Vespa-Ciao.NL
:: Vario of niet?

Home Forums Techniek Vario Vario of niet?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rens040
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een ciao met belgisch blok.
      Er zit een proma cc op en 12/12 carb.
      Verder helemaal standaard, dus ook snor kruk en achternaaf.
      Op het moment zit er een 70 poulie op.

Wat ga ik merken als ik hem ombouw naar vario?
      Ik wil vooral meer trekkracht.
      En het liefst dat mn top niet te hoog word….

Filip
      Bijdrager

kijk eerst eens even rond op het forum en waarschijnlijk vind je alle antwoorden al: Link

Duarteciao
        Bijdrager

ik zeg DOEN!
          ik ben nu ook overgestapt op vario rij er nu een week mee en ik ga never nooit meer poelie rijden!
          ik rij met een std kickblok, 13/13carb en de vario is 10,5 vertanding 100mm schijven achter.
          t.o.v. poulie 80 verloor ik echt een heel klein beetje snelheid maar trekt ontzettend hard op!
          Wel met een malossi voorvario

misterd11
          Bijdrager

Op een standaard blok vond ik het niks aan, pas als je met een standaard getuned blok i.c.m. 70 polini/dr/malossi gaat rijden vond ik het leuk. Nadeel is dat het aanrennen soms kutter gaat, en je benzine verbruik gaat iets omhoog. Verwacht geen scooter trekkracht, alhoewel ik een 1 op 13,5 varionaaf had i.c.m. 90mm schijven op mijn koppeling en een polini vario, trok ik de scooters er echt wel uit de eerste 30km/h. En de topsnelheid was ook evenhoog als met poulie. Maar voor een standaard blok raad ik het persoonlijk af!

dimibravo
            Bijdrager

mwaaa, ik heb stndrt kickblokje, 13/13carb, mallossi filter, en orginele vario een weekje of 2nu en ik vind het zeker fijner rijden hoor 😀 ik zeg ook DOEN! trekt leuker en sneller op ook 🙂 ga ook iets sneller precies tegenover een poulie maar tis echt ni veel verschil bij mij, maar optrekken scheelt echt zoveel :p

beun_ciao
              Bijdrager

Ik zal wel weer de enige zijn die poelie fijner vind rijden;) Dit vind ik omdat je bij poelie fijn de boost voelt, en ik vind de trekkracht uit bochten beter/ directer met poelie dan met vario.

rens040
                Topic starter

Keej thnx allemaal.
                  Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een mooi vario setje!
                  En dan maar ns kijken hoe het bevalt!

Dus.. Heb je een compleet setje liggen? Let me know!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.