Vespa-Ciao.NL
:: Vario monteren HOW TO

Home Forums Algemeen Nieuws Vario monteren HOW TO

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Op aanvraag van Dice heb ik een how to gemaakt hoe je een vario moet monteren.

Deze is te zien bij Artikels/FAQ -> How to vario monteren

Succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

woe
      Bijdrager

heb je faqje gelezen. maar mn snaar ligt niet zo hoog als die van jouw

had ook al moeite met snaar der opkrijgen. heb een 950 en blokje is al helemaal naar achter

Herr Flick
        Topic starter

Je kunt een 975 halen, moet je blok iets naar voren waarschijnlijk en kun je kiezen hoe ver je je snaar achter wil hebben (qua hoogte)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Dice
          Bijdrager

Ja man ik heb dus EINDELIJK mijn snaar over mijn voorvario en achtervario maar ik zit met problemen.

Ten eerste hoe moet ik mijn voorvario steken. Wat is voor en wat achterkant.

Hoe dan ook ik heb met beide geprobeerd ik zette er alles op, maar mijn voorvario kon nog bewegen zelfs als mijn moer het hardst aangespannen was. En als ik hem in gang liep dan liep hij gelijk op fietsstand en dan ineens KLOPTE mijn achterwiel dicht en ging dat dus niet meer vooruit! En dan weer de fietsstand and so on and so on….

Is het ook niet de bedoeling als ik aan mijn voorvario draai dat mijn vsnaar beweegt wel dat doet ze dus niet. Die v snaar beweegt echt gewoon NOOIT!

Hulp?

Groeten,
            Jasper

hansieb
            Moderator

Klinkt allemaal niet erg fris, is je klok wel goed.

En de volgorde van opzetten is bij je krukas is

1. Afstandsring
              2. Halfpoelie
              3. Vario ( ding waar rollen in moeten )
              4. Een ronde metalen ring die de rollen afdicht
              5. Deksel
              6. Moer op de krukas

Stap 3 moet met de kant waar je de rollen kunt zien richting het punt wijzen van stap 6.

Correct me if iam wrong

Achtervario op je naaf zetten is alleen de achtervario erop zetten ( spietje in de achtervario stoppen) dan de achtervario vastschoeven.

Als je je snaar erop wilt is het eerst de snaar om de achtervario en dan de snaar voor om de halfpoelie en dan stap 3 4 5 6 doen.

woe
              Bijdrager

het kan kloppen dat je achterwiel slipt als je snel loopt
                je moet ook de decompressie ingedrukt houden

bij mij slipt ie ook, maar dan moet je ff op je zadel drukken als je ermee rent:D

Dice
                Bijdrager

Nee tis echt onmogelijk VUIL KUTDING, ik ga hem weer verkopen tis mij beu met al die stomme brommers en dat gezeik. Die vario kan ik nooit installeren er is ALTIJD wel iets mis mee!

Sjeesbeest
                  Bijdrager

Dice :
                    Nee tis echt onmogelijk VUIL *******, ik ga hem weer verkopen tis mij beu met al die stomme brommers en dat ge****. Die vario kan ik nooit installeren er is ALTIJD wel iets mis mee!

Nou nou nou, kalm aan menneke, er zijn er genoeg die hier hulp aan bieden. Persoonlijk denk ik dat je iets mist, maar dat kan ik vanaf hier niet zien.

Waar kom je vandaan? Misschien kan een forummer die bij je in de buurt woont ff helpen! ? Misschien ik wel 🙂

Ik heb ook een vario, en naar aanwijzingen op DIT forum wist ik waarop ik moest letten voordat ik zo’n ding kocht. Ben nu aardig op de hoogte hoe het nu moet en mijn citta rijdt er prima op mede dankzij dit forum en 1 van DE vespa mannen 🙂

Niet zo overhaast reageren en met zoveel agressie…. jammer het zijn namelijk leuke delen voor je vespa

koopman53

Dice :
                      Nee tis echt onmogelijk VUIL KUTDING, ik ga hem weer verkopen tis mij beu met al die stomme brommers en dat gezeik. Die vario kan ik nooit installeren er is ALTIJD wel iets mis mee!

gewoon ff dé belgische beer op de koffie vragen.
                      die heb dat ding er binnen 5 min. op

barry
                      Donateur

Ik bied mijn hulp al bijna 2-weken aan.Maar als hij het zelf wil proberen,tja…………..Ik ben ook gene bedelaar hé.
                        En nu heb ik geen tijd meer,verlof is gedaan&heb een vrouwtje dat elk moment kan bevallen,
                        En de mini moet nog afgewerkt worden,zodat ons kindje er binnen 4à5 jaar mee kan rijden.
                        Maar misschien dat ik zaterdag niets te doen heb,Dus…………….

Sjeesbeest
                        Bijdrager

barry :
                          …………..En de MINI moet nog afgewerkt worden ……………

Mini 🙂 heb ik ook gehad een ’78er helaas 2 jaar geleden verkocht 🙁

Of bedoel je niet zo’n Mini ?

Wel tof dat je Dice wil helpen met z’n vario alleen jammer dat ie het niet aanneemt ………. tja

iaccaloco
                          Bijdrager

Menschen……

Kleine, maar zéér belangrijke tip….

Leg je snaar als eerste over je achterpoelies heen….

Trek hem dan hélemaal “naar beneden”, dus tussen je poelies

Dan kun je hem er vóór zo opzetten, en beschadig je nooooooit je snaar……

Ik snap niet dat je dat zelf niet kunt verzinnen, ma goode…..:?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

barry
                            Donateur

t’Is godverdomme 5 minuten werk,maar als hij er 5 dagen aan wil kloten,voor mij niet gelaten.Ik heb alle mogelijk gereedschap,om aan auto-moto-,of brommer te werken.Weeral benzine gespaard moet je dan maar denken.(maar ik wil hem nog steeds helpen hoor)

En J@pie,
                              ik monteer altijd eerst de complete voorvario,en dan de achterste.
                              Als je eerst de achterste monteerd,en dan de voorste,willen de gewichtjes al eens kop over kloten vallen&kan je terug overnieuw beginnen.

Sjeesbeest
                              Bijdrager

@iaccaloco: Hmmmmmmm, daar was ik zelfs nog opgekomen 🙂 hehehe stukkie makkelijker om er een nieuwe snaar op te gooien. Had alleen bij de eerste keer mijn vinger tussen zitten …… toch nog kracht het zo’n veertje 😛

barry
                                Donateur

Dice :
                                  Ja man ik heb dus EINDELIJK mijn snaar over mijn voorvario en achtervario maar ik zit met problemen.

Ten eerste hoe moet ik mijn voorvario steken. Wat is voor en wat achterkant.

Hoe dan ook ik heb met beide geprobeerd ik zette er alles op, maar mijn voorvario kon nog bewegen zelfs als mijn moer het hardst aangespannen was. En als ik hem in gang liep dan liep hij gelijk op fietsstand en dan ineens KLOPTE mijn achterwiel dicht en ging dat dus niet meer vooruit! En dan weer de fietsstand and so on and so on….

Is het ook niet de bedoeling als ik aan mijn voorvario draai dat mijn vsnaar beweegt wel dat doet ze dus niet. Die v snaar beweegt echt gewoon NOOIT!

hedde die spacer tussen vario en vliegwiel niet vergeten.

groet

barry den belgische beer

Hulp?

Groeten,
                                  Jasper

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.