Vespa-Ciao.NL
:: Vario Overdrivekit?

Home Forums Techniek Opvoeren Vario Overdrivekit?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Topic starter

wheelieking89
      Bijdrager

DIE MOET JE KOPEN !!!

dat is een bolle plaat waardoor je vario meer uitzet
        en je halfpoulie is ook blooer en die combinatie iszeker de waarheid hij tilt je snaar helemaal naaar boven egt kopen dat ding dat is een must voor elke VESPA !!!!!!!

Edjuh
        Bijdrager

J3sp3R
          Topic starter

Edjuh :

Ja het heeft zin, nooit vespafreak.nl doorgelezen ofzo?:!

Zou ik zo ff doen 😉
            Maar wat is beter; Malo vario of die overdrivekit op een 50cc? 🙂

wheelieking89
            Bijdrager

OVERDRIVE zeker te weten !!!!

vergelijk baar met een snelle vario !!!

aleen je heb maar 1 paar rolllen 🙁

J3sp3R
              Topic starter

Zyn ze ook nog nieuw te koop / worden ze nog geproduceert..?
                Er is nl 30 euro geboden… en dat wil ik niet gaan overbieden.

Edjuh
                Bijdrager

Nee, ik denk niet dat je ze nog veel tegen zal komen. Ik zou ook niet te veel bieden, malossi vario leg je 60 euro voor neer en ik denk dat die nog wel beter/handiger is.

iaccaloco
                  Bijdrager

De overdrivekit’s(dis een andere als ik heb, mijnes is niet van alu) werken zéker wel in vergelijking met een std. vario.

De snaar wordt idd. iets hoger geduwd, dus je kan er harder mee…..

Zoals op de verpakking in ’t Italiaans geschreven staat:
                    “Meer snelheid, meer acceleratie, minder verbruik”

En met dat laatste doelen ze op ’t feit dat ie met die kit iets minder toeren maakt dan normaal, dus dan verbruikt ie ff minder……

Op de verpakking van het onderste deel(da’s je “halfpoelieplaat”) staat “een versnelling meer”

De poelieplaat is normaal helemaal vlak, maar loopt in een bepaalde graad taps naar buiten…

Die van de overdrijfkut heeft een “hobbel” waardoor je echt het gevoel krijgt dat ie overschakelt als je ermee rijdt……

Dat kan soms nadelig werken, dan valt ie er echt door trug, of “schakelt” hij niet lekker, zeg maar voelbaar terwijl dat bij een vario niet hoort….

Ik had dat plaatje ook ooit, maar dat is bij de verhuizing van 2 van m’n vrienden jááááren geleden kwijtgeraakt, heláás……:'(

Het is een leuke kit…

Máárrrrr……

Zéker op de hele snelle blokkies is een AndreaPinasco, Polini of Malossi-poelie altijd beter….

Die zijn sowieso stukken groter in diameter, & dus sneller!

Als je snaar dan helemaal tot bovenaan je poelie komt ga je nóg harder…

Die hoogte red je nooit van je leven met een orig. Piaggiopoelie….

Maar….Voor die paar centen is ’t wel een leuk iets om mee te stoeien hoor!

Réken maar dat het werkt….

Als je ’t niet kan veroorloven om een “echte” snelle poelie te kopen is deze zéker ’t overwegen waard!
                    (al hangt dat natuurlijk af van de prijs die de verkoper ervoor in gedachten heeft eh?:))

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

J3sp3R
                    Topic starter

Bedankt allemaal (:

Nja, er is nu 30 euro op geboden.. Dan koop ik binnenkort wel Malo vario.. 😛

JL
                      Bijdrager

kben wel benieuwt hoe die overdrive-kit in combinatie met een andere drukveer presteert 😛

wheelieking89
                        Bijdrager

hmm zal wel niet veel zijn

want : japie zei je het als het ware 2 versnellingen dus met een sterkere drukveer kom je meschien niet eens in die 2e 😛

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.