idd dit komt door de vertanding en overbrenging, wat je moe tdoen is eigenlijk op het zadel zitten en de decompresseur indrukken. Als het niet met 1 persoon wil dan moet het met 2 personen, FLINK die decompressie indrukken! en dan plop aan.
2. Ik heb ook een vet brute setup en hij gaat ook maar 30km/h op de citta echt mongolig…. dus iets is er mis mee. Wat doet die maakt die teveel toeren ? of juist bijna niks dan zou je ipv bijv 8 rollen op 4 rollen proberen te rijden.
27 augustus 2006 om 18:20 #214873Heb je de rolletjes niet verkeerd om erin,ik had hetzelfde en had de rolletjes rechtop erin.Omgedraait en probleem opgelost.Ook loste bij mij het start probleem opwan me v-snaar was voor altijd helemaal boven waardoor ie niet door de compressie kwam.
27 augustus 2006 om 19:34 #214874De rolletjes zitten bij mij er goed, dus in niet rechtop.
27 augustus 2006 om 20:54 #214875is je vario ontgrensd dus de bronzen ring gladgeveild op je schijf die tegen het vliegwiel zit.
is de breedte en lengte van de v-snaar goed.
maak je hele voorvario maar es schoon: ik had het ook met met voorvario(wacht nog op de multivar=) ) .
dan moe je alle aanslag en evt. troep van slijtende snaar eraf schuren en je schijven mooi schoon maken met een schuurpapiertje .
bij mij zaten de hele vario (vanbinnen) en rollen onder een dikke laag smeervet; dat moet er allemaal uit de rollen mogen er gewoon droog in;)ik zie nu dus als ik een stootje gas geef de vario ietsje opschakelen nu alles schoon is:)
27 augustus 2006 om 21:44 #214876Ik heb net een nieuwe snaar gekocht, 13×1115… ze hadden geen 13×1150 (ik heb een si achterbrug), maar hij leek even groot en hij staat wel mooi strak dus dat zal wel geen probleem zijn die snaar. Mijn rollen zijn mooi droog enzo, maar is het bij alle rollen dat ze zo uitelkaar kunnen ? dus dat die plastice hulsjes er zo af kunnen?….
Ik ga morgen ff kijken of die overtoeren maakt zoniet dan ff 4 rollen erin?
owja en dat die vario opschakelt wat bedoel je daar precies mee dan kan ik daar morgen ook ff naar kijken of die dat goed doet.
owja ik had gelezen dat het spietje even groot is als dat spietje dat bij het vleigwiel zit, klopt dat? want als dat klopt heb ik dan een verkeerd spietje want ik heb namelijk een iets kleinere … ik heb nog wel een ander spietje liggen (van vliegwiel), is het verstandig om die er dan in te doen.
27 augustus 2006 om 22:16 #214877http://members.lycos.nl/tonni3/Filmpjes%20Brommer/ het onderste filmpje:vespa shit012.avi daar zie je wat k bedoel;)
**ik hoop dat tonni het niet erg vind dat ik zijn filmpje hier zet om iemand te helpen:bloos**
28 augustus 2006 om 21:28 #214878Ik vandaag even gekeken, hij schakelt wel goed op :), (heb de vario even goed schoon gemaakt;)) .
Hij maakt dikke overtoeren…. welke rollen raden jullie me aan met mijn setup ?
Owja ik ga ook nog maar iets van 30, komt daar verschil in als er andere rollen in zitten ?
Dit is mijn setup
50cc
13.13 ongeveilt inlaat. sproeier 60
leo krul
malossi luchtfilter
std. vario met std drukveer, std rolletjes (8 stuks) en 100MM poulie.29 augustus 2006 om 16:11 #214879iemand?:whistle
1 september 2006 om 12:24 #214882ik heb vandaag van een vriend een polini vario en een proma cc geleent, maar hij rijd nog steeds niet harder dan 30, hoewel hij dat toch wel moet kunnen toch ? ,,,, ik heb er rollen van 7 gram in gedaan en hij maakte nog steeds overtoeren. wat kan het probleem zijn dat hij niet harder wilt gaan? …. want dat moet toch wel kunnen
1 september 2006 om 12:32 #214883nog zwaarder erin proppen
1 september 2006 om 12:33 #214884probeer eens een groter sproeiertje 64 of 66, opzich moet het met 7 gram rollen wel vooruit komen (en dan ook harder als 30)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 september 2006 om 12:33 #214885hmmmm kheb 8 ook geprobeer maar hij maakt overtoeren :S …. dit met een 50cc ? ligt het mischien aan mijn contactpunten, dus dat die niet goed staan ?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.