Vespa-Ciao.NL
:: Vario Overtouren.

Home Forums Techniek Vario Vario Overtouren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

WBronsie
    Topic starter

Hallo,

Heb al sinds een tijdje een vario,
      Maandje geleden brak mijn draad af van mijn lange uitgaande as. Er zat een slagje in en bij monteren brak hij af :(.
      Oke, dat is dan nog wel te vervangen. Maar nu heb ik een nieuwe as erin gezet, alles op zn plek gemonteerd, nu heb ik ontzettend overtouren met het zelfde blokje en vario afstelling als eerst. Hoe dan?
      Ik heb echt al veel geprobeerd maar krijgt niet voor elkaar.
      Hij trekt dus wel op vanaf stilstand en trekt ook wel door maar niet optimaal en zoals eerst.
      Denk dus eerder dat het ook niet kan liggen aan vertanding aangezien het de zelfde klok is.
      Vaag allemaal.

Setup”:
      65DR Speedengine.
      13/13 Sproeier 70
      100mm Schijven. Standaard drukveer / trekveertjes.
      Malossi voorvario 7gram rollen.
      Polini top one

Ik heb ook nog 90mm schijven liggen en standaard voorvario uiteraard. Tips iemand?

Tot sinas!

Vet hé

niek1992
      Bijdrager

Heb je alleen de uitgaande as vervangen? Of de gehele Achterklok? Want ook al lijken de tandjes hetzelfde, het verschil tussen 1:13 en 1:11.5 zie je niet zo gauw.

10 tands of 11 tands uitgaande primaire as kan je ook niet uitwisselen namelijk.

WBronsie
        Topic starter

Hoi Niek, Ik heb inderdaad alleen de uitgaande as vervangen van de zelfde klok,
          ik ben naar een brommerboer geweest en die heeft me even geholpen. Ik heb de tandjes van
          de 2 assen geteld en het waren allebei 11 tandjes.

Vet hé

SuperSi
          Bijdrager

zit er niet een rolletje scheef ofzo?

niek1992
            Bijdrager

Enige wat ik mij kan bedenken is dat je met vettige vingers je snaar hebt vast gepakt en deze dus slipt als ie wat meer op toeren is.
              Het enige wat dit dan weer tegenspreekt, is dat je hem dan ook lastig gestart krijgt.

Ik zou alles even demonteren en nalopen aan de achterkant. Kijk of je de drukveer goed in kan drukken en of de schijven geen speling hebben.

WBronsie
              Topic starter

Bedankt Niek voor de tips, Ik heb t al voor elkaar lag waarschijnlijk aan de snaar die ik eerst wat te strak had gezet,
                Waardoor hij al wat dieper in de achterste poelie zat, denk dat hem er daar in zat. Nu is het opgelost.
                Toch bedankt voor het reageren
                Topic kan gesloten worden

Vet hé
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.