Vespa-Ciao.NL
:: vario maddnes

Home Forums Techniek Vario vario maddnes

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

dat kan ja 😉 ik heb eerst een stukje van 1 uiteinde afgevijld omdat die uitstak ten opzichte van de schijf (niet gezond voor je snaar natuurlijk)

kan dus aan de andere kant ook wat te lang zijn

KennyVespa
      Topic starter

dat was al afgeveild bij de vorige eigenaar, die pennetjes zijn afgeveilt dus

chielhannen
        Bijdrager

ik heb dit ok gehad met de 80 cc van mijn neef moet ik makken maar de koppelijn kwam tegen het frame aan en met de vario was niks aan de han heb ik het frame recht geslagen en toen de vario los gehald en bij de rolletjes ingevet en toen kon je hem allen aan duwen mis heb jij dat ok wel en de decompresie cabel kan ok dat die nie verzat induwd he ? maarja mis heb je hier wat aan groetjes chiel

KennyVespa
          Topic starter

zal ik eens doen jah 😉

thnx

zit een nieuwe decompresie kabel op, als ik hem aan heb en duw 1 cm de decompresie in dan is die al uit dus dat moet wel goed zitten

maar mag ik nu wel of niet een ring tussen de klok en de koppeling inzetten, zodat die niet aanloopt, of mag dit niet vanwegen slijten in de keering?

FonS
            Bijdrager

geen idee of het slecht is, maar je moet sowieso ff rekening houden met 1 ding;

als je er een ring achter zet, komt je koppeling meer naar voren, en moet je een hoekje van je spie afvijlen 😉 anders krijg je je koppelingschaal er niet meer op (bij een dun ringetje zal het wel gewoon passen)

KennyVespa
              Topic starter

ok bedankt 😉

FonS
                Bijdrager

ik zou het wel gewoon ook eens proberen met een 90mm koppeling 😉

KennyVespa
                  Topic starter

ga ik ook doen dus

Michel
                    Bijdrager

Nog over dat ringetjes achter je koppeling. Daar heb ik een simmering tussen zitten 😉

Ik hoef geen decompressie te gebruiken en loop hem aan door erop te gaan zitten en zachtjes vooruit duwen. Ik heb er trouwens geen startveren meer in zitten.

Svennoow
                      Bijdrager

je kan het ook proberen zoals ik het doe.
                        rennen met decompressie in, wachten toch je achterwiel slipt en dan als je vaart hebt erop springen 😛
                        Zo draait je krukas zowieso genoeg rondjes om hem te kunnen starten. je moet je brommer wel goed afgesteld hebben dat scheeld ook met starten.
                        zo start ik mijn brommer altijd en werkt prima 🙂

VespaAvanti
                        Donateur

Als je het mij vraagt is het niet meer nodig om hier te reageren:con
                          Dit is een topic van meer dan een half jaar oud:!

Svennoow
                          Bijdrager

srry, niet op gelet. :'( 😛

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.