Vespa-Ciao.NL
:: vario op simo

Home Forums Techniek Vario vario op simo

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

coda
    Topic starter

Ik heb nog een kickstartbravo met vario waarvan ik de vario wil overzetten op de ciao met simoblok (als m’n nieuwe cilinder binnen is)
      Moet ik alleen het voorste gedeelte veranderen,bijvoorbeeld voor malossi multivar,en welke gewichten en veer zal erop moeten?

Om info over mromtrekken zit ik dus niet te wachten:wink

iaccaloco
      Bijdrager

Ik vind een simoblok met vario eng…..

Neefie van mn wijf is er ook aan bezig……

Ik vertrouw met die snelheid en power de achterschaal niet…..

Ze geven niet voor niets standaard een STALEN koppelingsschaal bij ’t blok of wel?

Maar ik zou iig. minimaal een Polinipoelie zoeken ja…..

Veer en gewichten is moelijk te schatten…..Kwestie van testen tot je erbij neervalt denk ik…..;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Edjuh
        Bijdrager

Kan niemand die handig is en toevallig in de hoogovens werk ofzo geen stalen koppeling maken?(ok antwoord ligt voor de hand maar het is toch te proberen:) ).

Vespaflappie
          Bijdrager

iaccaloco :
            Ik vind een simoblok met vario eng…..

Neefie van mn wijf is er ook aan bezig……

Ik vertrouw met die snelheid en power de achterschaal niet…..

Ze geven niet voor niets standaard een STALEN koppelingsschaal bij ’t blok of wel?

Maar ik zou iig. minimaal een Polinipoelie zoeken ja…..

Veer en gewichten is moelijk te schatten…..Kwestie van testen tot je erbij neervalt denk ik…..;)

Helemaal mee eens; Vraag me af hoe je gezicht eruit gaat zien als je op top rijd en dat ding spat uit elkaar:O

iaccaloco
            Bijdrager

Dat wordt een nieuwe foto op je identiteitskaart!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Vespaflappie
              Bijdrager

Vast geen mooie;) Nee ff serieus ik blijf het echt Leipe shit vinden….Die koppeling kan echt geen 10000 toeren hebben!!!Miss wel even maar dan opeens….

Blijft je eigen keuze

coda
                Topic starter

Hmm,klinkt niet erg prettig allemaal,zouden de stukken ook door je kap heen schieten?
                  De voorkoppeling klapt tocht niet of wel?

Tonni
                  Moderator

Die brokken schieten moeiteloos door je zijkap heen hoor!! Ik zou het er echt niet op wagen met zo’n toeren blok. Ik vind het al eng met b.v. een goed lopende Polini 60 of 70 en de standaard vertanding..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Vespaflappie
                    Bijdrager

coda :
                      Hmm,klinkt niet erg prettig allemaal,zouden de stukken ook door je kap heen schieten?
                      De voorkoppeling klapt tocht niet of wel?

Lijkt me dat een plastic kapje geen gekatapuleerde ijzeren delen tegenhoud he makker;) Neem aan dat jij ook wel zover was;) Maare je kan et altijd proberen; wens je veel succes:)

Edjuh
                      Bijdrager

Op zich is die koppelingsschaal niet zo’n ingewikkelde vorm, als nou een handige henkie de handen uit de mouwen stak en er eentje van staal maakte…….maar goed, dat is vast veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Vespaflappie
                        Bijdrager

dat lijtk mij ook; het is wel te maken hoor; daar neit van maar er gaat wel een hoooooop tijd in zitten!

Tonni
                          Moderator

Waar ik wel eens aan heb gedacht: de schaal laten afdraaien, en er dan een stalen ring weer om laten persen. Wordt ie ook een stukkie steviger van.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.