:: vario koppeling ontploft
-
zoefBijdrager
kan iemand zoon rvs ring voor mij draaien ???? ik heb nu ook mijn eerste vario koppeling en een gebroken knieschijf zit er niet op te wachten om het ijzer dat er al in me been zit aan te vullen met dat gietijzer 😛
RiPeBijdrager
ChrisNL :
ja maar je koppeling koppelt alleen in het begin toch? als die ze pakt, neemt je voorvario het over, of zeg ik dat nu verkeerd?
dan zouden je koppelingsblokjes alleen in het begin wrijving creëren en niet superheet worden..
Als ze goed zijn wel, maar als ze versleten zijn kunnen ze veel langer blijven slippen waardoor het dus nog heter wordt. Strakkere trekveren helpen daar ook aan mee.
ik had vraagje wil me koppeling ook verstevigen alleen welke diameter buis moet ik hier voor nemen?
ja maar het moet iets kleiner zijn dan hij normaal is maar hoeveel kleiner weet ik dus niet
ik zou de binnendiameter ongeveer 0.2mm kleiner uitdraaien dan je huis, als je m na afloop aanbrengt na het warmstoken van de ring, weet je zeker dat ie er onderweg niet vanaf valt 😉
oke dus gewoon touwtje om me koppeling huis daar de lengte van meten en daar dan 0.2mm vanaf halen en dan heb ik de goeie maat?
LoekBijdrager
touwtje :p Doe het op de gok zou ik zeggen.
Schuifmaat gebruiken,
@Dnyo5o, Chris spreekt over een Diameter….
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.