- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2006 om 12:34 #212290
Ik ben vandaag met het schoonmaken van mn vario en kickblok begonnen! Omdat de (vario) klok voor in het achterwiel een beetje geluid maakte heb ik hem open gemaakt! Er zat zeer weinig olie in (hoeveel moet er eigelijk minimaal in??) dus ik heb alles schoongemaakt, zodat hij weer in elkaar ka met nieuwe olie! Alleen nu heb ik een probleem.
Hier zie je de klok van binnen, je ziet twee kleine tandwielen met daarnaast de lange as voor de achtervario! Alleen nu mist er op 1 van die kleine tandwielen een ringetje. Deze is op de een wel aanwezig en op de andere niet.
Dus ik heb hem ff inelkaar proberen te zetten, alleen als ik hem helemaal dicht draai wil het mechanisme niet meer draaien:S. Hoe komt dit??
Owja en waar in groningen zou ik zo’n ringetje kunnen kopen en een pakking voor de klok.
22 juni 2006 om 13:30 #214806Olie vullen doe je met de naaf gemonteerd in het wiel, rechtop dus. Er zit een boutje die je met een normale schroevendraaier losdraait. Daar vul je hem tot de olie er weer uitloopt. Dan zit er genoeg in. Volgens mij is dat ongeveer 150 ML.
Over het niet draaien willen van de tandwielen na montage:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2815I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 juni 2006 om 14:32 #214808Oke ik ga het proberen!! Alleen vraag ik mij nog af of dat (afstand)ringetje op dat 1ne asje mist of hoort er daar geen?
22 juni 2006 om 14:36 #214809ja daar hoort wel 1, op die 2 kleine asjes om zo maar te noemen moet allebij zo’n ring. en onder de 3 assen (vario as, en die 2) moet dezelfde er onder (dus ONDER en BOVEN die 3 assen moet er 1)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 juni 2006 om 14:39 #214810oke:) dat dacht ik dus al! Alleen ik mis 1 zo’n dom ringetje hoe kan ik hier aan komen?? Zijn deze ook gwoon te koop in groningen bij een brommerzaak?
Ik heb net mn citta van de poerdercoater terug:D:D super mooi geworden! Trouwens herr flick bij mij hebben ze het zelfde geintje uigehaald:P een aantal kleine dingen in de verkeerde kleur gecoat. Maar dat is nu goed:)
22 juni 2006 om 20:47 #214811Tonni en herr flick bedankt voor de infto:D hij loopt weer soepel!! Alleen nog ff een nieuwe pakking halen en vullen met olie en mijn klokje is weer klaar.
22 juni 2006 om 20:49 #214812Niels :
Tonni en herr flick bedankt voor de infto:D hij loopt weer soepel!! Alleen nog ff een nieuwe pakking halen en vullen met olie en mijn klokje is weer klaar.Professionele hulp over vario moet je hier wezen ik close hem maar 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.