Vespa-Ciao.NL
:: vario koppeling ontploft

Home Forums Techniek Vario vario koppeling ontploft

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zoef
    Bijdrager

kan iemand zoon rvs ring voor mij draaien ???? ik heb nu ook mijn eerste vario koppeling en een gebroken knieschijf zit er niet op te wachten om het ijzer dat er al in me been zit aan te vullen met dat gietijzer 😛

RiPe
      Bijdrager

ChrisNL :
        ja maar je koppeling koppelt alleen in het begin toch? als die ze pakt, neemt je voorvario het over, of zeg ik dat nu verkeerd?

dan zouden je koppelingsblokjes alleen in het begin wrijving creëren en niet superheet worden..

Als ze goed zijn wel, maar als ze versleten zijn kunnen ze veel langer blijven slippen waardoor het dus nog heter wordt. Strakkere trekveren helpen daar ook aan mee.

ChrisNL
        Bijdrager

duidelijk 😉

Dnyo5o
          Bijdrager

ik had vraagje wil me koppeling ook verstevigen alleen welke diameter buis moet ik hier voor nemen?

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Meet het even op ofzo………

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Dnyo5o
              Bijdrager

ja maar het moet iets kleiner zijn dan hij normaal is maar hoeveel kleiner weet ik dus niet

ChrisNL
                Bijdrager

ik zou de binnendiameter ongeveer 0.2mm kleiner uitdraaien dan je huis, als je m na afloop aanbrengt na het warmstoken van de ring, weet je zeker dat ie er onderweg niet vanaf valt 😉

Dnyo5o
                  Bijdrager

oke dus gewoon touwtje om me koppeling huis daar de lengte van meten en daar dan 0.2mm vanaf halen en dan heb ik de goeie maat?

Loek
                    Bijdrager

touwtje :p Doe het op de gok zou ik zeggen.

Schuifmaat gebruiken,

ArvidW
                      Donateur

@Dnyo5o, Chris spreekt over een Diameter….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno
                      10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.